Trebaju li žene uistinu patiti zbog mode? Fotografija modela s krvavim petama zgrozila internet
Fotografija modela s krvavim petama osvanula je na Instagram profilu national Georgaphic i pokrenula raspravu.
19 listopada 2023
PROFIMEDIA
19 listopada 202319:00
Dina PlevnikZamjenica glavnog urednika / Deputy editor
Je li i vas zgrozila fotografija modela s krvavim petama? Priča o ženama i modi zbog koje pate nije ništa novo. Još od davnih dana žene su se stiskali u korzete kako bi postigle nestvarnu siluetu pješčanog sata, a priča o cipelama s potpeticama kao najženstvenijem alatu ženskog zavođenja dio je modne priče koja se prenosi iz generacije u generaciju, s koljena na koljeno.
Danas, kad smo u većini zemalja slobodne nositi što god poželimo, same biramo kada ćemo odabrati manje udobne, seksi cipele, a kada ćemo opušteno vladati gradskim asfaltom u tenisicama no neki modni dizajneri di dalje vjeruju da nije bitno kako se žena osjeća, ako u njihovim kreacijama dobro izgleda.
Fotografija modela s krvavim petama užasnula je javnost
Jeste li vidjeli ONU fotografiju modela s krvavim petama? Tjedan mode u New Yorku održao se od 07. do 13. rujna i svi su se, naravno, fokusirali na modu i slavna lica koja su sjedila u prvom redu na revijama, sve dok National Georgaphic nije objavio fotografiju manekenke koja stoji u backstageu i priča s kolegicom dok joj pete u cipelama s dizajnerskim potpisom – doslovce krvare.
Ovu potresnu fotografiju snimila je Dina Litovsky, a National Geographic ju je popratio riječima:
“Iza pozornice na Tjednu mode u New Yorku, model čeka znak za pistu. Ultimativni spektakl za modnu aristokraciju, događanje koje se održava dva puta godišnje u New Yorku, Londonu, Parizu i Milanu. Glamurozne revije savršeno su upakirane za fotografe i posjetitelje u prvim redovima, ali stvarnost iza pozornice malo je drugačija. Manekenke često imaju naporne sate i hodaju nekoliko pista dnevno. Fotografirao sam ove slike iza kulisa i iz prvog reda na tjednima mode u New Yorku i Parizu.”
Potresna fotografija modela s krvavim petama privukla je bijesne komentare
Fotografija nepoznate manekenke, tj. njezinih izmučenih stopala, u kratkom je roku postala viralna, a privukla je i bijesne komentare na internetu.
“Radila sam modne revije za Louis Vuitton, i manekenke bi silazile s piste u suzama krvavih stopala iz tih cipela. One koji su plakali posramljivali bi i nazivali neprofesionalnima”, otkrila je jedna modna insajderica.
“Čekam dan kada će modni dizajneri shvatiti da dio dizajniranja obuće znači i kreativno dizajniranje cipela na način da sa stilom podupire ljudsko stopalo! Znam da se to može!”, napisala je druga komentatorica, a mnogi su se složili kako bi maltretiranje manekenki nedopustivo neudobnim cipelama trebalo biti – zabranjeno.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.