Zaronite u čarobni svijet tehnologije, prirode i svemira!
Udruga za popularizaciju znanosti MUZZA i ove će godine otvoriti vrata znanosti znatiželjnim umovima. Od 10. do 13. travnja u zgradi Rektorata Sveučilišta u Zagrebu održat će se IV. MUZZA tjedan znanosti. Programi kojima MUZZA na jednostavan, interaktivan i zabavan način približava razne znanstvene discipline mladoj publici svake su godine sve sadržajniji i inovativniji te se u četiri dana ovogodišnjeg MUZZA tjedna znanosti očekuje dolazak više od 10.000 posjetitelja iz cijele Hrvatske.
Partner udruzi MUZZA na ovom je projektu Sveučilište u Zagrebu čijih 23 fakulteta sudjeluje na IV. MUZZA tjednu znanosti sa svojim programima, radionicama i eksperimentima, približavajući svoja istraživanja i rezultate mladoj publici. Snažnu potporu u organizaciji Tjedna znanosti, MUZZA dobiva i od Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, Grada Zagreba i Turističke zajednice grada Zagreba.
MUZZA tjedan znanosti približava znanost djeci i mladima na razumljiv način
„Približavanje znanosti djeci i mladima na razumljiv način ima izuzetnu društvenu vrijednost, a možemo reći da se na ovakvim događajima nalazi sjeme budućeg znanstvenog razvoja Hrvatske. Upravo kroz aktivnosti popularizacije znanosti kod djece i mladih budi se interes za znanstvene discipline, motivira ih se da i sami krenu stazama znanosti, da je otkrivaju kroz igru i da se sutra možda odluče da im neka znanstvena grana koju će ovih dana upoznati postane životni poziv“, izjavio je rektor Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Stjepan Lakušić.
Direktorica Turističke zajednice grada Zagreba dr. sc. Martina Bienenfeld od početka podupire nastojanja i ambiciju udruge MUZZA da znanost približi najmlađima na atraktivan način koji će im omogućiti da je dotaknu, osjete i okuse. „Turistička zajednica grada Zagreba uvijek je otvorena za aktivnosti koje našoj zajednici, našem gradu daju dodanu vrijednost. U aktivnostima udruge MUZZA odmah smo vidjeli veliki potencijal za najmlađe generacije i s radošću ih podržavamo“, kaže direktorica TZGZ dr. sc. Martina Bienenfeld.
„MUZZA tjedan znanosti prilika je da pokažemo kako znanost nije daleka i nedostižna, već dio našeg svakodnevnog života. Želimo potaknuti mlade da postavljaju pitanja, istražuju i sanjaju velike stvari, a odraslima pružiti priliku da se podsjete koliko je znanost uzbudljiva“, izjavila je Đurđica Protić, predsjednica udruge MUZZA.
Na IV. MUZZA tjednu znanosti u suradnji s partnerima bit će dostupno više od 120 interaktivnih eksperimenata te više od 180 radionica osmišljenih za sve uzraste, pa će tako svaki uzrast pronaći nešto za sebe. Sadržaj pripremljen za IV. MUZZA tjedan znanosti dat će priliku posjetiteljima da istraže robotiku, otkriju zanimljivosti o ljudskom tijelu, prirodi, planetu Zemlji, svemiru i raznovrsnim naprednim tehnologijama. Posjetitelji vrtićke dobi moći će učiti o osnovama programiranja, eksperimentirati sa zvukom i okušati se u raznim tjelesnim aktivnostima. Osnovnoškolci i srednjoškolci moći će istraživati teme poput Roboti među nama, Mozak i emocije, Gradovi budućnosti i Tajne svemira, a na raspolaganju posjetiteljima bit će i brojne zanimljive radionice kao što su MUZZA Lab: Od tajne kapljice vode do molekula. Tu su i teme iz područja znanosti o zvuku, sigurnosti i obrane i brojne druge.
MUZZA tjedan znanosti ima poseban program namijenjen maturantima
Poseban program namijenjen je maturantima na kojima je u predstojećim mjesecima odluka kojim bi profesionalnim putem željeli krenuti. Udruga MUZZA organizirala je niz predavanja pod zajedničkim nazivom Zvanje i znanje, na kojima će predavači s Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Medicinskog fakulteta, Fakulteta političkih znanosti i Vojnog učilišta govoriti o profesijama i znanstvenim područjima kojima se bave. Na tim će predavanjima maturantima biti predstavljene profesije na području medicine, komunikacija, prava, razvoja modernih tehnologija, vojnih poziva poput pilota vojnog zrakoplova i ostalo.
U okviru IV. MUZZA tjedna znanosti, u suradnji s tvrtkom Siemens Energy, osmišljena je i nagradna igra MUZZAzov, u kojoj organizatori pozivaju učenike viših razreda osnovnih škola i srednjoškolce da vođeni pitanjima osmisle znanstveni eksperiment, snime ga i objave na Instagramu ili Tik Toku. Stručni žiri odabrat će tri najbolja rada, a pobjednici MUZZAzova bit će proglašeni 11. travnja i nagrađeni novčanim nagradama.
Osim programa u zgradi Rektorata, bogat je sadržaj predviđen i na vanjskim prostorima oko zgrade gdje će biti postavljena dva paviljona u kojima se održavaju komplementarni događaji. Manifestacija Planet u ravnoteži bavit će se životom na Zemlji i održivim razvojem, a posjetitelji će moći istraživati teme vezane uz klimatske promjene te životinjski i biljni svijet. Posjetiteljima su na raspolaganju radionice poput Pčele – čuvari života, Izrada vjetroelektrana, Soba prirodoslovca te Kada se tlo pomakne: Zašto zgrade posrću.
Manifestacija u drugom paviljonu pod nazivom Mali glazbenici, znanstvenici i sportaši namijenjena je vrtićkoj djeci i učenicima nižih razreda osnovne škole. Čekaju ih radionice poput Programiranje robota-miša bez ekrana, Čarobni svijet brojki, Sviranje s bananama, Krug u glazbi: Slušam, osjećam, stvaram i Dirigiranje uz pomoć VR naočala. Sportski dio nazvan je Jesi li jak kao Superman? U tom će se programu moći izmjeriti jačina udarca nogom poput Luke Modrića, udarca rukom poput Domagoja Duvnjaka, analizirati sastav tijela i dobiti savjete o sportskim aktivnostima.
Ulaz na IV. MUZZA tjedan znanosti tradicionalno je besplatan, a događanje tijekom sva četiri dana odvijat će se od 10 do 19 sati. Za detaljan program i prijave posjetite www.muzzatjedanznanosti.hr, a više o projektima udruge saznajte na www.muzza.hr. Udrugu MUZZA kontaktirajte na mail adresi: contact@muzza.hr.
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.