Peto izdanje Greencajt festivala, vodeće regionalne platforme za ESG transformaciju, održat će se od 21. do 23. svibnja 2025. godine u Paviljonu 13 Zagrebačkog velesajma. Zagreb će postati središte diskusije o načinima i strategijama tranzicije prema održivoj budućnosti, a festival će ugostiti neke od najutjecajnijih pokretače promjena iz cijeloga svijeta. Program donosi više od 30 sadržaja – predavanja, panela, masterclassova i posebnih formata koji će pokušati dati odgovor na brojna aktualna pitanja.
Program festivala fokusiran je na ključne izazove s kojima se globalno društvo suočava – od prilagodbe poslovanja prema strožim ESG regulativama, preko urbanističkih rješenja za zelene gradove, sve do utjecaja umjetne inteligencije na klimatsku budućnost. Transformacija brendova u eri održivosti jedna je od poslovno najvažnijih tema festivala, a prvog dana festivala svojim predavanjem to će potvrditi Sara Riis-Carstensen, globalna stručnjakinja za brending koja je radila s brendovima poput LEGO-a, De Beersa i Lufthanse. Kroz svoj nastup govorit će o ulozi strateške komunikacije u ESG politikama i kako potrošači sve više biraju “zelene” brendove.
Umjetna inteligencija i njezin potencijal u kontekstu klimatskih rješenja dobit će posebno mjesto na ovogodišnjem Greencajtu. Na tu temu govorit će Brett StClair, jedan od najpoznatijih tehnoloških govornika iz Južnoafričke Republike, bivši izvršni direktor Googlea i suosnivač Teraflow.ai. Njegovo predavanje otkrit će kako AI može služiti kao alat za stvaranje otpornijih i učinkovitijih sustava u gospodarstvu i energetici. Nastavno na to, raspravit će se i o tome kako poslovni svijet u Hrvatskoj usvaja ESG metrike i što znači “društveni povrat” u domaćem kontekstu, kroz panel “ROI, ROE, ESG (i sva slova između): što je novo u svijetu održivog financiranja?”
Uvodna tema drugog dana festivala bavit će se načinima na koje europski gradovi odgovaraju na izazove zelene tranzicije, kroz predavanje Damiana Cerronea, osnivača SPIN Unita i platforme UrbanistAI, koji iz prve ruke donosi uvide iz skandinavskih modela održivog urbanizma. Njegovo izlaganje nadovezuje se na panel „Kopenhagen i Zagreb – Zelena budućnost urbanih sredina”, u kojem se uspoređuju prakse dvaju gradova i istražuju mogući putevi zajedničke klimatske tranzicije.
Greencajt 2025. ističe i izuzetnu snagu ženske perspektive u održivim praksama. Među najzvučnijim imenima svakako je Lily Cole, britanska aktivistica, poduzetnica i bivši supermodel, globalno poznata po radu na platformi Impossible.com i inicijativi Green Carpet Challenge. Njezin nastup bit će inspiracija za sve koji žele mijenjati svijet izvan klasičnih sustava moći. Odmah nakon toga slijedi predavanje „Nismo svi isti – možemo li svi biti jednako održivi?”, koje se nadovezuje na pitanja društvene pravednosti u kontekstu održivosti i razmatra koliko je inkluzivna zelena tranzicija u praksi.
Jedno od najinspirativnijih predavanja dolazi iz kulinarskog svijeta – Nick Curtin, chef restorana Alouette iz Kopenhagena, koji se može pohvaliti Michelinovom zvjezdicom za održivu gastronomiju, vodit će “Zero Waste Masterclass from Danmark”. Kroz ovu jedinstvenu radionicu prikazat će kako se filozofija održivosti može doslovno servirati na tanjuru. U nastavku programa istražuju se i mogućnosti transformacije prehrambenih navika u Hrvatskoj kroz panel „Kako promijeniti prehrambene navike i stvarati zelene navike?”, koji donosi domaće perspektive na temu održive prehrane.
Festival također otvara važne dijaloge o utjecaju politike na klimatsku agendu – Kristine Munkgård Pedersen, programska direktorica za klimu iz Gradske uprave Kopenhagena, podijelit će kako je ovaj grad postao globalni simbol pametne klimatske tranzicije. U sličnom tonu govorit će i Andrea Geremicca, direktor Europskog instituta za inovacije u održivosti, koji svojim radom spaja akademsku ekspertizu i praksu ESG strategija na europskoj razini.
Pod krovnom temom “Ni crno/ni bijelo”, ovogodišnji Greencajt propituje kompleksnost održivosti – nije sve jednostavno, niti su rješenja jednobojna, pogotovo uzimajući u obzir kontekst vremena u kojem živimo. Upravo ta nijansiranost bit će prisutna u svakom segmentu festivalskog programa – od panela o održivom turizmu, do rasprava o etici AI-a, prehrambenim politikama i budućnosti rada. Greencajt festival u svojoj petoj godini potvrđuje poziciju jednog od najrelevantnijih događaja u području održivosti. Ulaznice su dostupne na službenoj web stranici, a više informacija o Festivalu možete pratiti i na društvenim mrežama Instagram i Facebook.
Zamislite trenutak kada noćno nebo postane ogromno platno ispisano tisućama svjetlucavih tragova, a svaki od njih traje samo djelić sekunde, ali ostavlja dojam koji se pamti cijeli život, i upravo takvu magiju možete doživjeti od trećeg do četvrtog siječnja 2026. godine, kada će nebo iznad sjeverne hemisfere ugostiti kišu meteora Kvadrantidi, čiji vrhunac može doseći i do sto dvadeset meteora na sat.
Nagrada potvrđuje predanost Telemacha stvaranju poticajnog i uključivog radnog okruženja u kojem se različitosti prepoznaju kao snaga, a svi zaposlenici imaju jednake prilike za razvoj i rast.
Talijanski luksuz ponovno je u Zagrebu osvojio ljubitelje mode, donoseći spoj bezvremenske elegancije i suvremenog dizajna. Brend Furla, već gotovo stoljeće sinonim za profinjenu estetiku i vrhunsku izradu, predstavio je u svom zagrebačkom butiku najnoviju kolekciju jesen/zima 2025., uz ekskluzivni uvid u predkolekciju proljeće/ljeto 2026. Event je okupio poznata lica, modne entuzijaste i influencere, koji su među prvima mogli doživjeti raskošne siluete i sofisticirane materijale koji definiraju Furla potpis.
U toploj i blagdanskoj atmosferi Martimex parfumerije, mirisi, svjetlost svijeća i ugodno društvo isprepleli su se u savršenu kulisu posvećenu umjetnosti darivanja i bezvremenskoj eleganciji. Ovogodišnje ekskluzivno druženje posvećeno Maison Francis Kurkdjian otkrilo je kako mirisi mogu postati tihi, ali snažni nositelji emocija i osobnih priča, dok svaka nota evocira intimnost i sofisticiranost pariškog luksuza.
Novi nastavak kultne franšize donosi epsku priču o gubitku, obitelji i sukobima novih plemena na Pandori, uz revolucionarne vizualne efekte i iskustvo uranjanja u kinoformatima
20. božićni koncert ‘Želim život’ ponovno je pokazao snagu zajedništva, podrške i humanosti, dok prikupljena sredstva nastavljaju Aninu misiju spašavanja života i unaprjeđenja hrvatskog zdravstva.
Od 18. do 21. prosinca posjetitelji Ledenog parka mogu uživati u blagdanskom ugođaju, druženju s Djedom Božićnjakom i influencerima te istovremeno pomoći pučkim kuhinjama diljem Hrvatske.
U rovinjskom hotelu Lone jučer je sve prštalo od ljepote, a razlog je jubilarni, 35. izbor Kraljice Hrvatske 2025. za Kraljicu Svijeta. Nova Kraljica Hrvatske je Lana Lourdes Rupić iz Šibenika. Titula Prve princeze dodijeljena je Liv Šumak iz Zagreba, koja je uz lentu Prve princeze osvojila i lentu Kraljice elegancije. Druga princeza postala je Petra Vuleta iz Osijeka. Nina Mrvić iz Rijeke ponijela je titulu Kraljice osobnosti, Daniela Jagodić iz Rijeke osvojila je lentu Kraljice fotogeničnosti, dok je Korina Sviben iz Zagreba proglašena Kraljicom medija.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.