
Moćne žene nose kravate: Pogledajte kako je Zagreb postao središte najjačeg modnog trenda sezone
Kravata, jedan od najsnažnijih simbola stila i identiteta, ove se sezone vraća u velikom modnom luku – ali s novim predznakom.
15 prosinca 2025

Greencajt je i ove godine okupio niz međunarodnih lidera i inovatora koji su podijelili svoja znanja i vizije o održivoj budućnosti.
Peto izdanje Greencajt festivala, održano od 21. do 23. svibnja na Zagrebačkom velesajmu, okupilo je preko 3000 posjetitelja tijekom tri dana ispunjena s više od 30 predavanja, panela i inspirativnih priča. Više od 60 predavača, stručnjaka iz regije i svijeta, govorilo je o ključnim izazovima i rješenjima za održivu budućnost – uz jasan zajednički zaključak: održivost više nije opcija, već zajednička odgovornost. Zadnji dan Greencajta chef Nick Curtin vlasnik restorana s Michelinovom zvjezdicom za održive prakse, u svom masterclassu From Waste to Worth: Masterclass from Denmark!, predstavio je filozofiju plot dininga – gdje svako jelo priča priču o porijeklu, održivosti i odgovornosti.

„U Alouetteu vjerujemo da održivost nije samo pitanje planeta, već prije svega – ljudi. To je briga, razumijevanje i podrška koju svakodnevno živimo. Naš model počiva na četiri stupa: svrsi, planetu, ljudima i profitu. Suradnjom s lokalnim farmerima, radom u skladu sa sezonom i potpunim iskorištavanjem namirnica gradimo sustav u kojem svi dobivaju – farmeri, gosti, planet i naši zaposlenici.“, rekao je Curtin.
Na panelu Dalmatinska marenda, slavonska crna svinja, istarske masline powered by Hrvatska turistička zajednica, Cristina Vojić Krajcar, marketing manager Turističke zajednice Istarske županije, i Ivana Jurić, direktorica Turističke zajednice Osječko-baranjske županije, razgovarale su o autentičnosti kao temeljnom principu održivog turizma i važnosti povezivanja lokalne hrane, kulture i identiteta.
Snažnu poruku publici uputili su i sudionici panela “Rethink Food: The Taste of Zero Waste” – Daniel Šitum (Kaufland), prof. Niels Heine Kristensen, Elena Wolsperger Dolezil (Dukat) i Antonio Matušan (Crumbs.hr) – predstavivši prakse u kojima se hrana promatra kao resurs, a ne otpad.
Greencajt je i ove godine okupio niz međunarodnih lidera i inovatora koji su podijelili svoja znanja i vizije o održivoj budućnosti. Jedno od najzapaženijih predavanja održala je britanska aktivistica, poduzetnica i bivši supermodel Lily Cole, koja je govorila o povezanosti ekologije, ljudskih prava i društvenih promjena, naglašavajući važnost osobne odgovornosti u vremenu globalnih kriza. Inspirativno predavanje održala je i Sara Riis-Carstensen, globalna stručnjakinja za brend strategiju i bivša kreativna direktorica LEGO-a, u kojem je opisala put transformacije ovog legendarnog brenda prema održivom poslovanju.
Christoph von Toggenburg govorio je o ulozi empatije i društvene odgovornosti u održivom liderstvu. Brett StClair prikazao je kako umjetna inteligencija može pridonijeti razvoju učinkovitijih i otpornijih sustava. Damiano Cerrone, europski urbanist i inovator, predstavio je gradove budućnosti oblikovane po mjeri čovjeka. Ditte Revsbæk Hansen, globalna direktorica održivosti JYSKa, izložila je skandinavski model primjene održivosti u maloprodaji. Christophe Hansen, zastupnik u Europskom parlamentu, približio je novu europsku strategiju održive poljoprivrede i prehrambene sigurnosti, a danska eko-influencerica Signe Wenneberg podsjetila je publiku da održivost počinje s pojedincem – kroz svakodnevne odluke koje oblikuju zajedničku budućnost.
Ove godine lansiran je prvi Greencajt Film festival, održan u partnerstvu s Raiffeisen bankom. Tijekom dva dana, čak 80 pažljivo odabranih dokumentarnih i autorskih filmova približilo je publici globalne ekološke izazove, inovativna društvena rješenja i inspirativne priče pojedinaca koji mijenjaju svijet.
Ključna poruka petog izdanja Greencajt festivala je da održivost nije prolazan trend, već jedini održiv put naprijed – onaj koji zahtijeva suradnju, ravnotežu i dugoročnu predanost svih dijelova društva. U vremenu ubrzanih klimatskih, društvenih i tehnoloških promjena, ključni su otvoren dijalog, zajedničko traženje rješenja i konkretno djelovanje. Greencajt ostaje upravo to – prostor u kojem ideje postaju inicijative, a riječi prerastaju u djela.

Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
15 prosinca 2025

U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
15 prosinca 2025

Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
15 prosinca 2025

Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
15 prosinca 2025

Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
15 prosinca 2025