Šapice ispred partnera: kada su pod stresom ljudi preferiraju provoditi vrijeme sa svojim ljubimcima
Kućni ljubimci nas čak potiču da uzimamo pauze od aktivnosti koje mogu potaknuti naš stres – od doomscrollinga, kućanskih i poslovnih zadataka te drugih obaveza.
Ako ćete prije zagrliti svog ljubimca nego razgovarati s partnerom nakon stresnog dana, niste jedini. Novo globalno istraživanje koje su proveli tvrtka Mars i vodeća tvrtka za mentalno zdravlje, Calm na više od 30 000 vlasnika kućnih ljubimaca pokazalo je da većina vlasnika kućnih ljubimaca (58%) preferira provoditi vrijeme sa svojim kućnim ljubimcem kad su pod stresom nego s partnerima (32%), obitelji (23%), djecom ili prijateljima (18%). Zapravo, čak 83% ispitanika vjeruje da ljubimac pozitivno utječe na njihovo mentalno zdravlje.
Globalno istraživanje provedeno u 20 zemalja pokazalo je kako kućni ljubimci poboljšavaju mentalno zdravlje i dobrobit ljudi. Pomažu nam da se isključimo iz svakodnevnog stresa, uzimajući pauze od ekrana, posla i kućanskih obaveza te pružaju tihu utjehu kada su riječi suvišne. Rezultati istraživanja jasno pokazuju koliko su ljubimci bitni za pronalazak mira u ubrzanom svijetu.
Ljubimci: tihi vodiči za dobrobit uvijek su uz nas
Ponekad nije važno što kućni ljubimci rade, nego samo da su tu. Više od polovice vlasnika kućnih ljubimaca (56%) kaže da im ljubimci pružaju društvo bez potrebe za razgovorom u stresnim trenucima. Drugi smatraju da im razgovor s ljubimcem pomaže — gotovo četvrtina (23%) kaže da im kućni ljubimac pruža prostor za izražavanje briga ili problema bez očekivanja odgovora. Čak 84% vlasnika kućnih ljubimaca navodi da im sama njihova prisutnost donosi osjećaj smirenosti, pružajući osjećaj mira bez riječi ili aktivnosti.
Rezultati istraživanja ukazuju na jednostavne trenutke i radnje kojima nas kućni ljubimci potiču na kvalitetnije ponašanje prema našoj dobrobiti:
Odmor od svakodnevnog stresa: Gotovo osam od deset ispitanika (78%) kaže da ih ljubimac podsjeća da uzmu pauzu od posla, kućanskih obaveza, a polovica navodi da im se to događa svaki dan, s nježnim podsjetnikom da zastanu, udahnu i vrate se na početak.
Smirivanje uma: 73% vlasnika kaže da im ljubimac pomaže prestati pretjerano razmišljati ili brinuti, pomažući im da se osjećaju smirenije i usredotočenije.
Vrijeme provedeno na svježem zraku: 73% vlasnika kućnih ljubimaca kaže da ih posjedovanje ljubimca potiče na provođenje vremena izvan kuće, pretvarajući šetnje u priliku za oporavak.
Čak i ekrani padaju u drugi plan kada su ljubimci prisutni: 77% ispitanika kaže da ih ljubimac potiče da uzmu pauzu od ekrana, za polovicu ispitanika to je svakodnevni podsjetnik da se isključe iz beskonačnog pregledavanja društvenih mreža i digitalnog umora.
U sklopu ove inicijative, tvrtke Mars i Calm pokreću My Pet Guru, interaktivni kviz dostupan na platformi Kinship. Alat će, nakon odgovaranja na pet jednostavnih pitanja, identificirati jednu od šest supermoći ljubimaca vezanih uz dobrobit kako bi vlasnici mogli prepoznati i proslaviti jedinstvene načine na koje njihovi ljubimci podržavaju emocionalno i mentalno zdravlje.
Tvrtka Mars, Incorporated vodi se uvjerenjem kako svijet koji želimo sutra započinje s onim kako poslujemo danas. Kao obiteljski posao vrijedan više od 50 milijardi dolara, naš raznoliki i širući portfelj vodećih proizvoda za njegu kućnih ljubimaca i veterinarskih usluga podržava kućne ljubimce diljem svijeta, a naše kvalitetni grickalice i prehrambeni proizvodi svakodnevno usrećuju milijune ljudi. Proizvodimo neke od najvoljenijih svjetskih brendova, uključujući ROYAL CANIN®, PEDIGREE®, WHISKAS®, CESAR®, EXTRA®, M&M’s® i SNICKERS®. Marsovih pet načela – kvaliteta, odgovornost, uzajamnost, učinkovitost I sloboda nadahnjuju naših 150.000 zaposlenika da svakodnevno poduzimaju akcije kako bi stvorili bolji svijet za ljude, kućne ljubimce i planet.
Calm je vodeća tvrtka za mentalno zdravlje potrošača s misijom pružanja podrške svima na svakom koraku njihovog putovanja mentalnog zdravlja. Poznat po svojoj vodećoj aplikaciji za potrošače—koja je broj 1 u svojoj kategoriji s više od 180 milijuna preuzimanja i dostupna je na sedam jezika u 190 zemalja—Calm pomaže ljudima da bolje spavaju, manje su pod stresom i žive pažljivije putem sadržaja i alata stručnjaka i glasova omiljenih slavnih osoba. Nadovezujući se na ove temelje, Calm je stvorio širi portfelj uključujući rješenja utemeljena na dokazima kao što je Calm Health, koja se nude preko poslodavaca i zdravstvenih planova, osmišljena za proširenje pristupa mentalnom zdravlju i potpori za spavanje, povećanje angažmana u beneficijama i poticanje pozitivnih zdravstvenih ishoda.
Više od 100.000 smještajnih objekata u svijetu nudi siguran, inkluzivan prostor za LGBTQ+ putnike - donosimo četiri destinacije koje ih toplo dočekuju.
Završen je 17. CMC festival u Vodicama 2025. powered by Calzedonia, najveći i najzabavniji festival na ovim prostorima. Dvodnevni festival ponovo je okupio najpopularnija imena iz cijele regije, a vodička riva bila je premala za publiku koja je došla pratiti nastupe čak 46 izvođača.
Zamislite prostor ispunjen osmijehom, laganim mirisima njege, šapatima komplimenata i čašama u kojima se presijavaju mjehurići. Upravo takva atmosfera vladala je na nezaboravnom događanju koje su zajednički organizirali Ženski Recenziraj i brend Skin Romance. U središtu pažnje? Ljubav prema sebi – onoj tihoj, iskrenoj, svakodnevnoj.
Sunce se spušta nad Zagrebom, a Strossmayerov trg postaje pozornica za najljepši gradski aperitivo ljeta. U petak i subotu, 13. i 14. lipnja, grad će na dva dana uskočiti u talijanske cipele i ritmove – i prigrliti sve ono što volimo kod mediteranskog načina života: ležernost, smijeh, dobru hranu, glazbu pod zvijezdama i osvježenje u čaši.
Povodom Svjetskog dana zaštite okoliša, zagrebačka marketinška agencija Alert poziva na održiviji pristup organizaciji događanja i na odgovorno upravljanje otpadom nakon evenata. Agencija Alert je članica prestižnog europskog udruženja najboljih event agencija 27 names i poznata je po savršeno produciranim događanjima koje organizira za brojne tvrtke kao što su Beiersdorf, Chanel, Henkel, HP Inc., Keune, Swarovski, Veuve Cliquot i mnogi drugi.
Tamo gdje se povijest isprepliće s legendom, gdje svaki zalogaj nosi priču, a svaki pogled budi spokoj – smjestio se Cantilly Garden Restaurant, čarobna gastro oaza u srcu Samobora. Na padinama iznad staroga grada, u ulici koja nosi ime Stanka Vraza, hrvatskog romantičara čije su stihove oblikovali uzdasi prema Julijani Ljubici Cantilly, danas stoji mjesto koje savršeno utjelovljuje duh poezije i ljubavi.
Stellar Boutique Modules, najnoviji hotel brenda Maistra City Vibes, krajem prošlog tjedna je predstavljen javnosti. Jedinstveni konceptualni hotel iza kojeg stoji Maistra Hospitality Group, u suradnji s arhitektonskim Studijem UP i multimedijalnim umjetnikom Silvijem Vujičićem, krasi unikatan interijer, kojega uz bar, prate i mali skriveni vrt te ekskluzivni rooftop. Otvorenje urbane oaze u Vlaškoj ulici u centru grada obogatio je i nastup najpoznatijeg electro-pop banda Nipplepeople, koji su rasplesali sve okupljene.
Jazz, film i književnost na otoku Lopudu su tri umjetničke forme koje spajaju lokalnu zajednicu i svjetske zvijezde u jedinstvenoj festivalskoj platformi. U novoj epizodi Špice s Macanom, Thana Alexa, renomirana jazz glazbenica i umjetnička direktorica Ponta Lopud Jazz Festivala, te Tilda Grossel Bogdanović, producentica i kulturna poduzetnica koja stoji iza cijele Ponta Lopud platforme, otkrivaju kako se iza intimnih i ekskluzivnih programa kriju izazovi organizacije na otoku, što čini festivalsku magiju posebnijom i kako inovativni glazbeni projekti doprinose prepoznatljivosti Lopuda u svijetu.
Tatjana Dragović je danas više od bivše top‑model. Nakon blistave međunarodne karijere, usmjerila se na beauty industriju – osnovala je u Zagrebu LAB, prvi ekskluzivni beauty concept store u Hrvatskoj, u kojem se njome promiču globalni clean beauty brendovi poput Augustinus Bader, 111Skin i Ilia Beauty. Kao zaštitno lice svog koncepta, Tatjana svojim imidžem i stručnošću unosi stil i viziju u svijet njege kože – grad toliko inspirativan koliko i pretežito pariški ili londonski brendovi.