Trakošćan u novom svjetlu: Održana konferencija za medije u povodu izložbe “Dvorac svjetla”
Jutros je u Hrvatskom prirodoslovnom muzeju u Zagrebu održana konferencija za medije na kojoj je predstavljen jedinstveni projekt “Dvorac svjetla”, prva izložba svjetlosnih instalacija takve vrste u Hrvatskoj. O ovom atraktivnom zimskom događanju, koje će od 7. studenoga 2025. do 11. siječnja 2026. osvijetliti perivoj i dvorac Trakošćan, govorili su dr. sc. Goranka Horjan, ravnateljica Muzeja Dvor Trakošćan, Ivan Mravlinčić, viši kustos Muzeja Dvor Trakošćan i načelnik Općine Bednja Damir Poljak.
Ravnateljica Horjan istaknula je kako “Trakošćan već stoljećima svjedoči o bogatoj povijesti, identitetu i kulturi Hrvatske, a ovim projektom baština se prikazuje u posve novom svjetlu – doslovno i simbolički.” Dodala je da “žele pokazati kako baština nije samo ono što se čuva, nego i ono što se interpretira na suvremen način, u skladu s novim očekivanjima publike 21. stoljeća.”
Projekt “Dvorac svjetla” nastao je u suradnji s renomiranom češkom tvrtkom DECOLED, čiji potpis stoji iza više od tisuću svjetlosnih instalacija diljem Europe – od Budimpešte do Pariza – a sada i iza bajkovitog Trakošćana koji prvi put ulazi u europsku mrežu destinacija svjetlosne umjetnosti.
Posjetitelje očekuje šetnja kroz svjetlosne skulpture inspirirane bogatom poviješću i stalnim postavom dvorca – od lovstva i viteštva do glazbe i plemićkih portreta. Raskošne kočije, šumska bića, glazbeni instrumenti i mitski zmaj Trakošćana oživjet će u svjetlu i boji, stvarajući “vizualnu simfoniju koja spaja povijest, prirodu i umjetnost”, kako je naglasila ravnateljica. “Svjetlo za nas ima i simboličko značenje – ono povezuje vrijeme, prostor i emocije. Kroz njega pričamo priču o dvorcu, o ljudima koji su ondje živjeli i o svima koji danas dolaze otkriti Trakošćan u novom svjetlu.”
Viši kustos Ivan Mravlinčić istaknuo je kako ovim projektom žele posjetiteljima približiti Trakošćan na nov, interaktivan način – da ga dožive iznutra, kao dio njegove priče. „Dvorac svjetla nije klasična izložba, već iskustvo koje spaja umjetnost, prostor i emociju“, rekao je Mravlinčić. Naglasio je da su dvorac i njegov perivoj obnovljeni s posebnom pažnjom kako bi se spojila kulturna i prirodna baština u jedinstvenu cjelinu. „Naš je cilj očuvati Trakošćan, ali i pokazati da je baština živa – da se može doživjeti, razumjeti i voljeti na novi način“, zaključio je viši kustos.
Načelnik Općine Bednja, Damir Poljak, izrazio je zadovoljstvo što može zajedno sa suradnicima i prijateljima sudjelovati u ovom jedinstvenom događaju. „Drago mi je što imamo priliku zajedno doživjeti ovu čaroliju svjetlosti. Ono što ćete danas vidjeti i osjetiti dolazi iz srca i s puno zajedništva“, poručio je Poljak. Dodao je kako ovogodišnja manifestacija donosi poseban kulturno-turistički doživljaj – izložbu svjetlosnih skulptura Dvorac svjetla, koja za Općinu Bednja ima posebno značenje jer je Trakošćan simbol njihova identiteta i nadahnuća. „Trakošćan povezuje našu bogatu prošlost s budućnošću koju zajedno gradimo, i zato su nam ovakve manifestacije iznimno važne“, naglasio je načelnik Poljak.
Poseban ugođaj donijet će i svečano otvorenje izložbe, uz glazbeni nastup violinista Alexandra Shonerta iz Praga, uz podršku Veleposlanstva Republike Češke u Hrvatskoj.
Uz izložbu, posjetiteljima će tijekom zime biti ponuđeni i posebni tematski programi pod nazivom „Kad padne mrak… zimska bajka u Trakošćanu”, koji uključuju kombinacije posjeta svjetlosnim instalacijama, kostimirane obilaske dvorca, kreativne radionice te atraktivan Escape room doživljaj. Trakošćan će postati pozornica za uzbudljivu detektivsku istragu – Misterij u dvorcu. U čarobnoj atmosferi, sudionici će istraživati dvorac, tražiti tragove i otključavati dokaze kako bi razotkrili tajnu nestale grofice. Posjetitelji će imati priliku uživati u događanju naziva Točno u pet – čajanki s groficom, druženju uz šalicu čaja i razgovor o svakodnevici, običajima, modi i tajnim pravilima bontona u životu jedne grofice 19. stoljeća. Program Tajne lepeze – zavođenje bez riječi, omogućit će posjetiteljima da otkriju čaroliju tajnog jezika lepeze, kojim su dame u 19. stoljeću izražavale naklonost, odbijale pažnju ili pozivale udvarače, uz poštivanje strogih pravila bontona. Program Božić u Trakošćanu donosi još jedan napeti misterij – Tajna nestale božićne purice. Uoči svečane večere glavna zvijezda blagdanskog stola nestaje, a posjetitelji preuzimaju ulogu detektiva, pretražuju sobe, otkrivaju tragove i povezuju dijelove slagalice kako bi razotkrili što se dogodilo.
Ravnateljica je istaknula i važnost stručnog dijela programa: već vikend nakon otvorenja Trakošćan postaje domaćin Nacionalnog foruma interpretatora baštine u sklopu europske platforme Interpret Europe, koji će okupiti stručnjake posvećene očuvanju i suvremenoj interpretaciji kulturne i prirodne baštine.
“Ovim projektom povezujemo tradiciju s tehnologijom, prošlost s budućnošću, povijesni ambijent s umjetničkom imaginacijom. Želimo da svaki posjetitelj osjeti taj spoj i doživi Trakošćan kao mjesto gdje svjetlo priča priče,” poručila je dr. sc. Goranka Horjan, zaključivši pozivom novinarima i javnosti: “Zakoračite u ovu bajku od svjetla i ispričajte je dalje – jer svjetlo ne pripada samo umjetnosti, ono pripada svima nama.”
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.