Sinoć je u Zagrebačkom kazalištu mladih uprizorena praizvedba novog dramskog teksta jednog od najvažnijih hrvatskih suvremenih dramatičara Ivora Martinića “Sin, majka i otac sjede za stolom i dugo šute“. Režiju potpisuje Aleksandar Švabić, a glume Doris Šarić Kukuljica, Sreten Mokrović, Petra Svrtan i Luka Knez. Ovo nije prva suradnja Zagrebačkog kazališta mladih i Ivora Martinića. Naime, u ZKM-u je 2019. postavljena i višestruko nagrađivana predstava „Dobro je dok umiremo po redu“, također u režiji Aleksandra Švabića.
Mnogi poznati došli su na premijeru predstave Sin, majka i otac sjede za stolom i dugo šute
Među brojnim uzvanicima, na novoj ZKM-ovoj premijeri bili su Anica Tomić, Boris Jokić, Branko Kolarić, Damir Markovina, Daniela Trbović, Dubravka Ostojić, Dubravko Merlić i Željka Ogresta, Helena Buljan, Ivica i Vedrana Prlender, Jelena Miholjević, Nataša Dangubić, Rok Juričić, Saša Božić, Senka Bulić, Vinko Brešan i Sandra Botica Brešan, Zrinko Ogresta i Ozana Ramljak te mnogi drugi.
Svima koji su se nakon uzajamne emancipacije ponovno našli za obiteljskim stolom, naslov ove predstave djelovat će sumnjivo i blago uznemirujuće. I to s razlogom. S Božićima, Uskrsima, rođendanima i karminama je relativno lako – tu je buka alibi da se stvari odrade na mišiće. Svakodnevica malo komplicira stvari i treba je znati prehodati, pogotovo kad je gluha. Ono između razgovora o ručku i Dnevnika, onaj prosječni utorak nakon razgovora o vremenu i poslu, te sitne rituale koji potvrđuju skučene gabarite obiteljskog suživota. Tu tišina nije dobrodošla. U nuklearnim odnosima duge šutnje znače da je bomba već pala. Ili da će upravo pasti. U nizu razgovora za stolom Sin, Majka i Otac seciraju svoju obitelj, svoju prošlost i sve neprešućene istine, kao i onu najgoru – istinu da ga ipak ne vole bezuvjetno. Naime, predviđanje novih ekonomskih i ekoloških katastrofa od strane vlade donosi razvoj sustava zaštite, kao i informativne formulare čije jedno pitanje izazove velike prijepore. Naime, upitnik u kojem se od roditelja višečlane obitelji pita: ukoliko zbog katastrofalnih događaja, možete zadržati samo jedno dijete, koje bi to dijete bilo? Sadašnji trenutak drame trenutak u kojem roditelji priznaju najstarijem sinu, miljeniku obitelji, kako su ga u formularu odabrali kao nekoga koga bi se potencijalno odrekli, te kako bi zadržali mlađeg sina, koji je oduvijek bio problematičan. Kroz niz razgovora za stolom Sin, Majka i Otac seciraju svoju obitelj, svoju prošlost i sve neprešućene istine, kao i onu najgoru – istinu da ga ipak ne vole bezuvjetno. Kroz niz vremenski ispremiješanih razgovora kroz deset scena razlaže se i pojam obitelji, koji u svim kriznim vremenima dobiva novo značenje. Drama se formalno sastoji od samih dijaloga. Jedina didaskalija nalazi se u naslovu drame. Dijalog se sastoji od čistih, ogoljenih, gotovo faktografskih rečenica, optužbi, gorkih istina, bez imalo uljepšavanja. Povratak na čisti dijalog u vremenski ispremiješanim scenama stvara posebnu atmosferu i naboj drame – osjećaj neizvjesnosti, napetosti te ono što Martinića najviše zanima u kazalištu – jesmo li spremni čuti neumivenu istinu?
Dramski tekst „Sin, majka i otac sjede za stolom i dugo šute“ predstavljen je krajem prošle kazališne sezone na scenskom čitanju u ZKM-ovu Bienalnom rezidencijalnom programu za afirmirane hrvatske dramske pisce koji je usmjeren na poticanje, prepoznavanje i promoviranje suvremenog hrvatskog dramskog pisma te na osnaživanje hrvatske suvremene dramatike i njezinih prominentnih predstavnika. Ovaj Martinićev tekst prošao je tako u ZKM-u sve etape nastajanja kazališne predstave: proces narudžbe teksta, prve provjere teksta u formi koncertnog čitanja pred publikom te konačno i praizvedbu teksta. Osim Ivora Martinića i Aleksandra Švabića autorski tim čine: dramaturg Marin Lisjak, scenograf Matija Blašković, scenski pokret potpisuje Petra Hrašćanec, dizajn rasvjete Anton Modrušan, dizajn zvuka, kompozitor Miodrag Gladović, kostimografkinja je Tea Bašić Erceg, a inspicijentica Dina Ekštajn.
Jazz, film i književnost na otoku Lopudu su tri umjetničke forme koje spajaju lokalnu zajednicu i svjetske zvijezde u jedinstvenoj festivalskoj platformi. U novoj epizodi Špice s Macanom, Thana Alexa, renomirana jazz glazbenica i umjetnička direktorica Ponta Lopud Jazz Festivala, te Tilda Grossel Bogdanović, producentica i kulturna poduzetnica koja stoji iza cijele Ponta Lopud platforme, otkrivaju kako se iza intimnih i ekskluzivnih programa kriju izazovi organizacije na otoku, što čini festivalsku magiju posebnijom i kako inovativni glazbeni projekti doprinose prepoznatljivosti Lopuda u svijetu.
Xiaomi i Polyphony Digital danas su najavili povijesnu odluku o partnerstvu na Prvoj rundi Gran Turismo World Series 2025. godine. U okviru ove suradnje, Xiaomi SU7 Ultra - luksuzno električno vozilo iz Xiaomi EV linije debitirat će u globalno poznatom simulatoru utrka Gran Turismo 7, za PlayStation 4 i PlayStation 5, čime će postati prvi Xiaomi model predstavljen u ovoj franšizi.
Što dobijete kada spojite kristalno čisto more, najljepši arhipelag Dalmacije, odličnu glazbu i zarazno dobru vibru? Odgovor je jednostavan – CMC Festival u Vodicama! Ove je godine već 17. izdanje najveselijeg festivala na Jadranu otvoreno baš onako kako priliči – glazbeno, emotivno i s puno osmijeha na tradicionalnoj brodskoj vožnji šibenskim akvatorijem.
Glazbena diva i kantautorica Alka Vuica ove godine obilježava impresivnih 40 godina umjetničke karijere. Tim povodom, u nedjelju 8. lipnja 2025., na svoj rođendan, predstavlja svoj novi album Ljubavnik, koji će istovremeno biti objavljen na svim digitalnim platformama.
Kad se srce ljeta počne osjećati u zraku, a more priziva zvukovima najdražih melodija, znamo da je stiglo vrijeme za jednu od najiščekivanijih glazbenih čarolija godine – CMC Festival Vodice 2025. Po sedamnaesti put Vodice postaju epicentar zabave, emocija i vrhunske glazbe, a ove godine slavi se još raskošnije, još veselije i – još glasnije!
I ovo ljeto Croatia Records predlaže izbor svojih hitova koji će podići atmosferu na svakom ljetnom partyju. Eminentni popis ljetnih poslastica otvaraju ženske vokalne snage - Magazin i Doris Dragović te nas odmah uvode u opuštenu atmosferu.
U sunčanom ozračju i poznatom ambijentu golf terena Riverside Gardena, Grazia je i ove godine organizirala svoj prepoznatljivi Summer Party, okupivši brojna poznata lica i zaljubljenike u modu, lifestyle i ljetno raspoloženje.
Kad život postane brz, gradske ulice užurbane, a dani nalik jedan drugome – stiže Zlatni Pan da podsjeti koliko vrijede oni mali, opušteni trenuci. Jučer je zagrebačkom istočnom stranom zavladao zlatni val – Panov Zlatni kamiončić krenuo je iz City Centera One East i već na prvoj stanici pogodio ravno u srce. Hladni Pan, dobra glazba i savršena doza ležernosti osvojili su prolaznike koji su se spontano okupili, nazdravili i usporili ritam. Jer ponekad je upravo to ono što nam najviše treba.
Glazbena baština obitelji Dedić oduvijek je bila ispisana dubokim osjećajima, virtuoznošću i autentičnošću. Matija Dedić, jedan od najistaknutijih hrvatskih pijanista i skladatelja, svojom je umjetnošću ostavio neizbrisiv trag. No, njegova priča ne završava samo u njegovim skladbama i izvedbama – ona živi i kroz njegovu kćer, Lu Dedić, koja danas, s velikom emotivnom snagom i osobnim stilom, nastavlja pisati novo poglavlje te glazbene epopeje.
Matija Dedić, sin legendarnog Arsena Dedića i Gabi Novak, bio je jedan od najistaknutijih hrvatskih jazz-pijanista i skladatelja. Tijekom svoje karijere ostvario je brojne suradnje s vodećim glazbenicima hrvatske glazbene scene, ostavljajući neizbrisiv trag u glazbenoj povijesti Hrvatske.
Matija Dedić – istinski virtuoz na hrvatskoj jazz sceni, skladatelj i aranžer čiji je opus prožet sofisticiranom harmonijom i emotivnom dubinom. Naslijedio je glazbeni dar i neposredni dodir s umjetnošću od roditelja Arsen Dedića i Gabi Novak, što se jasno prepoznaje u svakom njegovom djelu.