Grad koji govori kroz zidove: Što nam ovogodišnji Open House Zagreb otkriva o našem prostoru i identitetu
Postoji nešto gotovo intimno u trenutku kada grad otvori svoja vrata. Kada se iza pročelja koja svakodnevno promatramo otkriju prostori oblikovani idejama, rukama i vremenom. Jutros je u Atelijeru Meštrović, pod vodstvom muzejske savjetnice dr. sc. Barbare Vujanović, započeo treći Festival Open House Zagreb – trodnevno putovanje kroz arhitekturu i urbanizam grada koji ne prestaje tražiti vlastiti identitet. Tema ovogodišnjeg izdanja, „Nasljeđe budućnosti“, propituje način na koji arhitektura postaje most između onoga što jesmo i onoga što tek trebamo postati.
Open House Zagreb predstavlja više od četrdeset zgrada, prostora i urbanističkih cjelina, nudeći građanima priliku da izbliza upoznaju ono što im svakodnevno prolazi pred očima. Riječ je o festivalu koji ne glorificira samo arhitektonska dostignuća, već potiče dijalog između grada i njegovih stanovnika. U tom se susretu rađa svijest o prostoru, ali i o sebi – o načinu na koji živimo, krećemo se, promatramo i osjećamo vlastiti grad.
Nasljeđe budućnosti kao pitanje identiteta grada
Upravo u tome leži posebnost Open House Zagreba: u trenutku kada arhitektura prestaje biti samo kulisa i postaje sugovornik. Umjetnička ravnateljica Dubravka Vrgoč u svojoj je izjavi podsjetila na važnost razumijevanja grada kroz njegove slojeve – one vidljive, ali i one koje otkrivamo tek kad kročimo u prostor koji nas odjednom počinje oblikovati. „Nasljeđe budućnosti“ ne odnosi se samo na zidove i pročelja, već na iskustvo koje se prenosi s generacije na generaciju, učeći nas kako gledati prostor kao odraz zajedničkog života.
Ove godine posjetitelji će imati priliku zakoračiti u prostore poput Atelijera Meštrović, Oktogona, Kuće Roller, Zagrebačkog velesajma, Hotela Esplanade i brojnih drugih mjesta čija je arhitektura oblikovala ritam grada. Festival Open House Zagreb nije samo prilika da se divimo, nego da razumijemo – da prepoznamo arhitekturu kao živu tvar koja se mijenja, obnavlja i nastavlja.
U vremenu kada se grad mijenja brže nego prije, „nasljeđe budućnosti“ postaje ključna fraza koja nas uči kako promišljati prostor. Open House Zagreb tako nije samo festival, već lekcija o pažnji. O potrebi da zastanemo i pogledamo oko sebe. Jer grad nije nešto što posjedujemo, nego nešto što stvaramo – svakim korakom, pogledom i dijalogom.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.