Svečano otvorenje izložbe svjetlosnih instalacija „Dvorac svjetla“ u dvorcu Trakošćan održano je sinoć u prekrasnom večernjem ugođaju, kojim je simbolično započelo zimsko razdoblje kada perivoj i dvorac oživljavaju u novom ruhu. Od 7. studenoga 2025. do 11. siječnja 2026., Trakošćan postaje mjesto gdje se povijest, umjetnost i priroda spajaju u jedinstvenu vizualnu priču na oduševljenje brojnih posjetitelja.
Manifestacija „Dvorac svjetla“ rezultat je suradnje muzeja Dvor Trakošćan i renomirane češke tvrtke DECOLED, poznate po stotinama svjetlosnih instalacija diljem Europe. Projekt posjetiteljima nudi priliku da kroz interaktivnu šetnju perivojem i alejama dvorca zakorače u bajkoviti svijet inspiriran bogatom poviješću Trakošćana. Svjetlosne instalacije oživljavaju motiv zmaja koji prema predaji čuva Trakošćan, viteških figura, plemića i plemkinja, instrumenata koji ilustriraju ugođaj glazbenih salona, kao i prizore lova koji je bio glavna razbibriga plemstva, stvarajući vizualnu simfoniju koja povezuje prošlost i sadašnjost te spaja emocije s baštinom. Svjetlo, simbol povezanosti vremena i prostora, priča priče o nekadašnjim stanovnicima dvorca, o tajnama i legendama i otkriva put onima koji danas dolaze istražiti njegovu čaroliju.
U svom obraćanju dr. sc. Goranka Horjan, ravnateljica Muzeja Dvor Trakošćan, istaknula je: „Izložba Dvorac svjetla otvara zanimljiv dijalog baštine, umjetnosti i nove tehnologije. Trakošćan ove zime postaje mjesto gdje svjetlo donosi različite priče i vjerujemo da će to pobuditi velik interes široke publike, osobito obitelji s djecom. Umjetničke instalacije, oblikovane u suradnji s češkom tvrtkom DECOLED, vode posjetitelja kroz narativ svjetla koji oživljava motive iz plemićke tradicije i slojevite prošlosti Trakošćana. Kroz svjetlo govorimo o vrijednostima kulturne baštine, ali i o kreativnosti koja nadahnjuje budućnost. Svaka instalacija promišljeno je postavljena i usklađena s prirodom i arhitekturom dvorca, dok se suvremena tehnologija koristi kao „začin“ za umjetnički doživljaj.“
Načelnik Općine Bednja, Damir Poljak, izrazio je zadovoljstvo što može zajedno sa suradnicima i prijateljima sudjelovati u ovom jedinstvenom događaju. „Drago mi je što imamo priliku zajedno doživjeti ovu čaroliju svjetlosti. Ono što ćete danas vidjeti i osjetiti dolazi iz srca i s puno zajedništva“, poručio je Poljak. Dodao je kako ovogodišnja manifestacija donosi poseban kulturno-turistički doživljaj – izložbu svjetlosnih skulptura Dvorac svjetla, koja za Općinu Bednja ima posebno značenje jer je Trakošćan simbol njihova identiteta i nadahnuća. „Trakošćan povezuje našu bogatu prošlost s budućnošću koju zajedno gradimo, i zato su nam ovakve manifestacije iznimno važne“, naglasio je načelnik Poljak.
Simboličnim paljenjem lampica obilježen je početak šetnje kroz perivoj i razgledavanje svjetlosnih instalacija koje prikazuju epizode iz trakošćanske burne povijesti, od raskošnih kočija i plemićkih portreta do šumskih životinja i mitskog zmaja.
Na donjoj terasi dvorca, gdje su smještene glazbene instalacije, atmosferu je dodatno oplemenio nastup praškog violinista Alexandera Shonerta, koji je svojim izvedbama pružio emotivnu glazbenu podlogu za šetnju i razgledavanje svjetlosnih skulptura.
Eva Poláčkova, direktorica tvrtke DECOLED, objasnila je ideju iza „Dvorca svjetla” i posebnosti ove izložbe. Istaknula je da ih je Trakošćan osvojio svojom arhitekturom, poviješću i posebnom atmosferom. Pojašnjavajući koncept izložbe, naglasila je da ona ne nudi samo vizualno iskustvo, već stvara prostor u kojem obitelji, parovi i prijatelji mogu zajedno uživati u trenutku, osjetiti emocije i povezati se. Poláčkova je pritom istaknula i važnost održivosti – svjetlosne instalacije koriste suvremene tehnologije koje štede energiju i poštuju prirodu.
Veleposlanik Republike Češke u Hrvatskoj Milan Hovorka, naglasio je vrijednost međunarodne suradnje i partnerskih odnosa između Hrvatske i Češke koje je omogućio ovaj projekt. Prema njegovim riječima, „Dvorac svjetla“ predstavlja primjer uspješne kulturne i kreativne suradnje između dviju zemalja te pokazuje da umjetnost može povezivati ljude i inspirirati nove ideje. Hovorka je izrazio želju da Trakošćanski „Dvorac svjetla“ postane simbol prijateljstva, inspiracije i budućih zajedničkih projekata Hrvatske i Češke.
Uz samu izložbu, posjetiteljima će tijekom zime biti ponuđeni i posebni tematski programi pod nazivom „Kad padne mrak… zimska bajka u Trakošćanu“, koji objedinjuju različite doživljaje i aktivnosti. Posjetitelji će tako moći odabrati vlastiti paket razgleda uz obaveznu rezervaciju termina. Program uključuje kombinacije razgledavanja svjetlosnih instalacija, kostimirane obilaske dvorca, kreativne radionice te atraktivan Escape room doživljaj, pretvarajući Trakošćan u pozornicu za najuzbudljiviju istragu godine – Misterij u dvorcu.
U čarobnoj atmosferi dvorca, sudionici istražuju prostor, traže tragove i otključavaju dokaze kako bi razotkrili tajnu nestale grofice. Posjetitelji također mogu uživati u tematskom doživljaju „Točno u pet – čajanka s groficom“, gdje uz šalicu čaja i ugođaj autentičnih interijera otkrivaju svakodnevicu, običaje, modu i stroga pravila bontona koja su oblikovala život plemićkih dama 19. stoljeća. Program „Tajne lepeze – zavođenje bez riječi“ omogućuje posjetiteljima da istraže čaroliju tajnog jezika lepeze, kojim su dame u 19. stoljeću izražavale naklonost, odbijale pažnju ili diskretno pozivale udvarače, poštujući pritom stroga pravila bontona.
U blagdanskom dijelu programa, pod nazivom „Božić u Trakošćanu“, posjetitelje očekuje još jedan napeti misterij – Tajna nestale božićne purice. Uoči svečane večere glavna zvijezda blagdanskog stola nestaje, a sudionici preuzimaju ulogu detektiva. Kroz pretraživanje soba, otkrivanje tragova i povezivanje dijelova slagalice, otkrivaju što se dogodilo i tko stoji iza nestanka purice, uranjajući tako u interaktivnu božićnu priču.
Važno je napomenuti i da će prvog vikenda nakon otvorenja Trakošćan biti domaćin Nacionalnog foruma interpretatora baštine u sklopu europske platforme Interpret Europe, događaja koji okuplja stručnjake posvećene očuvanju i suvremenoj interpretaciji kulturne i prirodne baštine.
Trakošćan tijekom ovog razdoblja postaje mjesto gdje svjetlo „razmiče mrak“ i postaje pozornica za atraktivne programe, a povijesni ambijent se kroz suvremene svjetlosne instalacije transformira u prostor za doživljaje koji spajaju emocije, edukaciju i umjetničku imaginaciju. Svaka šetnja perivojem i terasama dvorca nudi vizualno i emotivno iskustvo koje posjetitelje povezuje s dvorskim legendama, a istovremeno ih uključuje u priču koja traje i nakon što napuste dvorac.
Izložba „Dvorac svjetla“ otvorena je od petka do nedjelje u studenom, te svakodnevno tijekom prosinca i siječnja, od 17 do 21 sat. Detaljne informacije o Dvorcu svjetla i popratnim programima možete pronaći na: https://storyoflights.eu/hr/hrvatska/trakoscan/ i www.trakoscan.hr.
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.
Pjevačica je pokazala originalne i uređene kadrove iz spota 'Dio mene' te iskreno progovorila o odluci da u javnosti još neko vrijeme sakrije trudnoću.