Old Pilot’s Nebo: Hrabrost i strast hrvatskih majstora craft whiskeyja
Old Pilot’s London Dry Gin osvojio je zlato na International Wine & Spirit Competitionu u Londonu, a Old Pilot’s Vodka briljirala je na San Francisco World Spirits Competitionu.
U svijetu craft pića rijetko kada naiđete na priču koja spaja strast, inovaciju i prijateljstvo kao što je slučaj s Hrvojem i Tomislavom, kreativnim umovima iza brenda Old Pilot’s. Od prve boce gina koja je osvojila prestižne međunarodne nagrade, do nove ere whiskeyja nazvanog Nebo, ova priča govori o hrabrosti, strpljenju i želji da svaki gutljaj donese dozu inspiracije i slobode.
Hrvoje Bušić i Tomislav Anadolac zajedno su pokrenuli destileriju koja ne samo da je podignula hrvatsku craft scenu na novu razinu, nego i stvara pića koja svojim okusima pričaju priču o letu, tradiciji i nebeskim visinama.
Od samog početka znali su da žele stvarati pića vrhunske kvalitete. Prvotni izazov bio je financijske prirode – whiskey, kao piće koje zahtijeva dugotrajno odležavanje i specijaliziranu opremu, bio je preskup i tehnički zahtjevan za njihovu mladu destileriju. Zato su se odlučili za proizvodnju gina, njihove „druge ljubavi” – koji je brzo postao svjetski uspjeh.
Old Pilot’s London Dry Gin osvojio je zlato na International Wine & Spirit Competitionu u Londonu, a Old Pilot’s Vodka briljirala je na San Francisco World Spirits Competitionu. Ovi uspjesi potvrdili su njihov inovativan pristup i posvećenost detaljima.
Proizvodnja whiskeyja počela je u jeku pandemije 2020. godine, kada su svi ugostiteljski objekti bili zatvoreni i prodaja gina gotovo zamrla. Umjesto da čekaju, Hrvoje i Tomislav iskoristili su slobodnu opremu i odlučili investirati sva tada raspoloživa financijska sredstva s poslovnog računa u nadogradnju postrojenja, pokrećući proizvodnju whiskeyja.
Dok su se drugi financijski povlačili i stvarali rezerve za neizvjesno vrijeme, oni su odlučili krenuti u nešto što zahtijeva strpljenje i viziju. Izazov je bio velik: za 100 litara gotovog whiskeyja potrebno je obraditi više od 2.000 litara destilerskog piva i čekati minimalno tri godine, koliko propisuje europska regulativa. No, ova odluka pokazala se ispravnom jer je upravo Nebo njihov najambiciozniji projekt do sada.
Ključna škola za whiskey bila im je proizvodnja njihovog Old Pilot’s Barrel Aged Gina, koji je odležavao u hrastovim bačvama. Tamo su naučili kako bačve utječu na arome i kako odabrati najbolje drvo za svoj whiskey.
U whiskeyju Nebo koriste kombinaciju tehnika starog i novog svijeta. Sretni su što hrvatski propisi ne ograničavaju kao oni u Škotskoj ili SAD-u, što im omogućava veću kreativnost. Kombiniraju hrast hrvatskog i američkog podrijetla te koriste najkvalitetnije žitarice, jer, kako ističu, „okus i miris počinju sa sirovinom, a ne bačvom.”
Svaka boca Nebo whiskeyja ručno je punjena i etiketirana. Podaci na etiketi pisani su rukom jer razvijaju brojne varijante koje već pet godina kontinuirano usavršavaju. Tako su se odlučili za koncept pojedinačnih izdanja nazvanih Flight Number (Release br. 1, 2, 3…), čime nastavljaju priču i povezanost s avijacijom, odnosno svojim brendom Old Pilot’s.
Trenutno izlaze s tri izdanja: 4 Grain Whiskey, bogata kombinacija kukuruza, ječma, pira i raži; Peated Single Malt, whiskey s profinjenim dimljenim karakterom; te Single Malt, čist i autentičan izraz ječmenog destilata.
Za Hrvoja i Tomislava whiskey Nebo nije samo novi proizvod – to je simbol njihove filozofije i stalnog razvoja.
Whiskey Nebo, koji dolazi iz destilerije Duh u boci, nije samo novo poglavlje hrvatske craft scene – to je dokaz da hrabrost, preciznost i upornost mogu stvoriti proizvod koji nadilazi granice. A kroz brend Old Pilot’s, Bušić i Anadolac nastavljaju pričati priču o letu, viziji i slobodi stvaranja – potvrđujući da nebo, doslovno i simbolično, nikada nije granica.
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.