U zamjenskom prostoru Umjetničkog paviljona u Tomašićevoj ulici 12, od 14. ožujka do 15. travnja održava se projekt Vremeplovke zona 01: otvoreni studiovizualneumjetnice Nicole Hewitt u suradnji s umjetnikom Ivanom Slipčevićem uz prateću javnu izvedbu tonske probe za film, koja nas očekuje 27. ožujka s početkom u 19 sati.
U projektu sudjeluju i umjetnice i umjetnici Hrvoslava Brkušić, Vida Guzmić, Neža Knez, Hrvoje Nikšić, Billie GraceHewitt Pavlica, 3D materijale izrađuje Josip Knežević, a kustosica je Ivana Meštrov.
Projekt Vremeplovke nastavlja se na dosadašnje uspješne projekte
Projekt „Vremeplovke“ nastavlja se na dosadašnje višegodišnje suradničke projekte Nicole Hewitt kao što su Ova žena se zove Jasna i Žene minorne spekulacije. Na sjecištu eksperimentalnog filma, videa, prostorne instalacije, performansa i teksta, oni promišljaju o posredovanju sjećanja, povijesti, specifičnih narativa kroz tehnologije reprezentacije i dokumentacije. U Tomašićevoj 12 predstavlja se prvi dio nove trilogije, a ima kao okosnicu znanstveno-fantastične žanrove na teritoriju Istočne Europe sagledane kroz feminističku perspektivu.
Sam umjetnički rad odražava putovanja na filmske lokacije Stalkera redatelja Andreja Tarkovskog i oživljene situacije iz romana braće Strugatsky, Piknik kraj ceste po kojem je Stalker snimljen. Tijekom puta, kroz pripreme i snimanje poludokumentarnog filma, autorski tim se dijelom nadovezao i na filmske postupke samog Tarkovskog.
Izložbeni prostor Vremeplovki u Tomašićevoj 12 podijeljen je u dva dijela: muzej i zonu, postajući poprištem mnogostrukih slika i naracija. Prostor zaboravljenog muzeja predio je suživota raznih materijala – od crteža i fotografija zatečenih pejzaža i situacija prikupljenih na originalnim lokacijama na Baltiku za istraživačkog putovanja autorice i njezinih suradnika do duhovitih skulpturalnih formi bista, spomenika i gozbe uz cestu. Prostor zone svojevrsni je multimedijalni laboratorij, gdje dominiraju ostaci ljudske prisutnosti, raznoliki artefakti, ali i odbačeni predmeti naše civilizacije. U njemu je jedna od glavnih niti vodilja djevojčica, koja preuzima razna obličja, a u svojoj srži referenca je na enigmatični lik Stalkerove kćeri.
Širi okviri promišljanja čitavog rada mogu se smjestiti u značenjska polja obilježena postsovjetskim, postkomunističkim, hladnoratovskim sablastima, transformacijama okoliša i eko sustava, mogućnostima drugoga i tijela u susretu s konstruiranim prostorom, pejzažem i tehnologijom. Umjetnica Nicole Hewitt to sažima u rečenicu koja može biti i moto izložbe “Ona kaže, ono čemu sam svjedočila, nestaje kao glina…”
Ova izložba dio je projekta Tko je Elsa fluid, to se zna, izložba u sekvencama. Riječ je o izložbenom konceptu u sekvencama osmišljenom za Jurišićevu 1A, galeriju u koju bi se Umjetnički paviljon trebao useliti. No kako se radi o prostoru kojem također slijedi obnova, koji je u nastajanju ili nestajanju, za sada je samo imaginira. Kustosice projekta Tko je Elsa Fluid, to se zna su Irena Bekić i Ivana Meštrov. Njihovo nastojanje je uspostaviti koordinate novih vizija za prostor i institucionalne umjetničke prakse kroz alate umjetničke produkcije, filozofije i kritičke teorije. U fokusu su senzorni, afektivni podaci, registri emocija, gradnja novog znanja, razbijanje monolitnih kolektivnih predodžbi kao mogući alati za razumijevanje svijeta.
Kada se može pogledati projekt Vremeplovke?
Studio u Tomašićevoj 12 otvoren je za posjetitelje utorkom, četvrtkom i petkom od 17 do 20 sati, a subotom od 11 do 14 sati.
U rovinjskom hotelu Lone jučer je sve prštalo od ljepote, a razlog je jubilarni, 35. izbor Kraljice Hrvatske 2025. za Kraljicu Svijeta. Nova Kraljica Hrvatske je Lana Lourdes Rupić iz Šibenika. Titula Prve princeze dodijeljena je Liv Šumak iz Zagreba, koja je uz lentu Prve princeze osvojila i lentu Kraljice elegancije. Druga princeza postala je Petra Vuleta iz Osijeka. Nina Mrvić iz Rijeke ponijela je titulu Kraljice osobnosti, Daniela Jagodić iz Rijeke osvojila je lentu Kraljice fotogeničnosti, dok je Korina Sviben iz Zagreba proglašena Kraljicom medija.
Ove sezone FOREO donosi čaroliju self-care rituala – od luksuznih uređaja za čišćenje i spa tretmane kod kuće do napredne njege lica i osmijeha, sve uz ekskluzivne popuste i limited edition blagdanske ponude.
U Centru kulture Ribnjak u Zagrebu, 18. prosinca 2025. godine, od 10 do 23 sata, održat će se cjelodnevni program povodom Međunarodnog dana migranata, koji je Opća skupština Ujedinjenih naroda proglasila 18. prosinca 2000. godine. Cilj obilježavanja ovoga dana je isticanje doprinosa migranata društvima u kojima žive, promicanje zaštite ljudskih prava te osiguravanje dostojanstvenih životnih uvjeta za sve.
Sezona darivanja službeno je otvorena, a Fashion&Friends i Fashion Company pretvaraju shopping u pravo modno iskustvo! Ljubitelji vrhunskih brendova i ove godine mogu uživati u božićnim popustima do –50% na najpoželjnije kolekcije.
Koncert Maje Šuput ispred JOY Shopping Rugvice bio je vrhunac otvorenja 11. prosinca 2025., ali za posjetitelje sada kreće najzanimljiviji dio prosinca. U cijeloj shopping zoni Rugvica nastavljaju se adventski sadržaji i pogodnosti, od sezonskih popusta i nagradnih igara do besplatnog zamatanja poklona i obiteljskih animacija. Uz jednostavan dolazak na izlazu s autoceste i veliki besplatan parking, zona je osmišljena kao praktičan izbor za shopping, ručak i blagdansku atmosferu u jednom odlasku.
Zagrebački Advent ove je godine dobio neočekivano topao i mekan dodatak. Omiljeni cappuccino postao je još posebniji zahvaljujući brendu Barcaffè koji je goste odabranih kafića iznenadio mekanim, toplim dekicama – savršenim suputnikom za zimska druženja uz šalicu omiljenog napitka.
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.