Modne kreacije slavnih dizajnera svakako su veličanstvene zbog vizije koja proizlazi iz njihovih kreativnih umova no rijetko se spominju spretne ruke krojača koje viziju pretvaraju u opipljivo remek-djelo. Ipak, svaki dizajner dobro zna što znači imati spretne krojačice i krojače u svom timu pa istim “majstorima zanata” često ostaje vjeran tijekom cijele karijere. Krojačica Karla Lagerfelda, Anita Briey, prava je ikona svijeta visoke, a danas vremešna gospođa spretnih ruku sudjelovala je i u postavljanju veličanstvene izložbe pod nazivom“Karl Lagerfeld: A Line of Beauty“, koju je Anna Wintour postavila u muzeju MET (The Metropolitan Museum of Art), u čast pokojnom dizajneru.
Anita Briey, omiljena krojačica Karla Lagerfelda
Ovih dana TikTokom je počeo kružiti video u kojem je Karlova vjerna krojačica Anita Briey snimljena kako uoči izložbe ponovno izrađuje kultnu ružičastu haljinu s motivom svijećnjaka, koju je Karl Lagerfeld osmislio krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća. Kako objašnjava sama Anita Briey, haljina je bila izgubljena jer ju je Karl Lagerfeld posudio za snimanje, no uoči izložbe organizatori su pronašli njezine fotografije i pozvali Anitu da napravi identičnu haljinu, koju je ona bez problema izradila, od savršene siluete u obliku tube do velikog zlatnog svijećnjaka koji prekriva prednji dio haljine.
@metmuseum There’s no fashion fix too hard for Anita Briey 🪡✨ Take a peek behind the scenes in The Costume Institute conservation lab as Anita illuminates her process to prepare this glittering garment for display in #ALineOfBeauty. Anita came to New York this spring, bringing with her 42 years of fashion experience. She noticed that the candlestick motif embroidery on this Karl Lagerfeld dress was causing the silk crepe fabric to pucker. She worked carefully to undo the stiches that were too close together, press the base fabric, then re-stitch the embroidered panel back on the dress. She also added weights at the bottom of the embroidery on the interior of the dress, helping the fabric fall gracefully. FINAL WEEKEND—Admire this dress and Anita’s work in person before the exhibition closes this Sunday, July 16. Tap the link in bio to plan your visit. Dress, #KarlLagerfeld (French, born Germany 1938–2019), KARL LAGERFELD (French, founded 1984), fall/winter 1985–86, edition 2023; Courtesy KARL LAGERFELD. #CostumeInstitute♬ Ravel Piano Suite-(Mirror) 3. Umihara(884121) – Enokido
Anita je naučila izrađivati “belle couture” kod same Mademoiselle Coco
Anita Briey pune je 42 godine radila za Karla Lagerfelda, a karijer je započela u Chanelu, gdje je radila od 1955. do 1966. “U to vrijeme Mademoiselle Coco je još bila živa i tamo sam naučila šivati belle couture”, govori Anita na snimci.
Zatim je prešla raditi za modnu kuću Chloe gdje je Karl Lagerfeld bio kreativni direktor. Tada već hvaljenom dizajneru se svidjelo kako ona radi i od tada ga je slijedila u koju bi god on modnu kuću otišao dizajnirati. “Čak me zvao da se vratim iz mirovine i dođem ponovno raditi za njega, i jesam”, otkriva Anita Briey.
Krojačica Karla Lagerfelda savršeno je razumjela njegove želje
Pokojni dizajner obožavao je Anitu Briey jer je bila vrhunski stručnjak, ali i zbog odlične komunikacije koju su odmah uspostavili. Anita je jednom prilikom otkrila kako je Karl Lagerfeld bio jedan od rijetkih dizajnera koji bi sjeo s krojačicama kad bi donio skice, i detaljno objasnio točno što želi. Nije volio ništa što je bilo jednostavno, no upravo je u tome ležala čar rada s modnim genijalcem.
“Kad bi nam rekao: ‘Dame, izvrsno odrađeno!’, to bi mi bilo najljepše”, otkrila je Anita.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Stigla je dugoočekivana zimska kolekcija brenda MINAMI. Riječ je o hrvatskom brendu koji je zadnjih pet godina dosljedan svojoj filozofiji spajanja profinjenosti i jednostavnosti. Naime, u svakom njegovom komadu vidljiva je ravnoteža između jasnog, oblikovanog kroja te opuštene siluete, stvarajući pritom prepoznatljiv osjećaj bezvremenskog luksuza koji naglašava modernu ženstvenost.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.