Na zadarskoj Voštarnici, u prometnoj ulici koja vodi prema centru grada, prošlog vikenda osvanuo je mural koji se proteže preko četiri kata stambene zgrade u Ulici bana Josipa Jelačića.
Topla narančasto-plava kompozicija povezuje Zadru dobro poznate motive: morske orgulje, pozdrav suncu i cvijet maraske, a radom dominiraju dlanovi-valovi s rijetkom sposobnošću da promatraču ili slučajnom prolazniku u trenutku ožive cijelu scenu.
Pratitelji ulične umjetnosti zbog specifičnog će stila na prvu prepoznati i da iza novog zadarskog murala stoji jedna od naših najaktivnijih i najradišnijih autorica, Dalmatinka Tea Jurišić iz kolektiva Graffiti na Gradele.
Tea je prošli vjetroviti tjedan provela u Zadru te, uz pohvale i podršku stanara, u četiri dana stvorila novo ulično remek-djelo. Mural je nastao u suradnji s telekomom Iskonom, koji se umjesto klasičnih oglasnih plakata ovaj put odlučio na nešto trajniji i puno vrjedniji format koji će uljepšati vizuru gradske četvrti i biti na ponos svojim stanovnicima.
Sloboda autorima!
„Tein rad pratimo već dugo, a s nogu nas je oborio njezin Adio trafikonte rad na Bijeloj kući u Bolu, koji kao da je prikaz stanja svijesti jednog Iskonovca. Teini radovi imaju poseban lokalni šarm, sposobnost da u sekundi raznježe gledatelja i zato uopće nije bilo teško dati joj punu slobodu, tzv. autorstvo u nastanku zajedničkog murala u Zadru. Jako smo ponosni na suradnju, a posebno na činjenicu da su i Zadrani oduševljeni poklonom-iznenađenjem“, objasnio je Iskonov direktor marketinga Gordan Glušac.
„Zadar je prelijep, pa motive za samu skicu uopće nije bilo teško odabrati – na svakom koraku ima nešto divno i prepoznatljivo. Odabrala sam one koji me na prvu pomisao asociraju na Zadar. Ponudila sam svoju autorsku interpretaciju i skica je odobrena „iz prve“, a ono što me posebice veseli je apsolutno pozitivna reakcija stanara i susjeda. Rekla bih da je ovo sjajan način obogaćivanja života u lokalnoj zajednici i povezivanja s njom.“, dodala je Tea Jurišić.
Iskon city takeover najavio novu suradnju u Osijeku
Tijekom otkrivanja murala Zadar je prštao pozitivnom energijom. Na više mjesta u okolici murala organizirane su besplatne radionice, popkulturni kviz, servis bicikala, čak i škola fokusa za zadarske ljubimce.
Djeca su u više termina učila crtati grafite s Krešimirom Golubićem, također članom kolektiva Graffiti na Gradele, a u Zadar je radi besplatnih programa doputovala i poznata škola izrade biljnih terarija Đardin te se pridružila lokalnim umjetnicima u prostoru craft pivovare Brlog.
„I city takeover je prošao sjajno, sve su se radionice popunile do posljednjeg mjesta, vjerujemo da to nije samo radi poklona – torbi s Teinom ilustracijom.“, zaključuju u Iskonu dok Marko Boko iz Graffita na Gradele priprema teren za novi zajednički takeover, ovoga puta u Osijeku:
„Nakon sjajnog iskustva s oslikavanjem u Zadru veselimo se novoj avanturi s Iskonom, a na redu su istok Hrvatske i Osijek. U Osijek se uvijek rado vraćamo, a sve što mogu reći je da pripremamo novo iznenađenje s oslikavanjem još jednog murala, koji će svojim bojama uveseliti i obogatiti lokalnu zajednicu. Putem ovakvih projekata zaista bolje upoznajemo svaki kraj Hrvatske i nailazimo na genijalna iskustva sa stanarima i susjedima, što bude i dodatna motivacija u svemu onome što radimo – a što je i sama svrha ovakvih umjetničkih intervencija u javnom prostoru.“
Dok se čeka novo remek-djelo u Osijeku, pogledajte kako je nastao Tein zadarski mural:
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.