Šapice ispred partnera: kada su pod stresom ljudi preferiraju provoditi vrijeme sa svojim ljubimcima
Kućni ljubimci nas čak potiču da uzimamo pauze od aktivnosti koje mogu potaknuti naš stres – od doomscrollinga, kućanskih i poslovnih zadataka te drugih obaveza.
Ako ćete prije zagrliti svog ljubimca nego razgovarati s partnerom nakon stresnog dana, niste jedini. Novo globalno istraživanje koje su proveli tvrtka Mars i vodeća tvrtka za mentalno zdravlje, Calm na više od 30 000 vlasnika kućnih ljubimaca pokazalo je da većina vlasnika kućnih ljubimaca (58%) preferira provoditi vrijeme sa svojim kućnim ljubimcem kad su pod stresom nego s partnerima (32%), obitelji (23%), djecom ili prijateljima (18%). Zapravo, čak 83% ispitanika vjeruje da ljubimac pozitivno utječe na njihovo mentalno zdravlje.
Globalno istraživanje provedeno u 20 zemalja pokazalo je kako kućni ljubimci poboljšavaju mentalno zdravlje i dobrobit ljudi. Pomažu nam da se isključimo iz svakodnevnog stresa, uzimajući pauze od ekrana, posla i kućanskih obaveza te pružaju tihu utjehu kada su riječi suvišne. Rezultati istraživanja jasno pokazuju koliko su ljubimci bitni za pronalazak mira u ubrzanom svijetu.
Ljubimci: tihi vodiči za dobrobit uvijek su uz nas
Ponekad nije važno što kućni ljubimci rade, nego samo da su tu. Više od polovice vlasnika kućnih ljubimaca (56%) kaže da im ljubimci pružaju društvo bez potrebe za razgovorom u stresnim trenucima. Drugi smatraju da im razgovor s ljubimcem pomaže — gotovo četvrtina (23%) kaže da im kućni ljubimac pruža prostor za izražavanje briga ili problema bez očekivanja odgovora. Čak 84% vlasnika kućnih ljubimaca navodi da im sama njihova prisutnost donosi osjećaj smirenosti, pružajući osjećaj mira bez riječi ili aktivnosti.
Rezultati istraživanja ukazuju na jednostavne trenutke i radnje kojima nas kućni ljubimci potiču na kvalitetnije ponašanje prema našoj dobrobiti:
Odmor od svakodnevnog stresa: Gotovo osam od deset ispitanika (78%) kaže da ih ljubimac podsjeća da uzmu pauzu od posla, kućanskih obaveza, a polovica navodi da im se to događa svaki dan, s nježnim podsjetnikom da zastanu, udahnu i vrate se na početak.
Smirivanje uma: 73% vlasnika kaže da im ljubimac pomaže prestati pretjerano razmišljati ili brinuti, pomažući im da se osjećaju smirenije i usredotočenije.
Vrijeme provedeno na svježem zraku: 73% vlasnika kućnih ljubimaca kaže da ih posjedovanje ljubimca potiče na provođenje vremena izvan kuće, pretvarajući šetnje u priliku za oporavak.
Čak i ekrani padaju u drugi plan kada su ljubimci prisutni: 77% ispitanika kaže da ih ljubimac potiče da uzmu pauzu od ekrana, za polovicu ispitanika to je svakodnevni podsjetnik da se isključe iz beskonačnog pregledavanja društvenih mreža i digitalnog umora.
U sklopu ove inicijative, tvrtke Mars i Calm pokreću My Pet Guru, interaktivni kviz dostupan na platformi Kinship. Alat će, nakon odgovaranja na pet jednostavnih pitanja, identificirati jednu od šest supermoći ljubimaca vezanih uz dobrobit kako bi vlasnici mogli prepoznati i proslaviti jedinstvene načine na koje njihovi ljubimci podržavaju emocionalno i mentalno zdravlje.
Tvrtka Mars, Incorporated vodi se uvjerenjem kako svijet koji želimo sutra započinje s onim kako poslujemo danas. Kao obiteljski posao vrijedan više od 50 milijardi dolara, naš raznoliki i širući portfelj vodećih proizvoda za njegu kućnih ljubimaca i veterinarskih usluga podržava kućne ljubimce diljem svijeta, a naše kvalitetni grickalice i prehrambeni proizvodi svakodnevno usrećuju milijune ljudi. Proizvodimo neke od najvoljenijih svjetskih brendova, uključujući ROYAL CANIN®, PEDIGREE®, WHISKAS®, CESAR®, EXTRA®, M&M’s® i SNICKERS®. Marsovih pet načela – kvaliteta, odgovornost, uzajamnost, učinkovitost I sloboda nadahnjuju naših 150.000 zaposlenika da svakodnevno poduzimaju akcije kako bi stvorili bolji svijet za ljude, kućne ljubimce i planet.
Calm je vodeća tvrtka za mentalno zdravlje potrošača s misijom pružanja podrške svima na svakom koraku njihovog putovanja mentalnog zdravlja. Poznat po svojoj vodećoj aplikaciji za potrošače—koja je broj 1 u svojoj kategoriji s više od 180 milijuna preuzimanja i dostupna je na sedam jezika u 190 zemalja—Calm pomaže ljudima da bolje spavaju, manje su pod stresom i žive pažljivije putem sadržaja i alata stručnjaka i glasova omiljenih slavnih osoba. Nadovezujući se na ove temelje, Calm je stvorio širi portfelj uključujući rješenja utemeljena na dokazima kao što je Calm Health, koja se nude preko poslodavaca i zdravstvenih planova, osmišljena za proširenje pristupa mentalnom zdravlju i potpori za spavanje, povećanje angažmana u beneficijama i poticanje pozitivnih zdravstvenih ishoda.
U zagrebačkom shopping centru King Cross svečano je otvorena nova L’Occitane trgovina – 15. po redu u Hrvatskoj i osma u Zagrebu. Ovaj korak približava prepoznatljivo provansalsko iskustvo njege i ljepote brojnim vjernim kupcima na vrhunskoj shopping lokaciji.
Blagdani su vrijeme okupljanja, zajedničkih trenutaka i opuštanja, a mnogi ih najradije provode uz gledanje omiljenih božićnih filmova i hit serija u krugu obitelji i prijatelja. Upravo zato Telemach ove godine dodatno obogaćuje blagdansko iskustvo svojih korisnika – vrhunskom TV zabavom bez ograničenja.
Blagdansko vrijeme nije samo razdoblje veselja i darivanja, već trenutak kada usporimo, posvetimo se sebi i drugima te podijelimo istinsku ljepotu darivanja. Keune, obiteljska tvrtka za njegu kose s tradicijom dugu gotovo stoljeće, vjeruje da najbolji darovi nisu samo lijepi, već promišljeni, osobni i darovani s namjerom, bilo da ih poklanjate najbližima, svom timu ili čak sebi. Lijepa kosa, ističu u Keuneu, nije samo izgled, već osjećaj, samopouzdanje i užitak u svakodnevnim trenucima, a upravo taj osjećaj ova blagdanska sezona stavlja u prvi plan.
Priprema se peto zagrebačko izdanje konferencije i pokreta koji mijenja pravila igre, vizionara koji pomjeraju granice i razgovora koji ostavljaju trajni utjecaj na zajednicu i pojedince.
U organizaciji Hrvatskog sportskog saveza gluhih obilježeno je stoljeće ustrajnosti, vrhunskih sportskih uspjeha i borbe za ravnopravnost, uz dodjelu priznanja najistaknutijim sportašima, trenerima i partnerima sporta gluhih.
KING CROSS je u novootvorenom moderniziranom dijelu centra otvorio brojne trgovine, za još bolji shopping uz najmoderniji Interspar u Hrvatskoj. Trgovine brandova kao što su CCC, Douglas, Liupka, Mass, s.Oliver, Tom Tailor te ljekarna Farmacia dodatno obogaćuju ponudu shopping centra KING CROSS. Ove nove trgovine donose još veći shopping izbor i savršene prilike za kupovinu blagdanskih darova uz bogat asortiman za sport, kozmetiku, modu, uređenje doma te ljepotu i zdravlje.
Jutro bez dobre kave za mnoge je tek napola započet dan. Ona je mali osobni ritual, trenutak tišine prije obveza, ali i savršena kulisa za duga druženja, razgovore koji se ne žure i pauze koje su – nužne. I dok se kava danas nudi gotovo na svakom koraku, istinska izvrsnost ipak nije posvuda. Ona se prepoznaje u detaljima, znanju i dosljednosti. A mi znamo gdje se skriva.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.