Paradoks električne revolucije: „Nitko od ministara ne vozi električno vozilo, a čak ih ni Grad Zagreb nema u svojoj floti“
Električni automobili sve više postaju dio naše svakodnevice i donose značajne promjene u automobilskoj industriji i infrastrukturi. Kako tehnološki napredak utječe na proizvodnju električnih automobila? Koji su glavni izazovi u infrastrukturi potrebnoj za podršku električnim vozilima? Kako električni automobili mijenjaju tradicionalnu automobilsku industriju? Na ta ključna pitanja u Špici s Macanom odgovaraju Vedran Sorić, stručnjak za prodaju, digitalizaciju i nove tehnologije u prodaji, te Hrvoje Prpić, predsjednik Hrvatske nacionalne udruge za elektromobilnost, Strujni krug.
U automobilskoj industriji sve više raste interes za električna vozila, ali još se uvijek javljaju pitanja o njihovoj isplativosti i održivosti. Hibridna vozila se zato na prvu čine kao idealno rješenje – spoj električnog i klasičnog benzin/dizel pogona. Realna situacija s hibridima je drugačija, upravo zbog spoja dvije različite vrste pogona. „Hibrid zvuči kao idealan, no održavanje je previše kompleksno. Tehnologija je otišla naprijed brže nego što smo uspjeli adekvatno educirati ljude. Auto se pokvari – tko će ga popraviti”, pita se u Špici s Macanom, Vedran Sorić, stručnjak za prodaju, digitalizaciju i nove tehnologije u prodaji.
Električni automobili su tema nove epizode podcasta Špica s Macanom
Hrvoje Prpić, investitor i lider u industriji novih tehnologija smatra kako su hibridi samo prijelazno razdoblje između motora s unutarnjim izgaranjem i električnih motora. „Plug in hibridi su pokušaj da se nastave prodavati motori koji su se do sada proizvodili, jer je tvornicama žao zatvoriti te pogone, ali im se dodaje baterija da budu skoro električni“, napominje Prpić koji vozi električni auto – Teslu Model 3 te je predsjednik udruge Strujni krug – nacionalne neprofitne organizacije koja promiče e-mobilnost.
Jedna od ključnih prednosti električnih vozila su niži troškovi vožnje u usporedbi s vozilima koji imaju druge vrste motora. „Ako se auto može puniti kući, onda je vožnja električnim automobilom jeftinija od dizela 4 puta, a od benzinca čak 7 do 8 puta“, objasnio je Prpić. Također napominje kako se najviše polemika javlja oko dometa električnih vozila, no zapravo domet nikad nije bio problem ljudima koji voze električne aute, već samo onima koji na njih još nisu prešli.
Sorić, vozač dizelaša – Maseratija Levante, s druge strane napominje kako era dizelskih vozila još nije gotova. „Dizela su puno puta otpisali, pa se vratio u velikom sjaju. Otpisali su i benzince, pa su se opet pojavili u različitim varijantama hibrida uz napomenu da manje troše, ali realno gledajući, ne troše ništa manje“, istaknuo je. Također napominje kako sve ovisi o tome voziš li po ograničenjima – ako to nije slučaj, potrošnja hibrida i klasičnih motora svodi se na isto.
Državne subvencije potiču potrošače na kupnju novih električnih vozila, no problem je u tome što to potiče ljude da kupuju zbog trenutno povoljnih cijena, a ne nužno zbog dugoročnih promjena u ponašanju kupaca. Prpić za kraj ističe i paradoks vezan uz državne subvencije. „Nitko od ministara ne vozi električno vozilo, a čak ih ni Grad Zagreb nema u svojoj floti“.
Tko su bili gosti u Špici s Macanom na temu električnih automobila?
Hrvoje Prpić je poduzetnik, investitor i predsjednik Hrvatske Nacionalne Udruge za Elektromobilnost – Strujni krug. Jedan je od osnivača CRANE-a (Croatian business angels network) , osnivač HGspota, partner u offSpaceu – prvi projekt realiziran kroz CRANE te investitor u još nekoliko projekata. Poznat je i po svom angažmanu na edukaciji i poticanju mladih poduzetnika te promoviranju digitalne transformacije. Njegov poslovni uspjeh i doprinos digitalnoj industriji učinili su ga važnim akterom u tehnološkom sektoru Hrvatske. Predsjednik je udruge Strujni krug, nacionalne neprofitne organizacije koja promiče e-mobilnost i predstavlja Hrvatsku pri europskoj agenciji za elektromobilnost AVERE.
Vedran Sorić prodajni je savjetnik s višegodišnjim iskustvom u prodajnom sektoru i vlasnik je konzultantske tvrtke Sorbel Group. Menadžerskim pozicijama u jednoj lokalnoj i 3 globalne korporacije te poduzetničko iskustvo iz 3 firme,izgradio je status dinamične osobe snažnog nastupa usmjerene na rezultate. Najtraženiji je sales trener i motivacijski govornik u regiji. Direktor je i suvlasnik Prodajnog mindseta gdje se bavi edukacijama i savjetima za razvijanje prodajnog načina razmišljanja.
Kliknite da bi gledali najnoviju epizodu podcasta Špica s Macanom.
U drugoj sezoni podcasta Krešimir Macan sa stručnjacima iz različitih sektora donosi novu perspektivu i razmatra potencijalna rješenja za izazove i aktualnosti iz Hrvatske i svijeta. Špica s Macanom premijerno se emitira na YouTube kanalu http://bit.ly/spicamacan svake subote od 10 sati, te reemitira na osam lokalnih televizija – Mreža TV, Z1, Libertas TV, Trend TV, TV Nova, TV Jadran, TV Dalmacija i Osječka TV, a sve epizode dostupne su i za slušanje na Spotifyju https://bit.ly/spicaspotify.
U rovinjskom hotelu Lone jučer je sve prštalo od ljepote, a razlog je jubilarni, 35. izbor Kraljice Hrvatske 2025. za Kraljicu Svijeta. Nova Kraljica Hrvatske je Lana Lourdes Rupić iz Šibenika. Titula Prve princeze dodijeljena je Liv Šumak iz Zagreba, koja je uz lentu Prve princeze osvojila i lentu Kraljice elegancije. Druga princeza postala je Petra Vuleta iz Osijeka. Nina Mrvić iz Rijeke ponijela je titulu Kraljice osobnosti, Daniela Jagodić iz Rijeke osvojila je lentu Kraljice fotogeničnosti, dok je Korina Sviben iz Zagreba proglašena Kraljicom medija.
Postoje putovanja koja ne traže opravdanje, već se događaju iz unutarnje potrebe za predahom, promjenom ritma i povratkom sebi, a zima u Alpama upravo je takav poziv. Snijeg koji škripi pod skijama, oštar planinski zrak i tišina koju prekida tek žamor žičara stvaraju kulisu u kojoj svakodnevne brige ostaju daleko u dolini. Istraživanje Booking.coma o putnim predviđanjima za 2026. godinu potvrđuje ono što mnogi već osjećaju – čak 71 posto hrvatskih putnika vjeruje da je spontanost sama po sebi dovoljan razlog za odlazak na odmor, dok njih 80 posto smatra da je nakon napornog rada predah nagrada koju su zaslužili.
Ove sezone FOREO donosi čaroliju self-care rituala – od luksuznih uređaja za čišćenje i spa tretmane kod kuće do napredne njege lica i osmijeha, sve uz ekskluzivne popuste i limited edition blagdanske ponude.
U Centru kulture Ribnjak u Zagrebu, 18. prosinca 2025. godine, od 10 do 23 sata, održat će se cjelodnevni program povodom Međunarodnog dana migranata, koji je Opća skupština Ujedinjenih naroda proglasila 18. prosinca 2000. godine. Cilj obilježavanja ovoga dana je isticanje doprinosa migranata društvima u kojima žive, promicanje zaštite ljudskih prava te osiguravanje dostojanstvenih životnih uvjeta za sve.
Sezona darivanja službeno je otvorena, a Fashion&Friends i Fashion Company pretvaraju shopping u pravo modno iskustvo! Ljubitelji vrhunskih brendova i ove godine mogu uživati u božićnim popustima do –50% na najpoželjnije kolekcije.
Koncert Maje Šuput ispred JOY Shopping Rugvice bio je vrhunac otvorenja 11. prosinca 2025., ali za posjetitelje sada kreće najzanimljiviji dio prosinca. U cijeloj shopping zoni Rugvica nastavljaju se adventski sadržaji i pogodnosti, od sezonskih popusta i nagradnih igara do besplatnog zamatanja poklona i obiteljskih animacija. Uz jednostavan dolazak na izlazu s autoceste i veliki besplatan parking, zona je osmišljena kao praktičan izbor za shopping, ručak i blagdansku atmosferu u jednom odlasku.
Zagrebački Advent ove je godine dobio neočekivano topao i mekan dodatak. Omiljeni cappuccino postao je još posebniji zahvaljujući brendu Barcaffè koji je goste odabranih kafića iznenadio mekanim, toplim dekicama – savršenim suputnikom za zimska druženja uz šalicu omiljenog napitka.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.