HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Svjetski dan tjestenine, koji se obilježava 25. listopada, poseban je dan kada možemo iskazati svu našu zaljubljenost u ovo popularno talijansko jelo.

Povodom Svjetskog dana tjestenine, Glovo, multikategorijska platforma koja korisnicima omogućava pristup raznim vrstama proizvoda i jela na zahtjev, predstavila je zanimljive podatke o popularnosti tjestenine u Hrvatskoj.

Tako su hrvatski građani u proteklih 12 mjeseci, u 76.250 narudžbi putem Glova, naručili čak 208.700 porcija tjestenine. To znači da su korisnici Glova u Hrvatskoj svake dvije i pol minute, tijekom proteklih 12 mjeseci, naručivali jedno jelo s tjesteninom.

Ovi podaci smjestili su Hrvatsku na 9. mjesto u svijetu po potrošnji tjestenine, od svih 25 tržišta na kojima Glovo posluje te na 3. mjesto u jugoistočnoj Europi, nakon Rumunjske i Srbije.

Velika potrošnja podržana je i s 21,7% više partnera dostupnih u aplikaciji za prodaju proizvoda povezanih s tjesteninom u odnosu na prethodno razdoblje. Osim toga, najveći rast (55%) bilježi Q-commerce segment (supermarketi i trgovine).

Najveći ljubitelji tjestenine su u Zagrebu, gdje je zabilježeno 53% ukupne potrošnje tjestenine, Splitu (11%) te Osijeku (7,5%). Od svih 29 gradova u Hrvatskoj u kojima Glovo posluje, Rijeka je imala najveći porast potrošnje tjestenine u proteklih 12 mjeseci (83%), slijedi je Pula sa rastom od 66%, a zatim Slavonski Brod sa 31% više dostavljenih porcija tjestenine u proteklom razdoblju.

Vrhunac narudžbi tjestenine u Hrvatskoj zabilježen je 28. lipnja 2023. godine, kada je preko Glova naručeno 446 porcija tjestenine, isporučenih u 124 narudžbe. Hrvatski građani tjesteninu najčešće naručuju između 12-14 sati, kada je zabilježeno preko 30% dnevne konzumacije, što tjesteninu pozicionira kao jelo posebno poželjno za vrijeme ručka.

Kada su u pitanju najomiljenija jela od tjestenine, na vrhu su i dalje Bolognese, Carbonara i Lasagne, što je dokaz velike naklonosti hrvatskih građana prema autentičnim talijanskim okusima.

Najveći ljubitelj tjestenine u Hrvatskoj dolazi iz Zadra, koji je u proteklih 12 mjeseci naručio 302 jela od tjestenine, za što je izdvojio gotovo 2500 eura.


druge vijesti

lego

U Hrvatsku za nekoliko dana dolazi najtraženiji LEGO set sezone – Mračna kuća iz Stranger Thingsa koju žele i kolekcionari i dizajneri interijera

Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.

Design

13 prosinca 2025

nemo

Zašto je Nemo vratio trofej Eurosonga i što to znači za budućnost natjecanja?

Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.

Celebrity News

13 prosinca 2025