HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Tetra Pak je predstavio Izvješće o održivosti za cijelu 2024. godinu, ističući smanjenje emisija stakleničkih plinova u vrijednosnom lancu za 25% od 2019. godine, što ujedno predstavlja poboljšanje od pet postotnih bodova u usporedbi s 2023. godinom. U sklopu vlastitog poslovanja, tvrtka je od 2019. godine postigla smanjenje emisija od 54% te izvijestila kako je čak 94% potrošene energije u sklopu poslovanja nastalo iz obnovljivih izvora, čime nastavlja putu postizanja nulte stope emisija stakleničkih plinova u vlastitim poslovanju do 2030. godine. Ova postignuća na području zaštite okoliša idu ruku pod ruku s neprestanim naporima tvrtke da poboljša životne uvjete i ojača gospodarstva kroz isporuku sigurne hrane diljem svijeta.

Predsjednik i izvršni direktor tvrtke Tetra Pak, Adolfo Orive, komentirao je: „Očekuje se da će do 2050. godine svjetska populacija dosegnuti 10 milijardi, što će dovesti do porasta potražnje za hranom od 60%. Iako su prehrambeni sustavi ključni u suvremenom životu, oni također čine više od jedne trećine globalnih emisija stakleničkih plinova. Sve veći jaz između potrebe za povećanom proizvodnjom hrane i smanjenja utjecaja na okoliš predstavlja veliki izazov, ali izazov koji se Tetra Pak obvezao rješavati. Kao što je naglašeno u najnovijem Izvješću o održivosti, Tetra Pak razvija sigurnije i održivije prehrambene sustave, dok istovremeno smanjuje klimatski utjecaj i poboljšava životni standard. Radujemo se suradnji s našim kupcima i drugim dionicima na ovom putu.”

Napredak prikazan u Izvješću o održivosti pokazuje da je Tetra Pak na pravom putu da ostvari svoju ambiciju za 2030. godinu vezanu uz smanjene emisije GHG-a u cijelom lancu vrijednosti za 46% u usporedbi s baznom 2019. godinom. Ovo slijedi nakon još jedne godine značajnog razvoja u dekarbonizaciji vlastitog poslovanja tvrtke i podrške svojim kupcima u smanjenju njihovih emisija zahvaljujući opremi, tehnologiji i uslugama koje Tetra Pak pruža. Takva dostignuća pokazuju kontinuiranu predanost tvrtke suradnji s dobavljačima, kupcima i drugim dionicima kako bi se postigle neto nulte emisije stakleničkih plinova u cijelom lancu vrijednosti do 2050. godine, u usporedbi s baznom 2019. godinom.

Jedan od ključnih doprinosa napretku tvrtke Tetra Pak po pitanju smanjenja emisija u sklopu svog lanca vrijednosti u 2024. godini bila je učinkovita oprema tvrtke koja štedi resurse, tehnologija za optimizaciju proizvodnih pogona tvornica i ambalaža s nižim ugljičnim otiskom. Ove inovacije omogućile su proizvođačima hrane i pića da ostanu konkurentni uz istovremeno smanjenje vlastitih emisija.

Tako su, na primjer, emisije stakleničkih plinova, kada su u pitanju isporučene linije za ambijentalno mlijeko, smanjene za 13% u usporedbi s 2023. godinom i 42% u odnosu na baznu 2019. godinu. Nova oprema predstavljena ove godine, poput Tetra Pak® Tubular Heat Exchanger s Q korugacijom koja je trenutačno u fazi patentiranja, pokazala se posebno učinkovitom. Ovaj dizajn smanjuje pad tlaka za 40% (to jest, smanjenje tlaka dok tekućina teče kroz cijevi), omogućujući korisnicima smanjenje potrošnje električne energije pumpe izmjenjivača topline (koristi se tijekom proizvodnje hrane i pića za procese poput sterilizacije i pasterizacije) do 40% u odnosu na prethodni vodeći model na tržištu. Rezultat toga su niži troškovi energije i smanjeni ugljični otisak za kupce.

Kada je u pitanju Hrvatska, tvrtka Stanić Beverages je u suradnji s tvrtkom Tetra Pak predstavila Tetra Stelo Aseptic kao novi format ambalaže za popularni brend sokova Juicy s neodvojivim čepom LightWing 30. Tetra Stelo Aseptic ambalaža izrađena je od 70% biljnih materijala dok LightWing 30 čep sadrži 100% certificirane reciklirane polimere što predstavlja značajan napredak u ekološkom pakiranju i još jedan korak te ključna prekretnica Stanić Beveragesa prema kružnom gospodarstvu.

Ostala značajna postignuća iz Izvješća o održivosti za 2024. godinu uključuju:

  • Smanjenje potrošnje energije u tvornicama za proizvodnju hrane za do 40% i poboljšanje konzistentnosti kvalitete za 60%, čime se smanjuje rasipanje hrane, zahvaljujući naprednim proizvodnim rješenjima tvrtke Tetra Pak.

  • Osiguravanje mlijeka i drugih hranjivih napitaka za 66 milijuna djece u 49 zemalja putem programa školske prehrane.

  • Pružanje podrške za 84.000 malih mliječnih farmera diljem 29 lokacija Dairy Hub-a širom svijeta u ostvarivanju sigurnijih prihoda uz istovremeno pružanje stabilne opskrbe sirovog mlijeka za proizvođače mliječnih proizvoda.

  • Ulaganje od približno 100 milijuna eura u istraživanje i razvoj kako bi se dodatno unaprijedio ekološki profil višeslojne kartonske ambalaže, ne kompromitirajući sigurnosti hrane. Investicija je rezultirala inovacijama kao što su čepovi od recikliranih polimerna razvijeni u partnerstvu s Elle & Vire te ambalaža Tetra Brik® Aseptic 200 Slim Leaf s barijerom na bazi papira..

  • Pokretanje nagrađivanog okvira „Approach to Nature”, koji definira specifične aktivnosti te više od 20 mjerljivih ciljeva usmjerenih na zaustavljanje i preokretanje gubitka prirodnih resursa. Ovaj okvir podržava obnavljanje ekosustava i povećanje sigurnosti vode.

  • Osnaživanje i širenje angažmana radnika u vrijednosnom lancu putem anketa, procjena utjecaja i vanjskih intervjua.

  • Uključivanje 150 dobavljača u inicijativu održivosti „Join Us in Protecting the Planet”, koja potiče ekološki odgovornu proizvodnju.


druge vijesti

intimissimi

Najmekše blagdanske pidžame koje donose toplinu zime i čaroliju prosinca

Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.

Shopping

12 prosinca 2025

intimissimi

Otkrij Intimissimi čaroliju: Najljepši blagdanski komadi koje ćete poželjeti odmah

Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.

Shopping

12 prosinca 2025

anamaria raič

Tražite poseban poklon? Ovo je nakit koji će oboriti s nogu ovog Božića

Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.

Shopping

12 prosinca 2025

douglas božićni pokloni

Nećete vjerovati što se skriva u najtraženijim poklonima ovog Božića

Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.

Beauty News

12 prosinca 2025