Paradoks električne revolucije: „Nitko od ministara ne vozi električno vozilo, a čak ih ni Grad Zagreb nema u svojoj floti“
Električni automobili sve više postaju dio naše svakodnevice i donose značajne promjene u automobilskoj industriji i infrastrukturi. Kako tehnološki napredak utječe na proizvodnju električnih automobila? Koji su glavni izazovi u infrastrukturi potrebnoj za podršku električnim vozilima? Kako električni automobili mijenjaju tradicionalnu automobilsku industriju? Na ta ključna pitanja u Špici s Macanom odgovaraju Vedran Sorić, stručnjak za prodaju, digitalizaciju i nove tehnologije u prodaji, te Hrvoje Prpić, predsjednik Hrvatske nacionalne udruge za elektromobilnost, Strujni krug.
U automobilskoj industriji sve više raste interes za električna vozila, ali još se uvijek javljaju pitanja o njihovoj isplativosti i održivosti. Hibridna vozila se zato na prvu čine kao idealno rješenje – spoj električnog i klasičnog benzin/dizel pogona. Realna situacija s hibridima je drugačija, upravo zbog spoja dvije različite vrste pogona. „Hibrid zvuči kao idealan, no održavanje je previše kompleksno. Tehnologija je otišla naprijed brže nego što smo uspjeli adekvatno educirati ljude. Auto se pokvari – tko će ga popraviti”, pita se u Špici s Macanom, Vedran Sorić, stručnjak za prodaju, digitalizaciju i nove tehnologije u prodaji.
Električni automobili su tema nove epizode podcasta Špica s Macanom
Hrvoje Prpić, investitor i lider u industriji novih tehnologija smatra kako su hibridi samo prijelazno razdoblje između motora s unutarnjim izgaranjem i električnih motora. „Plug in hibridi su pokušaj da se nastave prodavati motori koji su se do sada proizvodili, jer je tvornicama žao zatvoriti te pogone, ali im se dodaje baterija da budu skoro električni“, napominje Prpić koji vozi električni auto – Teslu Model 3 te je predsjednik udruge Strujni krug – nacionalne neprofitne organizacije koja promiče e-mobilnost.
Jedna od ključnih prednosti električnih vozila su niži troškovi vožnje u usporedbi s vozilima koji imaju druge vrste motora. „Ako se auto može puniti kući, onda je vožnja električnim automobilom jeftinija od dizela 4 puta, a od benzinca čak 7 do 8 puta“, objasnio je Prpić. Također napominje kako se najviše polemika javlja oko dometa električnih vozila, no zapravo domet nikad nije bio problem ljudima koji voze električne aute, već samo onima koji na njih još nisu prešli.
Sorić, vozač dizelaša – Maseratija Levante, s druge strane napominje kako era dizelskih vozila još nije gotova. „Dizela su puno puta otpisali, pa se vratio u velikom sjaju. Otpisali su i benzince, pa su se opet pojavili u različitim varijantama hibrida uz napomenu da manje troše, ali realno gledajući, ne troše ništa manje“, istaknuo je. Također napominje kako sve ovisi o tome voziš li po ograničenjima – ako to nije slučaj, potrošnja hibrida i klasičnih motora svodi se na isto.
Državne subvencije potiču potrošače na kupnju novih električnih vozila, no problem je u tome što to potiče ljude da kupuju zbog trenutno povoljnih cijena, a ne nužno zbog dugoročnih promjena u ponašanju kupaca. Prpić za kraj ističe i paradoks vezan uz državne subvencije. „Nitko od ministara ne vozi električno vozilo, a čak ih ni Grad Zagreb nema u svojoj floti“.
Tko su bili gosti u Špici s Macanom na temu električnih automobila?
Hrvoje Prpić je poduzetnik, investitor i predsjednik Hrvatske Nacionalne Udruge za Elektromobilnost – Strujni krug. Jedan je od osnivača CRANE-a (Croatian business angels network) , osnivač HGspota, partner u offSpaceu – prvi projekt realiziran kroz CRANE te investitor u još nekoliko projekata. Poznat je i po svom angažmanu na edukaciji i poticanju mladih poduzetnika te promoviranju digitalne transformacije. Njegov poslovni uspjeh i doprinos digitalnoj industriji učinili su ga važnim akterom u tehnološkom sektoru Hrvatske. Predsjednik je udruge Strujni krug, nacionalne neprofitne organizacije koja promiče e-mobilnost i predstavlja Hrvatsku pri europskoj agenciji za elektromobilnost AVERE.
Vedran Sorić prodajni je savjetnik s višegodišnjim iskustvom u prodajnom sektoru i vlasnik je konzultantske tvrtke Sorbel Group. Menadžerskim pozicijama u jednoj lokalnoj i 3 globalne korporacije te poduzetničko iskustvo iz 3 firme,izgradio je status dinamične osobe snažnog nastupa usmjerene na rezultate. Najtraženiji je sales trener i motivacijski govornik u regiji. Direktor je i suvlasnik Prodajnog mindseta gdje se bavi edukacijama i savjetima za razvijanje prodajnog načina razmišljanja.
Kliknite da bi gledali najnoviju epizodu podcasta Špica s Macanom.
U drugoj sezoni podcasta Krešimir Macan sa stručnjacima iz različitih sektora donosi novu perspektivu i razmatra potencijalna rješenja za izazove i aktualnosti iz Hrvatske i svijeta. Špica s Macanom premijerno se emitira na YouTube kanalu http://bit.ly/spicamacan svake subote od 10 sati, te reemitira na osam lokalnih televizija – Mreža TV, Z1, Libertas TV, Trend TV, TV Nova, TV Jadran, TV Dalmacija i Osječka TV, a sve epizode dostupne su i za slušanje na Spotifyju https://bit.ly/spicaspotify.
Kolekcija Trezor je posveta dvadesetogodišnjem kreativnom putu ovog izuzetnog autora, a u fokusu su po prvi put i kutije za nakit – objekti koji u Soviljevim rukama postaju skulpturalna čuda.
Splitski fotograf Ivan Gudić otvorio je svoju drugu samostalnu izložbu ‘A decade of faces’ u Mall of Split. Ova izložba obilježava 10 godina Gudićevog rada kao talentiranog fotografa koji je fotografirao brojna poznata lica domaće scene.
Na mjestu gdje su nekada prolazile granice, danas raste grad budućnosti. Gorizia, Nova Gorica i Šempeter-Vrtojba – tri grada, dvije države, ali jedan prostor, jedno srce i jedna vizija. Europsko grupiranje za teritorijalnu suradnju (EGTC GO) već više od desetljeća predano radi na stvaranju jedinstvenog, povezanog urbanog područja koje briše administrativne prepreke i pretvara ih u prilike. I ono što je do jučer bilo nezamislivo – danas je stvarnost.
Na spektakularnom nastupu u sklopu Radićevih dana, Jole još jednom je pokazao zašto je već desetljećima jedan od najvoljenijih izvođača domaće glazbene scene.
Sinoć je u Zagrebačkom kazalištu mladih održana premijera Čehovljeve Drame bez naslova u režiji Paola Magellija. Adaptaciju i dramaturgiju potpisuje Željka Udovičić Pleština. Četiri godine nakon praizvedbe drame Mate Matišića Ja sam ona koja nisam, a koja je u kazališnim krugovima izazvala veliku pozornost, legendarni redatelj vraća se u Zagrebačko kazalište mladih, istovremeno se vraćajući i Antonu Pavloviču Čehovu, nakon što je njegova dvostruka inscenacija ruskog klasika Ujak Vanja / Tri sestre (1997.) ostala sve do danas zapamćena kao jedna od antologijskih predstava ne samo ZKM-a već i hrvatskog glumišta u cjelini.