Sjećate li se prve, šokantne naslovnice Anne Wintour za Vogue?
Premda današnjim očima djeluje sasvim uobičajeno, naslovnica američkog Voguea iz studenoga 1988. godine bila je prava modna prekretnica. Ispod natpisa “stvarna cijena izgleda”, izraelska manekenka Michaela Bercu gleda mimo objektiva, ima razbarušenu kosu i nosi sjajnu, draguljima ukrašenu couture jaknu Christiana Lacroixa, vrijednu deset tisuća dolara.
Upravo je ta naslovnica najavila tiho, ali snažno prestrojavanje jedne od najutjecajnijih modnih institucija i označila dva važna “prva puta”: bio je to debi Anne Wintour kao glavne urednice Voguea, ali i prvi put u povijesti časopisa da je na naslovnici osvanulo — traper.
Britanka iz Londona, Wintour, koja je ovaj tjedan — nakon 37 godina — odstupila s čelne pozicije (ostaje, doduše, u ulozi globalne uredničke direktorice Voguea i glavne direktorice sadržaja Condé Nasta), zaposlena je upravo s ciljem da prodrma i pomladi imidž brenda. Njezina prethodnica, Grace Mirabella, zaslužna je za nagli porast čitanosti, ali sve više je, prema vlastitim riječima, gubila vezu s duhom osamdesetih. U uredništvu Condé Nasta sve se češće šaptalo da Vogue gubi oštrinu. Uostalom, Mirabella je legendarni ured crvene boje koji je naslijedila od Diane Vreeland prebojila u bež — upravo je to metafora koju će mnogi kasnije koristiti da je opišu kao suviše opreznu i neambicioznu.
Od 1980. do 1988., gotovo svaku naslovnicu Voguea snimao je Richard Avedon, fotograf poznat po svojem strogom, minimalističkom stilu. Modeli su pozirali u studiju, pod teškom šminkom i s velikim komadima nakita. Sve je bilo odmjereno, elegantno, gotovo aristokratski distancirano — u jasnoj suprotnosti s popularnim ženskim tjednicima na kioscima.
Nasuprot tomu, Wintourin prvijenac bio je topao, spontan i razigran. Umjesto u studiju, Peter Lindbergh snimao je na otvorenom. Michaela Bercu nije gledala u kameru, oči su joj bile poluzatvorene, kosa razbarušena — izgledala je poput glamurozne djevojke s ulice. Nepretencioznost naslovnice dodatno je naglasila još jedna najava na njoj: “pariška visoka moda — uzvišena, ali ne i umišljena.”
“Bilo je to nešto lako, ležerno, trenutak uhvaćen na ulici — jer to i jest bio trenutak s ulice. I to je bila cijela poanta,” prisjetila se Wintour u povodu 120. obljetnice izlaženja Voguea.
A tu su bile i — traperice. Ne luksuzna interpretacija američke svakodnevice, već običan, izblijedjeli traper s Guess potpisom. Brend je tada još bio nov, a najpoznatiji trenutak dotad doživio je tri godine ranije, kad ih je nosio Michael J. Fox u ulozi Martyja McFlya u filmu Povratak u budućnost.
Wintourin debi, i stilom i stylingom, bio je izjava — hrabra, vizionarska i znakovita. U godinama koje su slijedile, oblikovala je urednički identitet koji njezini prethodnici vjerojatno ne bi ni razmotrili: na naslovnice su počele stizati pop ikone, pa čak i muškarci — poput Richarda Gerea koji se pojavio uz tadašnju suprugu Cindy Crawford.
No iza te slavne naslovnice ipak se krila doza slučajnosti. Kako je sama ispričala, traperice nisu bile planirane. Michaela je trebala nositi cijeli Christian Lacroix kostim — jaknu i suknju — no suknja joj nije pristajala.
“(Michaela) se netom vratila s odmora u Izraelu i dobila je koji kilogram,” prisjetila se Wintour u intervjuu za Vogue 2012. godine, pa dodala: “Nije to bilo važno. Zapravo, to je dodatno pojačalo želju da se visoku modu skine s pijedestala i baci u stvarni život — da vidimo što će se dogoditi.”
Čak su i tiskari bili toliko zatečeni tom naslovnicom da su telefonom provjeravali je li došlo do pogreške. Wintour danas tvrdi da nije razmišljala o “poruci”, no znala je bolje od većine koliko naslovnica znači.
“Nakon toga su počela tumačenja: da je riječ o spoju visoke i ulične mode, da je Michaela trudna, da je u pitanju neka religijska simbolika… Ništa od toga nije bilo istinito,” rekla je. “Samo sam pogledala tu fotografiju i osjetila da se mijenja vjetar. A od naslovnice ne možete poželjeti više.”
Dok većina sportaša grmi snagom, on dominira tišinom. Dominik Livaković, čuvar hrvatske mreže i čovjek kojem se vjeruje kad sve ovisi o jednoj lopti, postao je zaštitno lice trećeg poglavlja globalne kampanje "Protect Your Craft" luksuznog brenda MACKAGE. Ovaj put nije riječ samo o odjeći – riječ je o filozofiji života.
U sezoni kada tražimo lagano, prozračno, promišljeno i lijepo – stiže MIAMIA. Novi hrvatski modni brend dizajnerice Mie Bakunić spaja jednostavnost, eleganciju i svrhovitost u kolekciji koja ne prati trendove, nego ritam žene koja zna što želi.
Neke žene ne trebaju scenografiju — one su scenografija. Iva Radić, u svom posljednjem ljetnom izdanju, utjelovljuje eleganciju stare škole mediteranskog glamura, nalik Sophiji Loren koja se spušta niz kamene uličice Positana. Samo što Iva to radi s dozom suvremenog minimalizma, u nekom istarskom selu koje, pod zlatnim svjetlom predvečerja, djeluje kao kulisa talijanskog art filma.
Zamišljeno prolazimo pored šarenih baroknih pročelja, u rukama nosimo ledenu kavu, a sunce u zlatnim valovima ljubi obalu. U zraku se osjeća sol, ali i nešto puno profinjenije — miris stila. Upravo u tom spoju urbanog i mediteranskog nastaje nova modna priča brenda ELFS, snimljena na šarmantnim lokacijama Rijeke i Voloskog.
U svijetu u kojem se moda sve češće svodi na minimalizam i monokromiju, nova kolekcija brenda Cataleya by Martina Ješe dolazi kao pravo modno osvježenje – raskošna, smjela i duboko ženstvena. Ova kolekcija ne pristaje na kompromise. Ona govori jasno, hrabro i samouvjereno – baš poput žene kojoj je namijenjena.
U proljeće 2026., Buckinghamska palača postaje pozornica za priču o stilu koja nadilazi modu. U galeriji The King’s Gallery otvara se izložba Queen Elizabeth II: Her Life in Style – do sada najopsežnija modna retrospektiva posvećena jednoj od najprepoznatljivijih žena 20. i 21. stoljeća. Povodom 100. obljetnice njezina rođenja, ova izložba ne prikazuje samo odjeću – ona pripovijeda život ispričan kroz tkanine, krojeve, boje i tihe poruke utkane u svaku haljinu, šešir i svilenu maramu.
Glumica i modna ikona nije očekivala pitanje o Labubu lutki. Njena zbunjena reakcija postala je viralna—ali i više od toga: otvorila je novo poglavlje modne debate o granici između trenda i osobnog stila.
Zamisli da tvoj život postane eksperiment. Da te netko izdvoji iz mase – ne zbog nečeg što si napravila, već zbog nečeg što jesi. Zamisli da pristaneš ispričati svoju priču, potpuno iskreno, bez filtera. Zamisli da to napravi još devet ljudi. I da se svi ti iskazi pretvore u roman koji ti, bez ijedne docirajuće rečenice, polako, gotovo neprimjetno, promijeni način na koji gledaš vlastite odluke.