Danas stiže kraj Stranger Thingsa: Evo koliko traje svaka epizoda velike završnice
Obožavatelji serije Stranger Things danas konačno dolaze do odgovora na jedno od najčešćih pitanja uoči završetka kultne Netflixove priče – koliko zapravo traje oproštaj od Hawkinsa. Uoči božićnog objavljivanja završnog dijela pete sezone, kreatori serije otkrili su točne minute posljednjih epizoda, što jasno pokazuje da se radi o završnici epskih razmjera.
Drugi dio pete sezone, koji na Netflix stiže na sam Božić, sastoji se od tri epizode čije ukupno trajanje premašuje tri i pol sata, čime Stranger Things još jednom briše granicu između televizijske serije i cjelovečernog filma. Svaka epizoda zamišljena je kao samostalna narativna cjelina s vlastitim emocionalnim i akcijskim vrhuncima, ali i kao dio jedinstvene završne priče.
Prva epizoda u ovom bloku, Shock Jock, traje nešto više od sat vremena i nastavlja radnju točno ondje gdje je stao prvi dio sezone, bez vremenskog odmaka ili narativnog predaha. Slijedi Escape From Camazotz, najduža od tri epizode, s trajanjem od oko sat i petnaest minuta, koja donosi snažne glumačke izvedbe i, prema riječima autora, neke od emocionalno najtežih trenutaka cijele serije. Treća epizoda, The Bridge, nešto je kraća, ali joj se pridaje posebno značenje jer predstavlja emocionalni prijelaz prema velikom finalu.
Posebnu pažnju privlači i sama završna epizoda serije, naslovljena Stranger Things: The Finale – The Rightside Up, koja će trajati više od dva sata. Time završetak serije postaje najduža epizoda u povijesti Stranger Thingsa, ali i jedna od najdužih finalnih epizoda u povijesti streaming produkcija. Autori su pritom napravili i manju, ali znakovitu izmjenu u odnosu na ranije planove, dodatno produživši trajanje kako bi, kako ističu, priča dobila prostor koji zaslužuje.
Kreatori serije već su ranije naglasili da završnica neće biti usmjerena isključivo na spektakl, već prije svega na likove koji su tijekom gotovo deset godina postali emocionalno bliski publici diljem svijeta. Iako akcije, horora i nadnaravnih elemenata neće nedostajati, fokus ostaje na osobnim sudbinama, prijateljstvima i odrastanju koje je obilježilo cijelu seriju.
Završni čin Stranger Thingsa neće se zadržati samo na malim ekranima. Finale će, osim na Netflixu, biti prikazano i u stotinama kino-dvorana diljem Sjedinjenih Američkih Država, čime se simbolično naglašava važnost serije koja je obilježila jednu streaming eru. Premijera velikog finala zakazana je za 31. prosinca, čime će se obožavatelji s omiljenim likovima oprostiti upravo na prijelazu u novu godinu.
Sve upućuje na to da nas ne čeka samo kraj još jedne popularne serije, već pomno osmišljen i emocionalno snažan oproštaj od svijeta Stranger Thingsa, koji je redefinirao način na koji publika doživljava serijski spektakl.
Objavljen je prvi službeni trailer za „Odiseju“, novi film Christophera Nolana, čime je započelo odbrojavanje do jednog od najiščekivanijih filmskih događaja posljednjih godina. Riječ je o Nolanovu prvom dugometražnom projektu nakon „Oppenheimera“, filma koji je 2024. godine osvojio Oscara za najbolji film i najbolju režiju, a ovoga puta slavni redatelj okreće se jednom od temeljnih djela zapadne civilizacije – Homerovu epu „Odiseja“.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Kada Steven Spielberg najavi novi film, filmski svijet ne reagira – on staje. Upravo se to dogodilo nakon što su se u New Yorku i Los Angelesu pojavili misteriozni jumbo plakati s jednostavnom, ali snažnom porukom: „Sve će biti otkriveno.“ Nekoliko dana kasnije stigla je potvrda – objavljen je prvi trailer za „Disclosure Day“, novi znanstvenofantastični film legendarnog redatelja, čija je premijera zakazana za 12. lipnja 2026. godine.
Jedna od najgledanijih Netflixovih serija posljednjih godina vraća se s novom sezonom koja donosi značajne promjene – ne samo u Emilynom privatnom životu, već i u njezinoj profesionalnoj karijeri. Peta sezona serije „Emily u Parizu“, koja na platformu stiže 18. prosinca, širi svoju priču izvan granica francuske prijestolnice i vodi gledatelje u Rim, grad koji će imati ključnu ulogu u razvoju radnje.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.