Kupci na londonskom Oxford Streetu doživjeli su kaos, a trgovine su bile prisiljene zatvoriti svoja vrata dok su deseci policajaca stigli na najprometniju trgovačku destinaciju u Europi.
U satima koji su slijedili, nekoliko kupaca bilo je prisiljeno napustiti trgovine jer su policajci, u očekivanju nasilja, formirali ljudski štit oko trgovina.
TikTok izazov potiče tinejdžere na pljačke trgovina
Rastući trend na društvenim mrežama koji poziva na nerede i pljačku u JD Sportsu, privukao je pažnju policije. Viralni postovi na TikToku i Snapchatu postali su popularni pod oznakom “Oxford Circus JD pljačka”, gdje su mladi poticali jedni druge da se okupe u 15 sati i pljačkaju dućane duž ulice. U jednom zastrašujućem videu poticatelj na pljačkanje govori: “Nemojte dolaziti ako ne možete trčati. Ne donosite oružje.”
I dok su se policajci spustili na ulicu West End kako bi spriječili bilo kakvo nezakonito ponašanje, nisu mogli zaustaviti stotine tinejdžera koji su se pojavili ispred JD Sportsa i McDonald’sa.
Govoreći za The Independent, jedna žena je rekla da je upala u metež nakon što je napustila Apple Store. Najprije se pitala je li netko izboden nožem.
“Dok sam izlazila, vidjela sam prilično veliku skupinu djece, njih 50 do 70”, rekla je i dodala: “Na sekundu sam zaboravila da je škola već gotova, no onda su svi počeli trčati istovremeno, žena pored mene je rekla: ‘Bože moj, mislite li da je došlo do napada?’
“Bilo je vrlo kaotično s jedne strane ulice, sa strane suprotne Apple Storeu. Odjednom se stvorila ogromna skupina tinejdžera, a onda je stigla i policija. Rekla bih da sam vidjela možda ukupno 150 tinejdžera”, rekla je.
“Mislim da se puno turista stvarno uplašilo, i trgovine su sve imale mnogo osiguranja, ali bilo je i ljudi poput mene koji su izbjegavali skupine ili ih zaobilazili”, izjavila je.
Drugi svjedok je rekao da je situacija na Oxford Circusu bila “kaotična”, tinejdžeri su divljali, a policajci su se borili s njima. Jedan zaposlenik lokalne trgovine je rekao da nikad nije vidio incident poput ovog.
Videozapisi pokazuju policajce kako s podignutim pendrecima jure za mladićima ispred Microsoft trgovine.
Drugi tinejdžeri su koristili TikTok i Snapchat kako bi dijelili snimke kupaca i mladih koji bježe od policajaca, dok su Vision Express i Boots zatvarali svoja vrata u očekivanju nasilja.
TikTok izazov nije bezazlen, odgovorni će biti zatvoreni
U drugom videu, zloglasnu TikTok zvijezdu Mizzy zaustavljaju policajci i daju joj naredbu da napusti područje. Kasnije se obratio društvenim mrežama kako bi pojasnio da nije bio svjestan pljačke i da je samo planirao ići u kino sa svojim prijateljima. Mizzy, čije je pravo ime Bacari Bronze O’Garro, rekao je: “Nisam ništa učinio, nisam započeo taj događaj, taj događaj nema veze sa mnom. Nisam išao okolo govoreći ljudima da pljačkaju trgovine, jer je to loše ponašanje.”
Šaljivdžija je nedavno dva puta bio na sudu zbog svog antisocijalnog ponašanja: provalio je u obiteljsku kuću, izazivao nerede u trgovini Primark i pobjegao s tuđim psom.
Do 20:15, situacija je bila pod kontrolom, a devet osoba je uhićeno dok je za 34 izdano naređenje da napuste područje. Dvije su osobe uhićene u Essexu zbog urote za pljačku nakon online postova na društvenim mrežama, dok su druge uhićene pod sumnjom da su napale policajca i da su se opremile za krađu.
Nedavne scene podsjećaju na prošli kolovoz kada su se tinejdžeri divljali u trgovini slatkiša i oštetili skupocjeni Ferrari nakon što je izbio manji nered blizu Oxford Circusa. Ministrica unutarnjih poslova, Suella Braverman, rekla je da će odgovorni biti uhićeni.
Dijeleći video na Twitteru/X, napisala je: “Ne možemo dopustiti da se vrsta bezakonja viđena u nekim američkim gradovima prenese na ulice Velike Britanije.”
“Policija ima moju potpunu podršku da učini sve što je potrebno kako bi osigurala javni red”, dodala je.
“Odgovorni moraju biti pronađeni i zatvoreni. Ne očekujem ništa manje od @metpoliceuk i zatražila sam potpuni izvještaj o incidentu”, izjavila je Suella Braverman.
Nekad smo s pomalo superiornim osmijehom gledali američke filmove i mislili: „Aww, kako slatko, ali to kod nas nikad ne bi prošlo.“ Danas? Danas Europom paradiraju kolone automobila okićenih ružičastim i plavim balonima, dok mladi par u Zagrebu, Pragu ili Milanu pritišće tipku koja će – uz dim, konfete i svjetlosne efekte vrijedne polufinala Eurosonga – otkriti je li njihova beba on ili ona.
Čim otvorite oči, ruke se već refleksno pružaju prema telefonu. Alarm utihne, a vi, napola još sanjivi, već kucate po ekranu. Provjeravate poruke, pregledavate Instagram, skrolate TikTok – a da i ne ustanete iz kreveta. Možda mislite: „Samo malo, brzo ću pogledati...“ No, što ako vam kažemo da upravo taj ‘mali trenutak’ može upropastiti cijelo jutro?
Petra Pinjuh danas je ime koje izaziva znatiželju i divljenje, ali njezin put do coacha za partnerske veze i seksulanost nije bio klasičan, niti očekivan. Iza nje stoji uspješna korporativna karijera, godine vođenja timova i postizanja ciljeva u svijetu prodaje, ali i duboka spoznaja da „savršeno“ izvana ne znači ispunjeno iznutra. Upravo to nezadovoljstvo, pomiješano s intuicijom i strašću za ljudskim odnosima, dovelo ju je do odluke da napusti siguran posao i zakorači u svijet koji mnogi još uvijek smatraju tabuom.
Ako ste milenijalac – osoba rođena između 1981. i 1996. godine – možda ćete se osjećati prozvano jer postoji fenomen koji je upravo vas stavio pod lupu: millennial pause.
Postoji trenutak na internetu koji otkriva više o našoj dobi nego sve ankete zajedno. Nije to filter, ni emoji, ni traper kroj iz ormara – nego način na koji pritišćemo “record” i kako se izgledamo u prvih par sekundi videa.
Ghosting, gaslighting, negging… kao da popis toksičnih ljubavnih trendova nije već dovoljno dug, na scenu je stigao još jedan – quiet dumping. Najkraće rečeno, riječ je o ljubavnom ponašanju koje kombinira pasivnu agresiju quiet quittinga iz poslovnog svijeta i emocionalnu okrutnost ghostinga, ali uz daleko suptilniju, dugotrajniju i često bolniju metodu prekida.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.