Ovaj važan događaj okupio je investitore, developere, arhitekte, proizvođače i trgovce, financijske stručnjake, kao i druge stručnjake iz područja tehnologije i informacijske tehnologije iz cijele regije.
Jučer je u Rovinju započeo Masters of Building Fair, najveći gospodarski događaj ove godine posvećen umrežavanju, razmjeni informacija o stanju na tržištu i uvidima u svjetske trendove. MBF okupio je stručnjake i predstavnike gospodarstva iz 12 industrija, koji dijele svoje uvide i najbolje prakse iz Hrvatske i svijeta.
Nakon svečanog otvorenja, predavanje je održao jedan od glavnih govornika Karim Rashid, koji je u svojem predavanju govorio o svojoj viziji dizajna budućnosti, ali i o filozofiji koja stoji iza njegova stvaranja. Naglasio je kako je suvremeni dizajn ključan za unapređenje interakcije između čovjeka i objekta, gdje funkcionalnost, estetika i emocije moraju biti u skladu. Jedna od ključnih točaka predavanja bila je njegova tvrdnja da je dizajn osjećaj.
Na panelu “Key Trends Shaping the Hospitality Industry in 2025” koji su stručno vodili Ante Marić i Una Barac, direktori iz Atelliora, sudjelovali su stručnjaci iz sektora hotelijerstva: Ivana Rajković Špes, voditeljica odjela za kapitalna tržišta i ulaganja u DDG Groupa, Ivica Sulje, član uprave Aminessa te Kristina Milin, voditeljica savjetovanja u ugostiteljstvu u tvrtki Horwath HTL Hrvatska, koji su podijelili svoja razmišljanja o ključnim trendovima u industriji i došli do zaključka kako budućnost hotelske industrije leži u pružanju sveobuhvatnih iskustava, fokusiranju na održivost i prilagodbi tržišnim promjenama. Milin je naglasila da se posljednjih 5 – 10 godina primjećuje trend spajanja hotelske i rezidencijalne komponente unutar resorta. To više nije klasično hotelsko iskustvo, već cjelokupno iskustvo koje uključuje priče i teme koje diferenciraju resorte. Moderni resorti pružaju gostima iskustva tijekom cijele godine, uključujući gastronomiju, wellness te povezivanje s lokalnim zajednicama.
Panel “Luxury Real Estate in a Global Context: Trends and Forecasts for the Region with Sotheby’s International Realty” pružio je Marku Pažaninu; upravljačkom direktoru Croatia Sotheby’s International Realty, Natalie Mik; globalnoj potpredsjednici za partnerske usluge EMEIA, Sotheby’s International Realty Affiliates LLC, Niku Lakoviću; upravljačkom partneru Montenegro Sotheby’s International Realty i Pauliusu Gebrauskasu; predsjedniku uprave i vlasniku Poland Sotheby’s International Realty, mjesto za analizu globalnih i regionalnih trendova na tržištu luksuznih nekretnina. Panel je povukao paralelu između globalnih trendova u luksuznim nekretninama, kao što su lokacija, pametni stanovi i ekološka održivost, s trendovima u našoj regiji, točnije u Hrvatskoj i Crnoj Gori, gdje se kupci luksuznih nekretnina većinom fokusiraju na nalaženje drugog doma na obalnim područjima.
Na panelu “Intertwining Landscape Design and Architecture: A Greener Approach for the Cities of Tomorrow” stručnjaci Antonio Atripaldi; suosnivač ADAT-a, Andrea D’Antrassi; partner u MAD architects, Margherita Brianza; partnerica u P’arcnouveau, Matteo Gatto; osnivač tvrtke Matteo Gatto & associati te Maud Truchi; izvršna direktorica Maslina Resorta raspravljali su o tome koliko je važni integrirati prirodne elemente u arhitektonske projekte te koja je uloga krajobraznog dizajna u poboljšanju kvalitete života u gradovima. Panelisti su došli do zaključka kako budućnost gradova zahtijeva integrirani pristup koji kombinira arhitekturu i krajobrazni dizajn, s naglaskom na održivost i dobrobit zajednice te kako je pri dizajniranju zelenih prostora važan balans funkcionalnosti i estetike. Panel je moderirao partner tvrtke 3LHD, Marko Dabrović.
Panel “Development of Resorts and Branded Residences,” s moderatorima Tomislavom Čehom i Francom Peruzom iz PKF hospitality group, i panelistima: Carlos Ortega iz Palladium Hotel Group, Daniel von Barloewen; regionalni potpredsjednik tvrtke Accor One Living, Manuel de Lacalle Acedo-Rico; investicijski direktor Azore, Kruno Santini; voditelj ECM Adria, Ronald Korotaj iz Korotaj Law Office te Nikola Avram; izvršni direktor tvrtke Alpha Management i vlasnik hotela The Isolano Cres, bavio se razvojem resorta i brendiranih rezidencija, a panelisti su govorili o globalnim trendovima i izazovima u razvoju luksuznih resorta, važnosti brendiranih rezidencija koje donose dodatnu vrijednost gostima i vlasnicima nekretnina te su došli do zaključka kako su brendirane rezidencije i resorti ključan segment koji kombinira luksuzno iskustvo, sigurnost ulaganja te priliku za visoke prinose.
Na panelu “Stanje i budućnost priuštivog stanovanja u Hrvatskoj,” moderator Patrick Franolić iz Spiller Farmer vodio je raspravu o izazovima i perspektivama vezanim uz pristupačno stanovanje u zemlji. Sudionici Irena Đokić iz Europske banke za obnovu i razvoj, Mr.sc Željko Uhlir; državni tajnik iz Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, Vedrana Likan; upravna partnerica u tvrtki Colliers, Vana Rodin Kružić iz Planopolisa te Leo Penović; konzultant za razvoj nekretnina, naglasili su važnost financiranja i podrške međunarodnih institucija u razvoju projekata priuštivog stanovanja. Također, raspravljali su o tržišnim trendovima i strategijama koje mogu povećati dostupnost stanovanja.
Panel “Tržište stanovanja višeg standarda u Hrvatskoj: Ponuda, potražnja, cijene i trendovi,” s moderatorom Filipom Dumbovićem iz Avison Young pokrio je tematiku trenutnog stanja i budućnosti tržišta luksuznih nekretnina u Hrvatskoj. Boro Vujović; osnivač i direktor Opereta Nekretnine, Ivan Barukčić; član uprave Alfa Stan Grupe, Mislav Bašić; upravni direktor 4UHA te Robert Kralj; upravni direktor Adria Europe Groupe, analizirali su trenutnu ponudu luksuznih stanova, ističući kako se tržište razvija kroz različite projekte i lokalizacije. Naglasili su da postoji sve veća potražnja za nekretninama na atraktivnim lokacijama, osobito na obali i u urbanim središtima. Panel rasprava je zaključila kako tržište stanovanja višeg standarda u Hrvatskoj pokazuje snažan rast, a očekuje se daljnji razvoj i prilagodba novim trendovima i potrebama kupaca, uz naglasak na održivosti i inovacijama.
Prezentaciju je na prvom danu MBF-a održao i direktor Brigade, Damjan Geber koji je istaknuo da je ključ arhitekture razumjeti za koga se ona radi. Arhitektura ne samo da oblikuje fizički svijet oko nas, već i direktno utječe na naše osjećaje i doživljaj prostora. Srž arhitekture, prema Geberu, leži u tome kako se ljudi osjećaju u prostorima koji su za njih izgrađeni, te je fokus na stvaranju iskustva, a ne samo na fizičkoj gradnji zgrada.
Osim predavanja, Masters of Building Fair nudi bogat program panel rasprava i prezentacija, gdje stručnjaci iz različitih područja dijele svoja iskustva i znanja. Sudionici imaju priliku sudjelovati u raspravama o aktualnim temama poput zelenijem pristupu za gradove budućnosti, luksuznim nekretninama u globalnom kontekstu, ulozi turizma u urbanoj sanaciji, energetskoj strategiji, zelenoj tranziciji, ulozi radne snage u gospodarskom razvoju, implementaciji umjetne inteligencije u građevinarstvu, i ostalim.
MBF pokriva široki spektar tema, uključujući makroekonomske i geopolitičke trendove, tehnološke inovacije, financijske strategije projekata, teme iz područja prava, aktualne novitete poput ESG, AI i BIM-a i druge relevantne aspekte industrije. Osim toga, MBF nudi i jedinstvenu priliku za posjetitelje da istraže inovacije i proizvode vodećih tvrtki u industriji. Na izložbenom predstavljen je niz izlagača koji prikazuju najnovije tehnologije, materijale i rješenja koja pridonose održivom razvoju i poboljšanju kvalitete života u urbanim sredinama.
Masters of Building Fair je pod pokroviteljstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, Ministarstva turizma i sporta, Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske Unije, Ministarstva gospodarstva, Istarske županije i Grada Rovinja.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.