Redateljica Vlatka Vorkapić nakon uspješne komedije „Sonja i bik“, ponovno dolazi na velika kino platna 7. prosinca 2023. Period piece film „Sveta obitelj“, u kojem su tajne svakodnevica, a ugled nešto najvažnije, vodi nas kroz život jedne slavonske obitelji za koju su tradicija i norme nešto što se nužno poštuje.
Radnja filma smještena je u slavonskom selu 60-ih godina prošloga stoljeća, gdje su stari običaji glavi imperativ, a urbani utjecaj skoro i ne postoji.
U središte pozornosti dolazi imućna obitelj u kojoj glavnu riječ ima gazda kuće Marko kojeg glumi proslavljeni srpski glumac s holivudskom adresom Nikola Đuričko. Marko, njegova žena Ana (Anita Matić Delić) i njihov sin Iva(Ivan Čuić)ugledna su, i na prvi pogled, savršena obitelj.
Jednog vrućeg ljetnog dana, među nadničarima koji čekaju posao, Marko zamijeti i mladu nadničarku Janju. Nakon završenog branja suncokreta, Marko ponudi Janji da ostane raditi na njihovom imanju. Marko je odlučan u namjeri da sačuva obiteljsku tajnu i on, kao pravi manipulator, zna prepoznati priliku a s njom i savršeno žrtveno janje. Janja (Luna Pilić), ne sluteći što ju očekuje, pristane kada je Marko isprosi za svoga sina Ivu. Udaja za sina bogatog seoskog gazde učinit će se Janji, mladoj polupismenoj siromašnoj nadničarki, siročetu iz Bosne, kao prilika da konačno pronađe svoje mjesto pod suncem.
Da bi održao tu sliku savršene obitelji, Marko, uz svesrdnu Aninu pomoć, priprema svadbu u skladu sa svim običajima, bogatom trpezom, narodnim nošnjama i pjevanjem bećaraca. Sve izgleda savršeno i ništa nije kako izgleda. Janja uskoro shvaća da je brak na koji je pristala zapravo zamka i da je odabrana da upotpuni njihovu sliku savršene obitelji. Prava istina ostaje sačuvana od oka javnosti, prekrivena svijetom ukrašenih narodnih nošnji, tradicije i bogatstva.
Film koji je sniman u okolici Slavonskog Broda, prikazuje svu tu bogatu kulturu slavonskih običaja. Glumci su za potrebe snimanja morali savladati nove vještine, stoga je recimo Ivan Čuić koji u filmu glumi Ivu, morao uz jahanje naučiti pucati i slavonski dijalektalni govor. Kako bi se filmski dočaralo fiktivno selo 60-ih godina snimalo se na brojnim lokacijama tako da je to filmsko selo „sastavljeno“ od lokacija u desetak današnjih sela. Ceste su se posipale zemljom i za vrijeme snimanja filma morala se gasiti današnja rasvjeta, kako bi se dočaralo vrijeme u kojem se radnja odvija.
Film „Sveta obitelj“ vodi nas u prošlost kako bi nam ispričao priču koja nas se tiče i danas. Priče iz prošlosti potrebne su nam kako bismo se mogli zapitati jesmo li se, i koliko uistinu, odmaknuli od obrazaca ponašanja i normi zatvorenih patrijarhalnih sredina. Ili su te norme, modificirane tehnologijom, ublažene raznim direktivama, i dalje tu? Čak ne samo da su tu, već i jačaju. Tematika kojom se film bavi i danas je dosta zastupljena u društvu, te se lako može povezati s problemima o kojima često imamo priliku čitati na društvenim mrežama i online portalima.
Cijela povijest ljudskog postojanja obilježena je silnom željom i naporom koju neki pojedinci, obitelji i šire zajednice ulažu da bi pokazali uljepšanu sliku samih sebe, često ne prezajući ni od čega, a ponekad i posežući za žrtvama koje će iskoristiti u svojim planovima. “Sveta obitelj“ je priča o jednoj takvoj obitelji. Što više volje, truda i energije ljudi ulažu kako bi stvorili uljepšanu sliku sebe samih i svojih obitelji, to ružnije i gore postaje naličje te slike.
Ovu napetu obiteljsku priču, koju je Vlatka Vorkapić zajedno sa svojim timom pripremila za velika platna, imat ćete priliku vidjeti od 7. prosinca u kinima diljem Hrvatske u distribuciji Duplicato medije. Film je nastao u koprodukciji Interfilma iz Zagreba i Zillion filma iz Beograda.
Brojan glumački ansambl uz navedene glumce čine Judita Franković Brdar, Aleksandar Cvjetković, Sandra Lončarić, Lidija Penić-Grgaš, Aljoša Čepl, Dado Ćosić, Darko Milas i mnogi drugi. Scenaristica je Slavica Šnur, koscenaristica Vlatka Vorkapić, direktor fotografije je Filip Tot, skladatelj Stanislav Kovačić, montažer Ivor Šonje. Producent je Ivan Maloča, a koproducent Lazar Ristovski.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.