Ovog četvrtka, 10. travnja, u Zagrebu počinje četvrti po redu MUZZA Tjedan znanosti – popularno događanje koje već tradicionalno okuplja djecu i mlade te im kroz zabavne i interaktivne sadržaje približava svijet znanosti. Tjedan znanosti možete posjetiti sve do nedjelje, 13. travnja, u zgradi Rektorata Sveučilišta u Zagrebu (Radoslava Cimermana 88), svakog dana od 10 do 19 sati. Ulaz je besplatan.
Organizator događanja je Udruga za popularizaciju znanosti MUZZA, uz partnerstvo i podršku Sveučilišta u Zagrebu, čijih 23 fakulteta aktivno sudjeluje u programu. Potporu pružaju i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, Grad Zagreb te Turistička zajednica grada Zagreba.
Znanost za sve – od vrtića do srednje škole
U suradnji s brojnim partnerima, IV. MUZZA Tjedan znanosti donosi više od 120 interaktivnih eksperimenata i 180 radionica prilagođenih različitim dobnim skupinama – tako da će baš svatko pronaći nešto što ga zanima. Posjetitelji će moći zaviriti u svijet robotike, otkriti fascinantne činjenice o ljudskom tijelu, prirodi, Zemlji, Svemiru i raznim naprednim tehnologijama.
Sadržaj je prilagođen svim uzrastima, od vrtićke dobi do srednjoškolaca, ali i roditelja. Najmlađi i oni malo veći učit će osnove programiranja, istraživati zvukove i sudjelovati u raznim tjelesnim aktivnostima. Moći će istraživati teme poput: Roboti među nama, Digitalna zona, Mozak i emocije, Bolja, budućnost, Molekulandija, Gradovi budućnosti, Tajne Svemira i druge. Tu su i brojne zanimljive radionice koje obuhvaća sad već dobro znani MUZZA LAB te radionice fakulteta koje će se odvijati u zasebnim učionicama.
Dva tematska paviljona puna dodatnog sadržaja
Osim programa unutar zgrade Rektorata, u vanjskom prostoru bit će postavljena dva tematska paviljona.
Prvi paviljon, Planet u ravnoteži, bavi se životom na Zemlji i održivim razvojem s fokusom na klimatske promjene, biljni i životinjski svijet. Namijenjen je djeci vrtićkog uzrasta i učenicima nižih razreda osnovne škole. Posjetitelji će moći sudjelovati u radionicama poput Pčele – čuvari života, Izrada vjetroelektrana, Soba prirodoslovca i Kada se tlo pomakne: Zašto zgrade posrću.
Drugi paviljon nosi naziv Mali glazbenici, znanstvenici i sportaši. Ovaj je prostor obuhvatio raznolik sadržaj namijenjen baš svima! Naše male posjetitelje ovdje očekuju radionice poput Programiranje robota-miša (bez ekrana), Čarobni svijet brojki, Sviranje s bananama, Krug u glazbi-glazba u krugu, Slušam, osjećam, stvaram te Dirigiranje uz pomoć VR naočala. U sportskom dijelu pod nazivom Jesi li jak kao Superman?, posjetitelji će moći isprobati mjerenje jačine udarca poput Luke Modrića ili Domagoja Duvnjaka, analizirati sastav tijela i dobiti korisne savjete o tjelovježbi.
Maturanti u fokusu: Zvanje i znanje
Poseban program Zvanje i znanje namijenjen je maturantima koji razmišljaju o svojim budućim zanimanjima. Kroz predavanja profesora s Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Medicinskog fakulteta, Fakulteta političkih znanosti i Vojnog učilišta moći će se upoznati s različitim strukama – od liječnika i komunikologa do IT stručnjaka i pilota vojnog zrakoplova te doznati više o obrazovnim putevima i svakodnevici tih zanimanja.
Nagradni izazov MUZZAzov
Za srednjoškolce i učenike viših razreda osnovne škole, MUZZA i Siemens Energy pripremili su kreativni izazov MUZZAzov. Sudionici trebaju osmisliti i snimiti vlastiti znanstveni eksperiment koji prikazuje odgovor na neko od nagradnih pitanja te ga objaviti na Instagramu ili TikToku uz popratne heštegove. Stručni žiri odabrat će tri najkreativnija rada, a pobjednici će biti proglašeni 11. travnja u sklopu IV. MUZZA Tjedna znanosti i nagrađeni vrijednim novčanim nagradama uz utješne nagrade Udruge MUZZA.
Za detaljan program i prijave posjetite www.muzzatjedanznanosti.hr, a više o projektima Udruge saznajte na www.muzza.hr. Udrugu MUZZA možete kontaktirati putem e-maila: contact@muzza.hr.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.