Na zadarskoj Voštarnici, u prometnoj ulici koja vodi prema centru grada, prošlog vikenda osvanuo je mural koji se proteže preko četiri kata stambene zgrade u Ulici bana Josipa Jelačića.
Topla narančasto-plava kompozicija povezuje Zadru dobro poznate motive: morske orgulje, pozdrav suncu i cvijet maraske, a radom dominiraju dlanovi-valovi s rijetkom sposobnošću da promatraču ili slučajnom prolazniku u trenutku ožive cijelu scenu.
Pratitelji ulične umjetnosti zbog specifičnog će stila na prvu prepoznati i da iza novog zadarskog murala stoji jedna od naših najaktivnijih i najradišnijih autorica, Dalmatinka Tea Jurišić iz kolektiva Graffiti na Gradele.
Tea je prošli vjetroviti tjedan provela u Zadru te, uz pohvale i podršku stanara, u četiri dana stvorila novo ulično remek-djelo. Mural je nastao u suradnji s telekomom Iskonom, koji se umjesto klasičnih oglasnih plakata ovaj put odlučio na nešto trajniji i puno vrjedniji format koji će uljepšati vizuru gradske četvrti i biti na ponos svojim stanovnicima.
Sloboda autorima!
„Tein rad pratimo već dugo, a s nogu nas je oborio njezin Adio trafikonte rad na Bijeloj kući u Bolu, koji kao da je prikaz stanja svijesti jednog Iskonovca. Teini radovi imaju poseban lokalni šarm, sposobnost da u sekundi raznježe gledatelja i zato uopće nije bilo teško dati joj punu slobodu, tzv. autorstvo u nastanku zajedničkog murala u Zadru. Jako smo ponosni na suradnju, a posebno na činjenicu da su i Zadrani oduševljeni poklonom-iznenađenjem“, objasnio je Iskonov direktor marketinga Gordan Glušac.
„Zadar je prelijep, pa motive za samu skicu uopće nije bilo teško odabrati – na svakom koraku ima nešto divno i prepoznatljivo. Odabrala sam one koji me na prvu pomisao asociraju na Zadar. Ponudila sam svoju autorsku interpretaciju i skica je odobrena „iz prve“, a ono što me posebice veseli je apsolutno pozitivna reakcija stanara i susjeda. Rekla bih da je ovo sjajan način obogaćivanja života u lokalnoj zajednici i povezivanja s njom.“, dodala je Tea Jurišić.
Iskon city takeover najavio novu suradnju u Osijeku
Tijekom otkrivanja murala Zadar je prštao pozitivnom energijom. Na više mjesta u okolici murala organizirane su besplatne radionice, popkulturni kviz, servis bicikala, čak i škola fokusa za zadarske ljubimce.
Djeca su u više termina učila crtati grafite s Krešimirom Golubićem, također članom kolektiva Graffiti na Gradele, a u Zadar je radi besplatnih programa doputovala i poznata škola izrade biljnih terarija Đardin te se pridružila lokalnim umjetnicima u prostoru craft pivovare Brlog.
„I city takeover je prošao sjajno, sve su se radionice popunile do posljednjeg mjesta, vjerujemo da to nije samo radi poklona – torbi s Teinom ilustracijom.“, zaključuju u Iskonu dok Marko Boko iz Graffita na Gradele priprema teren za novi zajednički takeover, ovoga puta u Osijeku:
„Nakon sjajnog iskustva s oslikavanjem u Zadru veselimo se novoj avanturi s Iskonom, a na redu su istok Hrvatske i Osijek. U Osijek se uvijek rado vraćamo, a sve što mogu reći je da pripremamo novo iznenađenje s oslikavanjem još jednog murala, koji će svojim bojama uveseliti i obogatiti lokalnu zajednicu. Putem ovakvih projekata zaista bolje upoznajemo svaki kraj Hrvatske i nailazimo na genijalna iskustva sa stanarima i susjedima, što bude i dodatna motivacija u svemu onome što radimo – a što je i sama svrha ovakvih umjetničkih intervencija u javnom prostoru.“
Dok se čeka novo remek-djelo u Osijeku, pogledajte kako je nastao Tein zadarski mural:
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.