Poduzetnici hodočasnici: Većina traži odgovore vani, malo nas shvaća da se odgovori nalaze u nama
Hodočašće Camino de Santiago jedinstveno je iskustvo ispunjeno izazvima i odlučnošću. Dok menadžer i novinar Boris Trupčević koji je put već prošao dijeli dojmove i transformativne učinke koje je ovo putovanje imalo na njegov život, osnivač D Business Leadership Summita Siniša Drobnjak otkriva svoju motivaciju i pripremu za predstojeće hodočašće u novoj epizodi Špice s Macanom.
Camino de Santiago, drevni hodočasnički put, privlači ljude različitih profila i s raznolikim razlozima. „Dnevna potrošnja je uglavnom bila između 50 i 60 eura, iako su neki putovali znatno skromnije, pa čak i bez novca,“ ističe Boris Trupčević, hrvatski medijski menadžer, novinar i pisac, razbijajući mit da je ovakvo putovanje financijski nedostupno. U novoj epizodi Špica s Macanom dodaje kako hodočašće može biti izazovno, ali ne mora biti patnja: „Na Caminu je napor siguran, ali patnja je izbor — hodočašće je prije svega veliki užitak.“
Siniša Drobnjak, vlasnik tri kompanije koje se bave razvojem IT rješenja, ima posve drugačiju motivaciju za svoje planirano putovanje. „Idem vidjeti može li svijet mjesec dana funkcionirati bez mene, ali s jednim uvjetom – da svoje tri tvrtke zateknem u boljem stanju nego što sam ih ostavio“, istaknuo je. Za njega Camino predstavlja priliku da si vrati dragocjeno vrijeme koje kao poslovni čovjek teško pronalazi. “Za razliku od većine ljudi koji traže odgovore vani, mali broj ljudi shvaća da se odgovori nalaze u nama“, istaknuo je.
Trupčević je podijelio i simboličnu dimenziju putovanja: „Nosiš kamen u koji si sabrao sve što želiš otpustiti, a možeš ga ostaviti na posebnom mjestu zvanom Cruz de Ferro, gdje ljudi ostavljaju svoje terete i sjećanja — energija tamo je nevjerojatna.“ Tradicija uključuje i završni ritual: „Ljudi su hodočastili ne samo po oprost grijeha, već i radi simboličnog pročišćenja, smrti i ponovnog rođenja — na kraju puta, spaljuju odjeću, kupaju se u oceanu i rađaju se novi.“
Iz svog iskustva, Trupčević naglašava duboke i dugotrajne promjene koje je Camino donio u njegov život: „Nakon Camina osjećam trajni mir, drugačije reagiram na okolinu i gradim bolje odnose. To nije samo mjesec za sebe, već i najbolja investicija za budućnost.“ Dodaje kako se tijelo brzo prilagodi hodanju, pa se „nakon nekoliko tjedana vratiš nevjerojatno fit.“
Dok Drobnjak s entuzijazmom iščekuje svoje putovanje, već ima jasnu viziju o onome što traži: „Okupljam pleme ljudi koji traže pripadnost i prihvaćaju različitost, a simbol mog plemena je crna ovca.“
***
Boris Trupčević hrvatski je medijski menadžer, novinar i pisac s dugogodišnjim iskustvom u vodećim medijskim kućama. Bio je glavni urednik magazina Story te glavni urednik i predsjednik Uprave 24sata i Večernjeg lista. Godine 2021. postao je CEO međunarodne tvrtke Foreo, a ključan životni preokret doživio je hodočasteći Putem sv. Jakova u Španjolskoj. To iskustvo inspiriralo ga je da napiše knjigu 1000 kilometara povratka sebi te Menadžer hodočasnik koja je namijenjena poduzetnicima i poslovnim ljudima.
Siniša Drobnjak je osnivač Dental Business Leadership summita i poduzetnik od 1995. Vlasnik je tri uspješne tvrtke u regiji, koje se bave razvojem IT rješenja, distribucijom izabranih proizvoda u dentalnoj medicini, te poslovnom edukacijom vlasnika i menadžera zdravstvenih ustanova. Snagu unutrašnjeg stanja Drobnjak demonstrira i impresivnim sportskim ostvarenjima – završio je niz ultramaratona, a njegova priprema za hodočašće pokazuje kako i najzaposleniji ljudi mogu pronaći vrijeme za duhovnu obnovu.
Kliknite da bi gledali najnoviju epizodu podcasta Špica s Macanom.
U drugoj sezoni podcasta Krešimir Macan sa stručnjacima iz različitih sektora donosi novu perspektivu i razmatra potencijalna rješenja za izazove i aktualnosti iz Hrvatske i svijeta. Špica s Macanom premijerno se emitira na YouTube kanalu http://bit.ly/spicamacan svake subote od 10 sati, te reemitira na osam lokalnih televizija – Mreža TV, Z1, Libertas TV, Trend TV, TV Nova, TV Jadran, TV Dalmacija i Osječka TV, a sve epizode dostupne su i za slušanje na Spotifyju https://bit.ly/spicaspotify.
U zagrebačkom shopping centru King Cross svečano je otvorena nova L’Occitane trgovina – 15. po redu u Hrvatskoj i osma u Zagrebu. Ovaj korak približava prepoznatljivo provansalsko iskustvo njege i ljepote brojnim vjernim kupcima na vrhunskoj shopping lokaciji.
Blagdani su vrijeme okupljanja, zajedničkih trenutaka i opuštanja, a mnogi ih najradije provode uz gledanje omiljenih božićnih filmova i hit serija u krugu obitelji i prijatelja. Upravo zato Telemach ove godine dodatno obogaćuje blagdansko iskustvo svojih korisnika – vrhunskom TV zabavom bez ograničenja.
Blagdansko vrijeme nije samo razdoblje veselja i darivanja, već trenutak kada usporimo, posvetimo se sebi i drugima te podijelimo istinsku ljepotu darivanja. Keune, obiteljska tvrtka za njegu kose s tradicijom dugu gotovo stoljeće, vjeruje da najbolji darovi nisu samo lijepi, već promišljeni, osobni i darovani s namjerom, bilo da ih poklanjate najbližima, svom timu ili čak sebi. Lijepa kosa, ističu u Keuneu, nije samo izgled, već osjećaj, samopouzdanje i užitak u svakodnevnim trenucima, a upravo taj osjećaj ova blagdanska sezona stavlja u prvi plan.
Priprema se peto zagrebačko izdanje konferencije i pokreta koji mijenja pravila igre, vizionara koji pomjeraju granice i razgovora koji ostavljaju trajni utjecaj na zajednicu i pojedince.
U organizaciji Hrvatskog sportskog saveza gluhih obilježeno je stoljeće ustrajnosti, vrhunskih sportskih uspjeha i borbe za ravnopravnost, uz dodjelu priznanja najistaknutijim sportašima, trenerima i partnerima sporta gluhih.
KING CROSS je u novootvorenom moderniziranom dijelu centra otvorio brojne trgovine, za još bolji shopping uz najmoderniji Interspar u Hrvatskoj. Trgovine brandova kao što su CCC, Douglas, Liupka, Mass, s.Oliver, Tom Tailor te ljekarna Farmacia dodatno obogaćuju ponudu shopping centra KING CROSS. Ove nove trgovine donose još veći shopping izbor i savršene prilike za kupovinu blagdanskih darova uz bogat asortiman za sport, kozmetiku, modu, uređenje doma te ljepotu i zdravlje.
Jutro bez dobre kave za mnoge je tek napola započet dan. Ona je mali osobni ritual, trenutak tišine prije obveza, ali i savršena kulisa za duga druženja, razgovore koji se ne žure i pauze koje su – nužne. I dok se kava danas nudi gotovo na svakom koraku, istinska izvrsnost ipak nije posvuda. Ona se prepoznaje u detaljima, znanju i dosljednosti. A mi znamo gdje se skriva.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.