Sinoć je u Zagrebačkom kazalištu mladih uprizorena praizvedba novog dramskog teksta jednog od najvažnijih hrvatskih suvremenih dramatičara Ivora Martinića “Sin, majka i otac sjede za stolom i dugo šute“. Režiju potpisuje Aleksandar Švabić, a glume Doris Šarić Kukuljica, Sreten Mokrović, Petra Svrtan i Luka Knez. Ovo nije prva suradnja Zagrebačkog kazališta mladih i Ivora Martinića. Naime, u ZKM-u je 2019. postavljena i višestruko nagrađivana predstava „Dobro je dok umiremo po redu“, također u režiji Aleksandra Švabića.
Mnogi poznati došli su na premijeru predstave Sin, majka i otac sjede za stolom i dugo šute
Među brojnim uzvanicima, na novoj ZKM-ovoj premijeri bili su Anica Tomić, Boris Jokić, Branko Kolarić, Damir Markovina, Daniela Trbović, Dubravka Ostojić, Dubravko Merlić i Željka Ogresta, Helena Buljan, Ivica i Vedrana Prlender, Jelena Miholjević, Nataša Dangubić, Rok Juričić, Saša Božić, Senka Bulić, Vinko Brešan i Sandra Botica Brešan, Zrinko Ogresta i Ozana Ramljak te mnogi drugi.
Svima koji su se nakon uzajamne emancipacije ponovno našli za obiteljskim stolom, naslov ove predstave djelovat će sumnjivo i blago uznemirujuće. I to s razlogom. S Božićima, Uskrsima, rođendanima i karminama je relativno lako – tu je buka alibi da se stvari odrade na mišiće. Svakodnevica malo komplicira stvari i treba je znati prehodati, pogotovo kad je gluha. Ono između razgovora o ručku i Dnevnika, onaj prosječni utorak nakon razgovora o vremenu i poslu, te sitne rituale koji potvrđuju skučene gabarite obiteljskog suživota. Tu tišina nije dobrodošla. U nuklearnim odnosima duge šutnje znače da je bomba već pala. Ili da će upravo pasti. U nizu razgovora za stolom Sin, Majka i Otac seciraju svoju obitelj, svoju prošlost i sve neprešućene istine, kao i onu najgoru – istinu da ga ipak ne vole bezuvjetno. Naime, predviđanje novih ekonomskih i ekoloških katastrofa od strane vlade donosi razvoj sustava zaštite, kao i informativne formulare čije jedno pitanje izazove velike prijepore. Naime, upitnik u kojem se od roditelja višečlane obitelji pita: ukoliko zbog katastrofalnih događaja, možete zadržati samo jedno dijete, koje bi to dijete bilo? Sadašnji trenutak drame trenutak u kojem roditelji priznaju najstarijem sinu, miljeniku obitelji, kako su ga u formularu odabrali kao nekoga koga bi se potencijalno odrekli, te kako bi zadržali mlađeg sina, koji je oduvijek bio problematičan. Kroz niz razgovora za stolom Sin, Majka i Otac seciraju svoju obitelj, svoju prošlost i sve neprešućene istine, kao i onu najgoru – istinu da ga ipak ne vole bezuvjetno. Kroz niz vremenski ispremiješanih razgovora kroz deset scena razlaže se i pojam obitelji, koji u svim kriznim vremenima dobiva novo značenje. Drama se formalno sastoji od samih dijaloga. Jedina didaskalija nalazi se u naslovu drame. Dijalog se sastoji od čistih, ogoljenih, gotovo faktografskih rečenica, optužbi, gorkih istina, bez imalo uljepšavanja. Povratak na čisti dijalog u vremenski ispremiješanim scenama stvara posebnu atmosferu i naboj drame – osjećaj neizvjesnosti, napetosti te ono što Martinića najviše zanima u kazalištu – jesmo li spremni čuti neumivenu istinu?
Dramski tekst „Sin, majka i otac sjede za stolom i dugo šute“ predstavljen je krajem prošle kazališne sezone na scenskom čitanju u ZKM-ovu Bienalnom rezidencijalnom programu za afirmirane hrvatske dramske pisce koji je usmjeren na poticanje, prepoznavanje i promoviranje suvremenog hrvatskog dramskog pisma te na osnaživanje hrvatske suvremene dramatike i njezinih prominentnih predstavnika. Ovaj Martinićev tekst prošao je tako u ZKM-u sve etape nastajanja kazališne predstave: proces narudžbe teksta, prve provjere teksta u formi koncertnog čitanja pred publikom te konačno i praizvedbu teksta. Osim Ivora Martinića i Aleksandra Švabića autorski tim čine: dramaturg Marin Lisjak, scenograf Matija Blašković, scenski pokret potpisuje Petra Hrašćanec, dizajn rasvjete Anton Modrušan, dizajn zvuka, kompozitor Miodrag Gladović, kostimografkinja je Tea Bašić Erceg, a inspicijentica Dina Ekštajn.
Plavi je (opet) in! A kad se tom plavom pridruži i Maja Šuput – kraljica pozitivne energije, sjajnih nastupa i zaraznog osmijeha – jasno je da nas očekuje događaj koji se ne propušta. Ovog četvrtka, 18. srpnja, Kaptol Boutique Cinema pretvara se u pravu štrumpfastičnu oazu, a Zagreb postaje kulisa najveselijeg i najplavijeg eventa ljeta.
Zamislite grad u kojem svaki kutak diše tenis. Grad u kojem možete zaigrati na podlozi s Australian Opena, pa se premjestiti na onu s Roland Garrosa, proklizati travnatim Wimbledon terenom i za kraj – osjetiti ritam US Opena. Ne, niste u New Yorku, Melbourneu, Londonu ni Parizu. Nalazite se u srcu Slavonije – u Osijeku, koji danas postaje prvi grad na svijetu s javnim, besplatnim teniskim terenima na sve četiri Grand Slam podloge. I ne samo to – Osijek postaje i epicentar jednog od najspektakularnijih sportskih događanja ovoga ljeta.
Filmska večer za pamćenje: Pula, Arena, ljeto – i publika koja nije mogla sakriti oduševljenje. Dječji film „Bumbarovo ljeto“ premijerno je prikazan u sklopu 72. Pula Film Festivala, a gromoglasan pljesak publike pretvorio je projekciju u emotivno slavlje filma, djetinjstva i moći zajedništva.
Dvodnevna manifestacija „Šibenik, Grad kao mi“ pretvorila je grad u živu kulisu umjetnosti, glazbe i zajedništva. U čast šibenskim velikanima, od Arsena Dedića i Miše Kovača do Vice Vukova i Vesne Parun, grad je u petak i subotu disao ritmom prošlosti, sadašnjosti i budućnosti.
U moru filmova koje ćemo ovoga ljeta gledati pod zvjezdanim nebom Pule, jedan nosi poruku snažniju od ijedne kostimografske ili redateljske bravure. U samo 17 minuta, dokumentarni film A Final Copy of Ilon Specht, dobitnik Grand Prix nagrade na ovogodišnjem Cannes Lionsu, vodi nas na intimno putovanje kroz život žene čiji je glas – tih, ali moćan – promijenio način na koji žene doživljavaju same sebe. Premijerno će ga hrvatska publika moći pogledati 17. srpnja u 18 sati, u kinu Valli, u sklopu 72. Pulskog filmskog festivala.
U svijetu gdje su filtri često glasniji od stvarnosti, dm je i ovog ljeta odlučio povisiti ton – ali ne za još jedan savršeno uštiman kadar, već za autentičnost, različitost i ljepotu svakog pojedinca. U četvrtak 10. srpnja, raskošni Majestic park pretvorio se u središte ljepote bez pravila – ljepote koja slavi karakter, osobnost i ono #bašja u svima nama. Peto izdanje dm beauty breaka pod motom „Find Your Beauty“ okupilo je vodeće brendove, influencere, poznata lica i stvarne priče kako bi zajedno poslali poruku koja se sve rjeđe čuje: budi ono što jesi – i to je dovoljno.
Zamislite večer u kojoj vas film ne promatra s platna – već vas potpuno okružuje. I to ne metaforički. U srcu Zagreba, u Branimir mingle mall-u, otvorila su se vrata nove dimenzije kino doživljaja – spektakularne ScreenX dvorane koja je sinoć svečano dočekala svoje prve goste, i to uz premijeru najslavnijeg junaka svih vremena – Supermana!
U bajkovitom vrtu Croatia Recordsa, gdje su se mirisi lavande i akorda nenametljivo stapali u savršenu ljetnu večer, slavila se ne samo obljetnica jedne institucije – već i emocionalni soundtrack naših života. Croatia Records, nasljednica legendarnog Jugotona, obilježila je 78 godina postojanja ekskluzivnim događajem i promocijom vinilnog izdanja “25 Greatest Hits” – kolekcije koja je istovremeno i hommage i vremeplov kroz glazbu koja nas je definirala.
Kad ljeto dostigne svoj zenit, a sunce poljubi vinograde zlatnim sjajem, pojavljuju se trenuci koji izgledaju kao da su izvađeni iz editorijala – a upravo takav trenutak nedavno je stvorila Nika Turković. Na vinskoj terasi okruženoj netaknutom prirodom, s pogledom na savršeno poredane redove vinove loze i moćni obris planine u pozadini, mlada glazbenica zasjala je u modnom izdanju koje se ne zaboravlja.
Iako je ljeto mnogima sinonim za lanene košulje, espadrile i široke kratke hlače, ponekad protokol jednostavno ne poznaje prognozu. Svečane prigode, luksuzne večere i gala događanja ne čekaju jesen, a za muškarce koji drže do stila – odijelo nije opcija, već obaveza. No, tko kaže da sofisticiranost i elegancija moraju trpjeti zbog vrućina?
Ljubitelji magije, pozor! HBO je upravo najavio početak produkcije nove Harry Potter serije, i to ni manje ni više nego u čuvenim Warner Bros. Studios Leavesden, mjestu gdje je originalna čarolija i započela. Premijera se očekuje 2027., ali već sada možemo osjetiti uzbuđenje koje se širi brže od patronusa.