Kad umjetnost zapali svijet koji više ne gori: Što se zapravo događa na festivalu “PoslijeSvijet” u Zagrebu
U Zagrebu se ovih dana odvija nešto što nije ni predstava, ni izložba, ni koncert. Festival PoslijeSvijet u Zagrebu, devetnaesto izdanje izvedbenog festivala Improspekcije, zauzeo je prostore MSU-a, ALU-a, Pogona Jedinstvo, Kluba Močvara i MaMe i pretvorio ih u prostor zajedničkog zamišljanja svijeta nakon svega poznatog. Ovogodišnje izdanje, otvoreno 9. listopada koncertnim performansom Alexa Franza Zehetbauera, govori o onome što ostaje nakon krize, nakon tišine, nakon čovjeka – i pokušava pronaći novi oblik zajedništva kroz improvizaciju, glas, tijelo i igru.
Festival je zamišljen kao vremenska kapsula koja obilježava pet godina od početka pandemije, a tema PoslijeSvijet istražuje tragove promjena koje su ostale u nama i oko nas. Na otvaranju, Zehetbauerov kabaretski nastup u MSU-u pretvorio je scenu u prostor između glazbe i rituala, dok su se u danima koji su uslijedili nizale izvedbe i performansi koji dovode u pitanje granice između života i smrti, tijela i tehnologije, stvarnog i zamišljenog.
Vatra koja ne gori i svijet koji traži novi ritam
U srijedu, 15. listopada, britanski umjetnik Tom K Kemp donosi interaktivnu izvedbu Peta Vatra, u kojoj publika ulazi u pregovore s Vatrom koja je odlučila stupiti u štrajk. Ništa ne gori, ništa se ne mijenja, a svaka odluka publike oblikuje novi svijet bez topline, bez dima, bez iskre. Izvedba se odvija u Maloj dvorani Pogona Jedinstvo, a rezultat je suradnje festivala PoslijeSvijet u Zagrebu i Galerije Močvara.
Kraj festivala obilježit će nastupi Petera Scherrebecka, poznatog pod imenom Misty Superdeluxe, i Lane Lehpamer, čiji rad Konzumacija nastavlja istraživanje tijela kao prostora transformacije. U MikroKinu MaMa, Ashkan Sepahvand prikazat će film Tražeći priču, koji kroz arhivsku građu i poetičnu montažu otvara pitanje jezika i pripadanja.
Kroz cijeli program provlači se ideja improvizacije kao životne prakse – sposobnosti da se odgovori na promjenu, da se pronađe smisao u pokretu i dijeljenju. Kustoski tim u sastavu Tee Kantoci, Dore Brkarić i Marka Gutića Mižimakova oblikovao je festival kao prostor promatranja i slušanja, gdje se granice između publike i izvođača brišu u zajedničkom iskustvu.
U vremenu kada svijet često izgleda kao da se urušava pod vlastitim ritmom, PoslijeSvijet u Zagrebu nudi mogućnost da ga ponovno promislimo, ne kao povratak starom, nego kao početak nečeg što tek treba nastati.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.