U centru Zagreba danas je održan Dan narcisa, tradicionalna javnozdravstvena akcija posvećena podizanju svijesti o važnosti prevencije i ranog otkrivanja raka dojke.
Manifestaciju su organizirali Gradski ured za zdravstvo i udruga Europa Donna Hrvatska, uz sudjelovanje brojnih građana, zdravstvenih djelatnika i volontera. Podršku ovogodišnjem Danu narcisa dale su i brojne osobe iz javnog života. Među uzvanicima bili su voditeljica Službe za zdravstveni turizam u Ministarstvu zdravstva, Željka Krištić, pročelnica Gradskog ureda za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom Lora Vidović te gradska zastupnica Davorka Moslavac Forjan.
Dan narcisa podsjeća na važnost redovitih pregleda i samopregleda
Predsjednica udruge Europa Donna Hrvatska, dr. Vesna Ramljak, istaknula je važnost preventivnih pregleda i ranog otkrivanja bolesti: “Rak dojke je najčešći oblik raka kod žena, ali ako se otkrije na vrijeme, šanse za izlječenje su vrlo visoke. Ovom akcijom želimo podsjetiti žene na važnost redovitih pregleda i samopregleda, jer rano otkrivanje može spasiti život.”
Prema podacima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, u 2022. godini zabilježeno je 3088 novooboljelih od raka dojke, dok je u 2023. godini od ove bolesti preminulo 707 žena. Smrtnost od raka dojke u Republici Hrvatskoj smanjila se za 23% između 2007. i 2020. godine. No, zahvaljujući preventivnim programima i edukaciji, sve veći broj žena odlučuje se na redovite preglede, čime se povećavaju izgledi za uspješno liječenje.
Prikupljeni iznos od ovogodišnje prodaje narcisa donirat će se udruzi Europa Donna za nastavak borbe protiv raka dojke i ranog otkrivanja bolesti. Organizatori su također naglasili važnost programa ranog otkrivanja raka dojke koji se provodi u Hrvatskoj, a uključuje besplatne mamografske preglede za žene u dobi od 50 do 69 godina.
Pročelnica gradskog ureda Lora Vidović dodatno je naglasila i program koji je pokrenut od strane Grada Zagreba „Sve žene, mlađe i starije, koje nisu uključene po dobi u nacionalni program, mogu mamografiju obaviti u Nastavnom zavodu za javno zdravstvo Andrija Štampar. Taj program provodimo od 2004. godine i kroz njega je, do sada, prošlo više od 60 tisuća žena, a jako je važno da je za mnoge od njih to bio prvi mamografski pregled. Grad Zagreb, u suradnji s Nacionalnim programom, je važan dio ovih pozitivnih rezultata i jako nam je drago zbog toga“.
Građani su u velikom broju došli na Dan narcisa
Građani su se, na ovogodišnji Dan narcisa, odazvali u velikom broju, pokazujući solidarnost i zajedništvo u borbi protiv ove bolesti. Edukativni materijali, savjeti stručnjaka i prilika za razgovor o prevenciji dodatno su pridonijeli uspjehu ove hvalevrijedne akcije.
Dan narcisa još jednom je dokazao da zajedničkim naporima možemo unaprijediti svijest o važnosti prevencije, podržati oboljele i potaknuti žene na brigu o vlastitom zdravlju.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.