Masterclassom u Esplanadi vinarija Zlatno Brdo potvrdila status beskompromisne kvalitete
U sklopu Vinart Grand tastinga održan je Masterclass pod nazivom „Vina s čvrstim otiskom Baranjskog terroira“ kojim su premijerno predstavljena tri nova vina nagrađivane vinarije Zlatno Brdo.
Baranjski podrumi i gatori jedinstvena su pojava u Europi, tradicija čuvanja vina poznata više stoljeća i danas je prisutna na ovom području što ga čini jedinstvenim. Temperatura podruma tijekom cijele godine konstantna je u rasponu od 12 do 15 C. Ukopani u zemlju, često obzidani ciglom, ovaj tip podruma jedinstvena je arhitektura specifična za Baranju.
Posljednjih godina Zlatno Brdo nadišlo je lokalne, regionalne i nacionalne granice te se u vrlo kratkom roku pozicionirao kao ozbiljna vinarija s preciznom vizijom razvoja. Jedna od odrednica vinarije usmjerena je na odležavanje crnih i bijelih vina što je i potvrđeno na radionici na kojoj su uz poznate i Decanterom nagrađene vinske perjanice, predstavljene i nove etikete i to, Zlatno Brdo Graševina 2022., Cabernet Sauvignon 2019 i Couvee Zlatno brdo.
Masterclass je vodio sommelier Tomo Jakopović i započeo je premijernim kušanjem Graševine 2022., slamnato žute boje, kristalne bistroće i umjerene gustoće koje je vrlo precizno i ugodno na nosu. Jakopović je istaknuo bijelo voće i cvijeće koji ocrtavaju obrise karaktera, dok se u finalu javljaju lagane citrusne note koje zaokružuju aromatski spektar.
Tijekom kušanja uzvanici su se složili da je ovo vino široke primjene u vrhunskoj gastronomiji. Kušanje je nastavljeno Graševinom iz 2021. koja je osvojila 91 bod i srebrnu medalju na Decanter World Wine Awards 2023. Uslijedilo je kušanje jednog od favorita struke i potrošača Graševine 2018. koja je nagrađena s visokih 87 bodova i brončanom medaljom na Decanter World Wine Awards.
Slijedilo je već legendarno vino Zlatno Brdo Gold Cuvée 2020. koji je spoj četiri velike sorte vina,a to su Rajnski rizling, Chardonnay odležan u drvenim bačvama slavonskog hrasta, Pinot sivi izborne berbe te Traminac izborne berbe. Poznato je da je ovo vino s visokih 96 bodova na natjecanju Decanter World Wine Awards najviše ocijenjeno vino iz Baranje. Prvi je to zlatni Decanter za Zlatno Brdo.
Terroir Baranje iznimno je pogodan za uzgoj crnih sorti i stoga nije iznenađujuće da u Zlatnom Brdu velika pažnja posvećena odležavanju vina crnih sorti te pažljivo prate kada su najbolja za tržište. Prepoznali su to profesionalci i publika i upravo kroz crne sorte postali poklonici brenda Zlatno Brdo, otkrivajući etiketu po etiketu.
Prvo crno vino koje je prezentirano bio je Cabernet Sauvignon 2017., vino tamne rubin boje, iznimne voćnosti koje podsjeća na crno bobičasto voće i šljivu. Pri završetku se osjeća okus vanilije te miris crvene začinske paprike i dima.
Premijerno su predstavljena i dva nova crna vina s potpisom Zlatno Brdo, a to su Cabernet Sauvignon 2019., i Zlatno brdo Cuvée kojeg su stručnjaci već sada prepoznali kao velika vina.
Na samom kraju, prezentiran je i Cabernet Sauvignon 2015. koji je uzgajan na najboljim položajima Banskog brda, ostavljen je na trsu da dehidrira nakon čega se ubire esencija Caberneta. Pristaje začinjenim jelima od visoke divljači, odležanim junećim odreskom sa žara, pašticadom, ljutim kulenom i slasticama od čokolade. Poslužuje se na temperaturi od 8-10° C u bordoškoj čaši većeg volumena.
Izniman interes vinskih profesionalaca za radionicu koju je tim Zlatno brdo vrlo temeljito pripremio i komentari na vina tijekom kušanja, zaokružili su ovaj događaj na najbolji način.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.