Trakošćan u novom svjetlu: Održana konferencija za medije u povodu izložbe “Dvorac svjetla”
Jutros je u Hrvatskom prirodoslovnom muzeju u Zagrebu održana konferencija za medije na kojoj je predstavljen jedinstveni projekt “Dvorac svjetla”, prva izložba svjetlosnih instalacija takve vrste u Hrvatskoj. O ovom atraktivnom zimskom događanju, koje će od 7. studenoga 2025. do 11. siječnja 2026. osvijetliti perivoj i dvorac Trakošćan, govorili su dr. sc. Goranka Horjan, ravnateljica Muzeja Dvor Trakošćan, Ivan Mravlinčić, viši kustos Muzeja Dvor Trakošćan i načelnik Općine Bednja Damir Poljak.
Ravnateljica Horjan istaknula je kako “Trakošćan već stoljećima svjedoči o bogatoj povijesti, identitetu i kulturi Hrvatske, a ovim projektom baština se prikazuje u posve novom svjetlu – doslovno i simbolički.” Dodala je da “žele pokazati kako baština nije samo ono što se čuva, nego i ono što se interpretira na suvremen način, u skladu s novim očekivanjima publike 21. stoljeća.”
Projekt “Dvorac svjetla” nastao je u suradnji s renomiranom češkom tvrtkom DECOLED, čiji potpis stoji iza više od tisuću svjetlosnih instalacija diljem Europe – od Budimpešte do Pariza – a sada i iza bajkovitog Trakošćana koji prvi put ulazi u europsku mrežu destinacija svjetlosne umjetnosti.
Posjetitelje očekuje šetnja kroz svjetlosne skulpture inspirirane bogatom poviješću i stalnim postavom dvorca – od lovstva i viteštva do glazbe i plemićkih portreta. Raskošne kočije, šumska bića, glazbeni instrumenti i mitski zmaj Trakošćana oživjet će u svjetlu i boji, stvarajući “vizualnu simfoniju koja spaja povijest, prirodu i umjetnost”, kako je naglasila ravnateljica. “Svjetlo za nas ima i simboličko značenje – ono povezuje vrijeme, prostor i emocije. Kroz njega pričamo priču o dvorcu, o ljudima koji su ondje živjeli i o svima koji danas dolaze otkriti Trakošćan u novom svjetlu.”
Viši kustos Ivan Mravlinčić istaknuo je kako ovim projektom žele posjetiteljima približiti Trakošćan na nov, interaktivan način – da ga dožive iznutra, kao dio njegove priče. „Dvorac svjetla nije klasična izložba, već iskustvo koje spaja umjetnost, prostor i emociju“, rekao je Mravlinčić. Naglasio je da su dvorac i njegov perivoj obnovljeni s posebnom pažnjom kako bi se spojila kulturna i prirodna baština u jedinstvenu cjelinu. „Naš je cilj očuvati Trakošćan, ali i pokazati da je baština živa – da se može doživjeti, razumjeti i voljeti na novi način“, zaključio je viši kustos.
Načelnik Općine Bednja, Damir Poljak, izrazio je zadovoljstvo što može zajedno sa suradnicima i prijateljima sudjelovati u ovom jedinstvenom događaju. „Drago mi je što imamo priliku zajedno doživjeti ovu čaroliju svjetlosti. Ono što ćete danas vidjeti i osjetiti dolazi iz srca i s puno zajedništva“, poručio je Poljak. Dodao je kako ovogodišnja manifestacija donosi poseban kulturno-turistički doživljaj – izložbu svjetlosnih skulptura Dvorac svjetla, koja za Općinu Bednja ima posebno značenje jer je Trakošćan simbol njihova identiteta i nadahnuća. „Trakošćan povezuje našu bogatu prošlost s budućnošću koju zajedno gradimo, i zato su nam ovakve manifestacije iznimno važne“, naglasio je načelnik Poljak.
Poseban ugođaj donijet će i svečano otvorenje izložbe, uz glazbeni nastup violinista Alexandra Shonerta iz Praga, uz podršku Veleposlanstva Republike Češke u Hrvatskoj.
Uz izložbu, posjetiteljima će tijekom zime biti ponuđeni i posebni tematski programi pod nazivom „Kad padne mrak… zimska bajka u Trakošćanu”, koji uključuju kombinacije posjeta svjetlosnim instalacijama, kostimirane obilaske dvorca, kreativne radionice te atraktivan Escape room doživljaj. Trakošćan će postati pozornica za uzbudljivu detektivsku istragu – Misterij u dvorcu. U čarobnoj atmosferi, sudionici će istraživati dvorac, tražiti tragove i otključavati dokaze kako bi razotkrili tajnu nestale grofice. Posjetitelji će imati priliku uživati u događanju naziva Točno u pet – čajanki s groficom, druženju uz šalicu čaja i razgovor o svakodnevici, običajima, modi i tajnim pravilima bontona u životu jedne grofice 19. stoljeća. Program Tajne lepeze – zavođenje bez riječi, omogućit će posjetiteljima da otkriju čaroliju tajnog jezika lepeze, kojim su dame u 19. stoljeću izražavale naklonost, odbijale pažnju ili pozivale udvarače, uz poštivanje strogih pravila bontona. Program Božić u Trakošćanu donosi još jedan napeti misterij – Tajna nestale božićne purice. Uoči svečane večere glavna zvijezda blagdanskog stola nestaje, a posjetitelji preuzimaju ulogu detektiva, pretražuju sobe, otkrivaju tragove i povezuju dijelove slagalice kako bi razotkrili što se dogodilo.
Ravnateljica je istaknula i važnost stručnog dijela programa: već vikend nakon otvorenja Trakošćan postaje domaćin Nacionalnog foruma interpretatora baštine u sklopu europske platforme Interpret Europe, koji će okupiti stručnjake posvećene očuvanju i suvremenoj interpretaciji kulturne i prirodne baštine.
“Ovim projektom povezujemo tradiciju s tehnologijom, prošlost s budućnošću, povijesni ambijent s umjetničkom imaginacijom. Želimo da svaki posjetitelj osjeti taj spoj i doživi Trakošćan kao mjesto gdje svjetlo priča priče,” poručila je dr. sc. Goranka Horjan, zaključivši pozivom novinarima i javnosti: “Zakoračite u ovu bajku od svjetla i ispričajte je dalje – jer svjetlo ne pripada samo umjetnosti, ono pripada svima nama.”
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.
Pjevačica je pokazala originalne i uređene kadrove iz spota 'Dio mene' te iskreno progovorila o odluci da u javnosti još neko vrijeme sakrije trudnoću.