Iako je Kristofor Kolumbo po povratku sa svog putovanja u Novi svijet donio i zrna kakaa, za njihovu je popularizaciju zaslužan španjolski istraživač i konkvistador Hernando Cortés. Kakao napitak postao je popularan nakon što su mu Španjolci dodali med i šećer od trske te izbacili papar. I tako je priča s čokoladom počela, a obilježavamo i Međunarodni dan čokolade!
Prvi čokoladni proizvodi
Španjolci su više od jednog stoljeća uspješno čuvali tajnu o kakau kako bi zadržali monopol nad njegovom trgovinom, no zrna su ipak 1645. godine pronašla put van Iberijskog poluotoka kao dio miraza španjolske princeze Marije Terezije. Nakon što su se kakaa domogli Englezi i u napitak umjesto vode dodali mlijeko, čokolada je postala moderno piće diljem Europe. Prvu tvornicu čokolade otvorio je François Louis Callier početkom 19. stoljeća u Švicarskoj, dok je Nizozemac Coenraad Van Houten zaslužan za proizvodnju čokoladnog praha zahvaljujući izumu tzv. dutching procesa, odnosno korištenju hidrauličnog pritiska. Prve prešane čokoladne table, pastile i figure nastale su u Belgiji 1840. godine. Mliječnu čokoladu prvi je napravio Švicarac Daniel Peter of Vevy 1875. godine, a Jean Neuhaus prvi je početkom 20. stoljeća u Belgiji proizveo punjene praline.
Impresivnih 112 godina Kraševe tradicije u proizvodnji čokolade
Prvi industrijski proizvođač čokolade u jugoistočnoj Europi bila je tvornica Union, koju su 1911. godine u Zagrebu podignuli Julije König sa znanjem i iskustvom u proizvodnji slastica i Slavoljub Deutsch s potrebnim kapitalom. Tvornica je ubrzo ponijela i laskavu titulu kraljevskog dvorskog dobavljača za kraljevski dvor u Beču i Budimu. Već 1920. godine proizvodio se i nougat iz kojeg se kasnije razvila slavna Bajadera. Tridesete godine 20. stoljeća obilježila je modernizacija proizvodnje čokolade i ulaganja u nove strojeve za proizvodnju bombona, a 1938. godine započela je proizvodnja tankih čokolada mase 15 grama, preteča današnjeg Životinjskog carstva. I danas su čokoladice Životinjskog carstva jedne od najtanjih čokolada na svijetu.
Ujedinjenjem tvornica Union, Bizjak i ostalih manjih proizvođača nastaje Kraš, današnji lider na regionalnom konditorskom tržištu. Prva Kraš bonbonnièra otvorena je 1952. godine u zagrebačkoj Ilici 15, a 1954. godine nastaje kraljica među desertima Bajadera.
Dorina – najpoznatija Kraševa čokolada
Krašev brend Dorina razvijen je 1996. godine objedinjavanjem svih Kraševih čokolada pod jedan zajednički naziv, a danas obuhvaća više od dvadeset primamljivih čokoladnih okusa. Nedavno je Dorina doživjela i redizajn te dobila suvremenije pakiranje, koje je osim naglaska na estetici usmjereno na bolje zadržavanje kvalitete čokolade. Danas Kraš godišnje proizvodi oko 36 tisuća tona raznovrsnih slastica, i gotovo 9 tisuća tona kakao proizvoda
Međunarodni dan čokolade Kraš slavi nudeći još više čokoterapije pa je svima koji dan ne mogu zamisliti bez kockice čokolade pripremio 20 posto popusta na sve Dorine u Kraš bonbonnièrama.
Prvo izdanje Sjever media & design festa, koji se 24. i 25. travnja održava na Sveučilištu Sjever u Koprivnici, uspješno je započelo danas, okupivši gotovo tisuću gostiju, studenata i stručnjaka iz svijeta dizajna, medija i kreativnih industrija. Festival, koji se odvija pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija, Grada Koprivnice i Googlea, privukao je vodeće stručnjake, dizajnere, medijske profesionalce i kreatore, a program obuhvaća brojne panele, predavanja i radionice koji slave kreativnost i sadržaj s pečatom.
U utorak 29. travnja u terminu od 23:15 sati na Prvom programu Hrvatske televizije (HRT– HTV1) pogledajte posljednju epizodu ove sezone emisije „Razgovor s razlogom“ urednice i voditeljice Morane Kasapović.
David Peranić jedini je hrvatski stručnjak za digitalni marketing koji je dobio priliku gostovati na HeroConf & BrightonSEO - središnjem europskom događanju koje svake godine okuplja vodeće profesionalce iz svijeta digitalnog oglašavanja i SEO industrije.
Jedan od najuspješnijih filmova prošle godine „Konklava“ možete ekskluzivno ponovno pogledati od 24.4. do 7.5. u CineStaru i ostalim kinima u distribuciji Blitz filma.
Sa svojih 100 godina u 2025., Esplanade ostaje simbol zagrebačke elegancije, otpornosti i zajedništva. Od svojih veličanstvenih početaka do dinamične sadašnjosti, hotel Esplanade dokazuje da neke stvari s godinama doista postaju sve bolje.
L'Oréal Grupa objavila je da su sve njezine operativne lokacije u Europi, odnosno tvornice, distribucijski i istraživački centri te uredi, uključujući i ured u Hrvatskoj, prešle na 100% korištene energije iz obnovljivih izvora. Ovaj važan korak dio je L'Oréalove strategije održivosti i ambicioznih planova do 2030. godine. Europa ima važnu ulogu u globalnom poslovanju kompanije, s 19 od ukupno 38 tvornica, od kojih se 11 nalazi u Francuskoj.
Dan planeta Zemlje nosi snažnu poruku i podsjetnik je svima nama: naš odnos prema planeti oblikuje našu budućnost. Važno je da se ne zadržimo samo na riječima već donesemo male svakodnevne odluke koje stvaraju kolektivni efekt. Klimatske promjene, gubitak bioraznolikosti i prekomjerno korištenje resursa zahtijevaju naše djelovanje. Dan planeta Zemlje zato više nije samo datum – on je snažan podsjetnik da je promjena nužna.
Ove sezone Jana Nails donosi najtraženiju kolekciju trajnih lakova koja briše pravila i daje ti slobodu da mijenjaš uloge kako god poželiš - jer svaki dan biraš svoju priču!