Kad se povijest i budućnost poljube – Chanel “Une Conversation” je najintimnija revija desetljeća
U svijetu mode, koji se sve brže kreće i u kojem trendovi traju tek koliko jedan scroll, Chanel ostaje ono rijetko, gotovo mitsko mjesto tišine, tradicije i promišljene ljepote. Nova proljetno-ljetna kolekcija za 2026. godinu, nazvana Une Conversation, otvara prostor koji nadilazi vrijeme i granice – prostor u kojem razgovaraju dvije figure: Gabrielle Chanel, žena koja je redefinirala žensku siluetu, i Matthieu Blazy, novi umjetnički direktor modnih aktivnosti kuće Chanel, koji njezino nasljeđe prevodi u suvremeni jezik slobode, osjećaja i snage.
Kolekcija je zamišljena kao dijalog. Ne kao sjećanje, nego kao nastavak razgovora koji nikada nije završio. U njezinu središtu stoji ideja ljubavi – one prema odjeći, prema slobodi, prema životu. Blazy, osluškujući duh Gabrielle Chanel, u svakoj silueti oživljava misao da se modernost rađa iz emocije, a ne iz konstrukcije. “Moda bez osjećaja nema smisla,” rekla bi Coco; Blazy to prevodi u vizualnu poeziju u kojoj svaki komad, bilo da je riječ o sakoima britanske oštrine ili o mekim svilenim topovima, nosi misao o ženi koja ne bira između nježnosti i moći, već ih spaja u skladnu cjelinu.
Kolekcija počinje s onim što je nekoć pripadalo muškarcima: bijelom košuljom i hlačama, krojem preuzetim iz garderobe Boy Capela – Gabrielline ljubavi i vječne inspiracije. Ta je početna točka istodobno hommage i subverzija: ono što je nekad simboliziralo mušku moć, Chanel pretvara u znak ženske slobode.
Košulja, izrađena u suradnji s legendarnim Charvetom, nosi težinu metalnog lanca, dok tvid, nekada britanski, sada postaje francuski, prozračan i živahan. Rezovi su oštri, ali nikad hladni; tkanine čvrste, ali nikad krute. To je Chanel paradoks: kombinacija discipline i senzualnosti, reda i pokreta, snage i nježnosti. U tom spoju nastaje moderna verzija žene koja ne traži dopuštenje da postoji.
Dnevni segment kolekcije “Le Jour” donosi reinterpretaciju klasičnih Chanel komada – onih koji su ušli u povijest, ali nikad nisu ostali u prošlosti. Legendarna torbica 2.55 ovdje je “crashed”, namjerno zgužvana i iskrivljena, s vidljivom unutarnjom bordo kožom koja svjedoči o vremenu, nošenju i emociji.
Tvid odijela imaju rubove koji su blago izlizani, cvjetne kamelije više nisu savršene – one su naborane, trodimenzionalne, žive. Siluete prate tijelo, ali ga ne stežu; umjesto rigidnosti, postoji pokret, prozračnost, lakoća. Čitava estetika podsjeća na ritam života koji Chanel uvijek slavi – onaj u kojem elegancija nije poza, nego prirodno stanje duha.
Grafičke crno-bijele linije evociraju Art Deco, arhitekturu pariškog ateljea i preciznost Chanel pakiranja. Cvjetni motivi pretvaraju se u apstraktne poteze kista, kao da su sami cvjetovi postali pokret, a ne ornament. Svila se slijeva poput svjetlosti niz tijelo, dok teksture tvida i ručnog veza dodaju dubinu i slojevitost. Svaki komad djeluje kao uspomena – ali ona koja se živi sada.
U završnici kolekcije, nazvanoj “L’Universel”, Blazy oblikuje ono što naziva “univerzalnim jezikom Chanel”. To nije uniforma, nego sloboda – sloboda da se stil pomiče kroz prostor, kulturu i vrijeme. Ponovno se pojavljuju muški elementi, ali ovaj put umekšani, obli i podatni. Tkanine su višeslojne, teksture bogate, a unutarnje obloge od svile kontrastno obojene. U tom vizualnom i taktilnom kontrapunktu rađa se ideja budućnosti: prošlost koja ne nestaje, nego se preobražava.
Nakit – vječni središnji dio Chanel estetike – postaje svojevrsni arhiv emocija. Barokni biseri, stakleni planeti, emajlirani lanci – sve djeluje kao relikvija iz snova. Obuća, sa svojom prepoznatljivom crnom kapicom na prstima, ostaje vjerna Chanelovoj funkcionalnoj estetici: uvijek nosiva, uvijek stabilna, ali i uvijek uzvišena.
Blazy oblikuje novu Chanel ženu: onu koja je istodobno moderna i vječna, nježna i odlučna, individualna i univerzalna.
Ona ne nosi Chanel zato što mora, nego zato što razumije – da je istinska elegancija uvijek sloboda.
Kolekcija Une Conversation nije samo hommage Gabrielle Chanel; ona je nastavak njezine misije – pretvoriti svakodnevni život u umjetnost, a odjeću u manifest slobode. U vremenu u kojem moda često postaje brza i površna, Chanel ponovno pokazuje da prava ljepota ne ovisi o trendu, nego o osjećaju, o ideji i o stavu. Matthieu Blazy nije samo preuzeo Chanel – on ga je oživio.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Stigla je dugoočekivana zimska kolekcija brenda MINAMI. Riječ je o hrvatskom brendu koji je zadnjih pet godina dosljedan svojoj filozofiji spajanja profinjenosti i jednostavnosti. Naime, u svakom njegovom komadu vidljiva je ravnoteža između jasnog, oblikovanog kroja te opuštene siluete, stvarajući pritom prepoznatljiv osjećaj bezvremenskog luksuza koji naglašava modernu ženstvenost.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.