Svjetski poznata aktivistica Lily Cole poručila je: ‘Budi promjena koju želiš vidjeti!’
Drugi dan Greencajt festivala, najvećeg regionalnog događanja posvećenog održivosti istaknula se britanska aktivistica, poduzetnica i bivši supermodel Lily Cole.
Na inspirativnom predavanju „Who Cares Wins“, s publikom je podijelila vlastita razmišljanja i projekte vezane uz ekologiju, ljudska prava i društvenu odgovornost. Govorila je o nastanku svoje globalno poznate knjige i podcasta, o osobnoj motivaciji, važnosti održivosti te pozvala na veću osobnu i kolektivnu odgovornost u suočavanju s globalnim izazovima. „Kad god krenem razmišljati negativno, tražim rješenja, ljude koje mogu podržati i načine kako pomoći – jer budućnost planeta ovisi o svima nama. Svakim svojim izborom sudjelujemo u sustavu i ‘glasamo’ za vrijednosti koje podržavamo. Imamo sreću što dijelimo ovaj planet, a naš najveći zadatak je biti svjesni, povezani i pružati podršku jedni drugima. Ukratko: budi promjena koju želiš vidjeti.“
Povjerenik Europske komisije za poljoprivredu Christoph Hansen, u iznimno zanimljivom predavanju Ekskluzivno iz Bruxellesa: što Europa planira jesti i proizvoditi? pod pokroviteljstvom Europske komisije, predstavio je novi smjer europske poljoprivredne politike. Tijekom razgovora na pozornici mu se pridružio i David Vlajčić, potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva, koji je naglasio važnost modernizacije sektora: “Poljoprivreda je tvornica na otvorenom koja zahtijeva reforme i održive prakse. Vizija europske poljoprivrede u potpunosti je usklađena s našim planovima za Hrvatsku,” poručio je Vlajčić.Ditte Revsbæk Hansen, globalna direktorica održivosti JYSKa, na predavanju A Great Offer for Generations: Održivost na skandinavski način predstavila je strategiju kojom ovaj danski trgovački lanac povezuje skandinavski dizajn i kvalitetu s brigom za budućnost – kroz ambiciozne klimatske ciljeve, ekološke inovacije i održive prakse duž cijelog lanca vrijednosti.
Treći dan festivala započeo je predavanjem Signe Wenneberg, poznate danske influencerice i pionirke održivosti, koja je na predavanju “Green living hacks: kako to rade Danci” pokazala kako svakodnevni izbori – od hrane i odjeće do otpada i energije – mogu značajno pridonijeti zaštiti okoliša i jačanju cirkularne ekonomije.
„Nitko ne može učiniti sve, ali svatko može učiniti nešto. Male, dosljedne akcije pojedinaca i zajednica imaju moć potaknuti velike promjene – to u Danskoj nastojimo živjeti svaki dan, birajući održiva rješenja u svakodnevnom životu. Vrijeme je da napustimo linearno razmišljanje i prigrlimo principe kružne ekonomije: reciklirajmo, kupujmo manje i pametnije te djelujmo zajedno za održivu budućnost koju stvaramo svakim svojim izborom“, poručila je Wenneberg. Autentičnost kao alat održivog turizma bit će tema panela “Dalmatinska marenda, slavonska crna svinja, istarske masline – kako autentičnost preoblikuje hrvatski turizam” powered by Hrvatska turistička zajednica, na kojem sudjeluju predstavnice turističkih zajednica iz Istre, Dalmacije i Slavonije.
Ekskluzivu za kraj donosi chef Nick Curtin, vlasnik restorana Alouette s Michelinovom zvjezdicom za održive prakse, koji će u masterclassu “From Waste to Worth: Masterclass from Denmark!” pokazati kako vrhunska kuhinja može biti lokalna, luksuzna – i održiva.
Z
Ovogodišnje, peto izdanje Greencajta trebala je zatvoriti glazbena diva Nina Badrić, ali zbog vremenskih uvjeta koncert je otkazan! Više o Greencajt festivalu pronađite na www.greencajt.hr.
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.