Zlatna vrata za „Bumbarovo ljeto“: filmska čarolija koja spaja generacije
U Puli se dogodila čarolija – i to ne ona koju nose blještavi reflektori i crveni tepih, već ona koja se dogodi kad film pogodi ravno u srce. Na 72. Pula Film Festivalu, publika je odlučila: „Bumbarovo ljeto“ Daniela Kušana najbolji je film festivala – i to ne prema ocjeni žirija, već one najvažnije – gledateljske. Zlatna vrata Pule otišla su u ruke filma koji spaja ljeto, djetinjstvo, humor, otok i ono što nas sve podsjeća kako izgleda pravo prijateljstvo.
Ako vam treba razlog da ovog ljeta s djecom (ili sami, bez isprike) odete u kino, ovo je onaj jedan film zbog kojeg ćete izići iz dvorane sa smiješkom. I s nostalgijom. I s porukom koju ne želite zaboraviti.
Otok, prijateljstvo i miris borova
Zamislite ovo: ljeto na otoku Trsu, zrak koji miriše na borove i sol, tajna skloništa u stijeni, krišom osluškivanje valova, potraga za pravdom i jedan dječak u nevolji – Chiku – kojeg hrabri klinci odluče spasiti od opasnih krijumčara. Priča je to koja podsjeća na one dane kad je ljeto trajalo zauvijek, kad su avanture bile stvarne, a prijateljstva se gradila na povjerenju, smijehu i jednoj zajedničkoj misiji. Iako na prvi pogled dječji, „Bumbarovo ljeto“ je film koji nosi onu rijetku emociju koju ponekad zaboravimo – čistu radost.
Kušanov potpis: nježno, duhovito i stvarno
Daniel Kušan, poznat po uspjehu s filmovima „Koko i duhovi“ i „Ljubav ili smrt“, još jednom je stvorio svijet u kojem djeca nisu karikature odraslih, već pametna, duhovita i odvažna bića. Dijalozi su topli, zabavni i istinski, likovi živopisni i kompleksni, a tema zajedništva ispričana s mjerom koja osvaja. Film ne podcjenjuje ni mlade ni starije gledatelje – upravo suprotno, podsjeća nas da je dječja iskrenost ponekad najmudriji pogled na svijet.
Nova lica na velikom platnu
U ulogama koje osvajaju već na prvu pojavljuju se talentirani mladi glumci: Jozo Mornar kao šarmantni Bumbar, Franko Bručić kao njegov najbolji prijatelj Karlo, te Luna Vrućinić Perić i Cvita Lakoš kao Marina i Vesna, odvažne djevojke s puno više mudrosti nego što njihova dob sugerira. Tu su i Ema Barišić, Marta Blinja i Jibril Kai Budimir kao Chiku, koji svojom izvedbom donosi nevjerojatnu toplinu i snagu. Odrasle likove utjelovljuju neka od poznatijih glumačkih imena, ali pažnja ostaje – zasluženo – na djeci.
Zašto će ovaj film gledati cijele obitelji
Osim što je riječ o napetoj i dirljivoj priči, „Bumbarovo ljeto“ donosi i vizualnu čaroliju: ljeto je prikazano u svom najboljem svjetlu – sunčani zalasci, morski horizont, tajne pećine i ono poznato zujanje oko podneva koje nas sve vrati u djetinjstvo. Ovaj film nije samo zabava – on je most između generacija. Roditelji će se sjetiti svojih pustolovina, djeca će možda poželjeti stvoriti svoje, a svi će zajedno izaći iz kina s osjećajem da ljeto još uvijek zna biti čarobno.
Ljeto koje će se pamtiti
U distribuciji Duplicata, „Bumbarovo ljeto“ dolazi u kina od 24. srpnja, i već sada nosi titulu potencijalnog ljetnog hita. No, više od nagrada, pljeska i festivalskih priznanja, ovaj film osvaja jednostavnošću i iskrenošću. I to je njegova najveća snaga.
Ako vam je ljeto u znaku traženja nečeg pravog, toplog i vrijednog zajedničkog trenutka s obitelji – ne tražite dalje. Jer „Bumbarovo ljeto“ nije samo film. To je podsjetnik da su hrabrost, prijateljstvo i vjera u dobro – još uvijek najjače sile koje imamo.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.