Iako se načelno mnogi poslove više ne dijele na muške i ženske, situacija u brojnim kućanstvima ipak je drugačija, što potvrđuju i mnoga istraživanja. Upravo se ovim stereotipima poigrava i nova, trenutno aktualna kampanja svima poznatog brenda, vodećeg regionalnog proizvođača higijenskih proizvoda.
Prema Eurostatu, žene su u prosjeku više od muškaraca uključene u kućanstvo i aktivnosti vezane za skrb u obitelj. U njihovoj je domeni primarno hrana, čišćenje, glačanje i pranje rublja. Iako živimo u vremenima kada se sve više govori i djeluje u smjeru rodne ravnopravnosti, čini se da neke davno utvrđene norme ponašanja i dalje ostaju u svakodnevici života iza zatvorenih vrata domova u Europi i ostatku svijeta. Naime, stopa udjela žena u kućnim poslovima znatno varira među zemljama, prosječno iznosi između 94 i 98 posto. Zašto je to tako pokušali su objasniti akademici Sveučilišta Cambridge svojom affordance teorijom, odnosno teorijom o vjerojatnosti akcije, jer vjeruju da je ta vjerojatnost rodno uvjetovana. Zapravo, ono što kažu jest da će žene čim vide da je nešto potrebno napraviti (npr. počistiti ili pospremiti) – to i učiniti te usput razmišljati o tome što je još potrebno odraditi u kućanstvu. Muškarci će pak to isto primijetiti, ali neće osjetiti potrebu da to i naprave. Nije niti čudno da čak dvije trećine žena tvrdi da ovakav obrazac ponašanja utječe na njihovo mentalno zdravlje. Da, frustrira ih.
Djela, a ne riječi trebala bi biti misao vodilja kada govorimo o rodnoj jednakosti u partnerskom životu iza zatvorenih vrata. U više tradicionalnim društvima – poput onih u istočnoj Europi ili središnjoj Aziji – ta će parola biti manje popularna upravo zbog te tradicionalne note, odnosno očekivanog ponašanja i dužnosti spolova: muškarac je hranitelj obitelji, dok se od žena očekuje da brinu o kući i djeci. No, i zapad muku muči s takvim podjelama poslova iako se situacija posljednjih godina mijenja – posebice u Skandinaviji gdje, prema europskim statistikama, sve više muškaraca u kućanstvu preuzima na sebe kućanske poslove, točnije njih više od 90%.
Ove tradicionalne postavke rodno uvjetovanih poslova, međutim, nisu samo boljka pojedinaca, već i marketinške industrije koje i dalje u oglašavanju proizvoda za čišćenje najčešće koristi ženske likove. Iznimaka ipak ima. Primjerice, Violeta d.o.o. u svojoj trenutno aktualnoj kampanji za novi proizvod Vio sredstvo za pranje posuđa – glavnu ulogu dala je muškarcu. Poruka je jasna – zahvaljujući novim, poboljšanim formulama, odnosno većem postotku aktivnih sastojaka koji efikasno uklanjaju masnoću i najtvrdokornije mrlje, pranje suđa postaje jednostavan i brz posao: niti muški, niti ženski.
Slogan koji prati lansiranje linije Snažan, a nježan govori o osnovnim karakteristikama proizvoda, ali aludira i na to kako ni takozvanim mačo muškarcima nije ispod časti prati suđe. Snažan kada čisti, a nježan za ruke – i dermatološki testiran. Ravnopravna podjela i stvar dogovora ključ je uspješnog i sretnog te skladnog zajedničkog života. Danas je kućanske poslove – zahvaljujući nizu uređaja koji uskaču u pomoć kao i sredstvima za čišćenje s naprednim formulama koje čišćenje čine kraćim i jednostavnijim – lakše nego ikada do sada.
Uzmemo li u obzir konkretne brojke koje pokazuju kako je veličina globalnog tržišta proizvoda
za čišćenje 2022. godine iznosila 106,33 milijarde USD, jasno je da ovi nepopularni svakodnevni kućanski zadaci imaju dovoljan broj saveznika u održavanju doma čistim i urednim. Bez obzira na to tko i koliko brine o tome.
Popularni bend Gazde prisjetio se svojih skromnih početaka i najavio novi album, a kroz razgovor su otkrili brojne anegdote iz svoje tri desetljeća duge karijere.
Tražite savršeno mjesto za obiteljski vikend u Zagrebu? Ne tražite dalje! Z Centar, smješten u srcu zapadnog dijela grada, postao je omiljena destinacija za obitelji i posjetitelje svih generacija.
Tradicionalna godišnja gala večera hrvatskih građevinara i ove je godine nadmašila sva očekivanja odazivom sudionika i prikupljenim sredstvima za humanitarni cilj.
Usne i koža obožavaju Melem, a još kad njegova poznata, hranjiva tekstura “probudi” jedinstveni ružičasti ton – nastaje ljepota inspirirana iluzijom! Novi Melem Illusionist ima prepoznatljivu teksturu i u trenu zaglađuje, oporavlja i štiti usne od isušivanja. No, to nije sve! Ovaj naoko neutralni balzam „budi“ nježan do jarko ružičasti ton, ovisno o pH-u kože. Ljepota koja se razvija na usnama i obrazima osvježava te svakom licu daje poseban, unikatan izgled – jer svaka koža ima sebi svojstven pH. Prepustite se iluziji koja će otkriti ljepotu, doslovno – s vašim potpisom.
Druga sezona ove hit serije donosi 10 novih epizoda u trajanju od 26 minuta,a snimanje serije trajat će gotovo dva mjeseca na brojnim zagrebačkim lokacijama.
Vokalni virtuoz koji je oduševio gledatelje predsjedničke inauguracije. Ljubomir Hlobik po drugi put bio je u ulozi voditelja inauguracije Predsjednika Republike Hrvatske.
Glazbena scena ove godine svjedoči nečemu posebnom – nastupu koji će, prema riječima izvođača, biti prava oluja emocija, energije i vizualnog spektakla. S pjesmom "Južina", koja je već svojim spotom osvojila publiku, naš sugovornik sprema nastup na Dori koji neće ostaviti nikoga ravnodušnim.