HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Ova selekcija nikada nije bila relevantnija, jer iako su u animacijskim povijestima svojih zemalja autorice sve do pred kraj prošloga stoljeća bile tek iznimna pojava, suvremenost nudi potpuno drukčiju sliku – žene na čelu europskog animiranofilmskog stvaralaštva.

U programu se nalaze dva izvanredna domaća rada. Haljina za finale Martine Meštrović (produkcija: Kreativni sindikat) u kombinaciji stop i 2D animacije donosi 4. prosinca 1985. u životu jedne starice, dan naoko po svemu običan i jednako usamljen poput bilo kojeg drugog, no koji osim u mehaničkim svakodnevnim radnjama protječe i u živopisnim reminiscencijama na prohujalo vrijeme. Dirljiva u suprostavljanju prizemne cikličnosti samačkog života na koju se junakinja privikla bez velike patetike i poetičnih sjećanja (posebno se ističe zaključna sekvenca plesa i pretapanja dvaju obrisa tijela), prošlosti (šlager Drage Diklića, košarkaška utakmica) i sadašnjosti (“Softest Tune” kantautorice Mary May), Haljina za finale zrelo je djelo jedne od vodećih hrvatskih animatorica.

Multimedijalna autorica prepoznatljiva ponajprije po lutka-filmu Lea Vidaković u Obiteljskom portretu (produkcija: Adriatic Animation s francuskim i srpskim partnerima) crnohumornom opservacijom invazije i destrukcije obiteljskog doma tvori i bizarni epitaf Austro-Ugarskoj. Film je to impresivnih setova, minucioznih detalja, atmosferičnog osvjetljenja i nenadmašne taktilnosti u službi mizantropije, nadahnut kućom u Horgošu, a snimljen u francuskom Vendômeu. 

U programu se mogu vidjeti i: ukrajinski film o dječjem doživljaju ruske invazije Mariupolj. Stotinu noći Sofije Melnjik; crtežom raskošna i dinamična, u prikazu omladinske kulture i fluidno animirane nadrealističke prizore duboko uronjena mađarska groteska o zaljubljivanju Iznad oblaka Vivien Hárshegyi; crno-bijela, retro-crtačka poljsko-latvijska Konjunkcija Marte Magnuske koja dinamiku odnosa muškarca i žene promišlja posredstvom muha, guštera i stambenog prostora; češki animirani dokumentarac o nošenju s traumama žrtve seksualnog nasilja Preko krhotina (r. Natálie Durchánková); raskošni Pas, kruh i cvijeće sutrašnjice (r. Mihaela Mîndru) o dječjoj mašti pogonjenoj moldavskim folklorom i pogrebnim običajima; vedra slovenska kronika sestrinskog odnosa Hobotnica Banana Mišmaš (r. Milanka Fabjančič); te apstraktni i emocionalni film-esej o izazovima kreativnosti Sumnja (r. Adela Križovenská).

Na Filmskoj večeri u Močvari 9. 4. gostuju Martina Meštrović, redateljica Haljine za finale i drugih nagrađivanih djela ostvarenih „iz ženske perspektive“, i Matea Milić, producentica Animafesta Zagreb i koordinatorica AFN-a. 

druge vijesti

grupa lelek

Ekskluzivno: Kako je nastala pjesma “The Soul of My Soul” i što publika može očekivati?

Glazba koja dolazi iz srca ima moć prodrijeti u najskrivenije kutke duše, a upravo takva je i pjesma The Soul of My Soul. Nastala iz dubokih emocija, ona nosi priču o gubitku, boli i unutarnjoj snazi, ali istovremeno pruža nadu i povezuje ljude kroz univerzalni jezik melodije. Autori Filip Lacković i Tomislav Roso nisu stvarali običnu skladbu – njihova misija bila je stvoriti umjetničko djelo koje može zasjati na velikoj pozornici poput Eurosonga. Svaka nota pažljivo je osmišljena, svaka riječ brižljivo birana kako bi prenijela emocije koje nadilaze granice jezika i kultura.

Celebrity News

23 veljače 2025