Belgijski dizajner Martin Margiela prepoznatljivo je ime svim ljubiteljima mode. Ne i prepoznatljivo lice, s obzirom da je ovaj notorno privatan modni genij uvijek odbijao fotografiranje i intervjue, a otkako se 2009. umirovio iz modnoga svijeta praktički je nestao iz javnosti.
Maison Margiela brojeviFOTO: PROFIMEDIA
Maison Margiela brojevi jedan su od zaštitnih znakova slavnog dizajnera
Diplomirao je na čuvenoj Kraljevskoj akademiji primijenjenih umjetnosti u Antwerpenu 1980., a njegova debitantska kolekcija oduševila je slavnog Jean-Paula Gaultiera koji ga je zaposlio kao svoga pomoćnika.
Zaštitni znak njegove kuće, koju je 1988. osnovao pod imenom Maison Martin Margiela, kasnije poznate jednostavno kao Maison Margiela, je jednostavna bijela etiketa. Etiketa je u početku bila potpuno bijela i prišivena četirima šavovima (tako da se može lako ukloniti), a od 1997. na njoj se nalaze brojevi od 0 do 23 raspoređeni u tri reda. Ovisno o odjevnom predmetu, broj koji odgovara liniji proizvoda je zaokružen.
U nastavku teksta donosimo vam značenja pojedinih brojeva s ovih slavnih etiketa.
Maison Margiela brojevi označavaju sljedeće linije proizvoda
0 – Artisanal kolekcija
Odjevni predmeti kolekcije Artisanal najreprezentativniji su za dekonstruktivističko razdoblje Martina Margiele. U pitanju je kolekcija koju mogu nositi i muškarci i žene, a bila je u proizvodnji od 1988. do otprilike 2006.
1 – Ženska kolekcija
U ovoj kolekciji Maison Martin Margiela izražava svoju ljubav prema avangardnom dizajnu i konceptualizmu. Prva kolekcija javno definirana kao Linija 1 imala je potpuno bijele naljepnice s referentnim brojevima utisnutim u reljef, a u proizvodnji je bila do 2008.
Muški pandan lini 1. Također u proizvodnji od samih početaka 1988.
11 – Accesories
Mješovita linija za muškarce i žene, unisex dodaci: torbice, remenje, sitna kožna galanterija i nakit – prvi put predstavljena u siječnju 2005.
12 – Nakit
Linija izrađena 2008. u suradnji s Damiani Grupom.
14 – Muška garderoba
Muški pandan linije 4. Serija osnovnih odjevnih predmeta predstavljenih 2004.
22 – Cipele
Linija 22 se konkretizira kao sezonski izbor obuće preuzete redom iz Linije 1 i Linije 10. Prvo izdanje ove kontinuirane linije je 1998. godine za žensku obuću i 2008. godine za mušku obuću.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.