Nacionalni program L’Oréal – UNESCO „Za žene u znanosti“ proslavio punoljetnost: u sklopu 18. ciklusa odabrane četiri nove dobitnice priznanja
Ovogodišnje dobitnice priznanja Nacionalnog programa L'Oréal-UNESCO „Za žene u znanosti“ su Ana Erceg (Institut Ruđer Bošković u Zagrebu), Petra Radić (Klinika za bolesti srca i krvnih žila Kliničkog bolničkog centra Sestre Milosrdnice), Maja Šetinc (Institut za antropologiju u Zagrebu) i Valentina Štimac (Institut Ruđer Bošković u Zagrebu).
L’Oréal Adria i Hrvatsko povjerenstvo za UNESCO pri Ministarstvu kulture i medija pod pokroviteljstvom Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti 18. godinu zaredom nagradili su četiri mlade znanstvenice iz područja prirodnih znanosti, uključujući i interdisciplinarna područja, pojedinačnim priznanjima u vrijednosti od 5.000 eura. Svečana dodjela priznanja po prvi put je održana pod krovom najstarije hrvatske kazališne ustanove – Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.
„Nacionalni program „Za žene u znanosti“ u organizaciji L’Oréala Adria i Hrvatskog povjerenstva za UNESCO pri Ministarstvu kulture i medija jedinstven je po propozicijama i kriterijima. Velika mi je čast i zadovoljstvo biti predsjednikom Izbornog povjerenstva kojeg čine renomirani znanstvenici iz različitih područja. Zahtjevan zadatak odabira četiriju dobitnica izvršen je prema najstrožim međunarodnim kriterijima za izbor u znanstvena znanja. Ova nagrada stekla je veliki ugled u hrvatskoj znanstvenoj zajednici. Dvije trećine studenata u Hrvatskoj su sada žene, a preko 50 posto doktorata znanosti dobivaju žene. Međutim, usprkos tome žene su još uvijek manje uključene u znanstvenoistraživačkim projektima i u tijelima gdje se donose strateške odluke. Ova nagrada ima važnu simboličku ulogu jer su nagrađene važne kao uzor, poticaj i poruka o promjenama tradicionalnih predrasuda o ženskim sklonostima za neka zanimanja. To je osobito važno zato što mi još nismo svjesni koliko znanost i obrazovanje utječu na razvoj cjelokupnog društva. Osim velike čestitke dobitnicama, također bih čestitao njihovim obiteljima, mentorima i institucijama u kojima rade“, istaknuo je akademik Zvonko Kusić, predsjednik Izbornog povjerenstva Programa. Izborno povjerenstvo predvođeno upravo akademikom Zvonkom Kusićem i cijenjenim članovima hrvatske akademske zajednice akademkinjom Vidom Demarin, akademikom Krešimirom Nemecom, prof. dr. sc. Helenom Jasnom Mencer, prof. dr. sc. Đurđicom Ugarković, dr. sc. Katicom Biljaković, prof. dr. sc. Maricom Ivanković, prof. dr. sc. Leandrom Vranješ Markić i prof. dr. sc. Zrinkom Ljubešić te novim članom akademikom Goranom Durnom, odabralo je ovogodišnje dobitnice priznanja među 60 pristiglih prijava.
„Izuzetna mi je čast sudjelovati u dvostrukom slavlju, slavimo naše nove dobitnice priznanja ali i punoljetnost Nacionalnog programa L’Oréal – UNESCO „Za žene u znanosti“. Zajedno s našim partnerom, Hrvatskim povjerenstvom za UNESCO pri Ministarstvu kulture i medija te svim dosadašnjim članovima Povjerenstva, odajemo priznanje iznimnim mladim znanstvenicama. Danas je više nego jasno da žene u znanosti doprinose razvoju novih znanja, te se bave globalnim izazovima kao što su klimatske promjene, zdravlje, održivi razvoj ali i temama poput istraživanja svemira, što upravo pokazuju današnje i dosadašnje dobitnice priznanja“, naglasila je prilikom dodjele priznanja Irena Šarić Dombaj, članica Uprave i direktorica korporativnih komunikacija L’Oréal Adria Balkan.
Jedna od četiri ovogodišnje dobitnice priznanje je i mag. biotech. in med. Valentina Štimac, a ovom prilikom je poručila: „Velika mi je čast biti jedna od dobitnica ovog priznanja koje sam dobila za svoj znanstveni rad, ali i za sav uloženi trud proteklih godina. Ništa od toga ne bi bilo moguće bez obitelji, mentorice, kolega i prijatelja te ovim putem želim istaknuti kako je priznanje i rezultat podrške onih koji su vjerovali u mene. U svome radu bavim se proučavanjem različitih mehanizama tijekom diobe stanice koji, ukoliko ne funkcioniraju pravilno, mogu voditi nastanku malignih promjena. Stoga mi je jako drago da je Povjerenstvo prepoznalo važnost ovakvog istraživanja za cjelokupnu znanost. Priznanje mi je veliki poticaj za daljnje znanstveno usavršavanje i dokaz da se trud na kraju dana prepoznaje te ovim putem želim potaknuti sve mlade znanstvenice da vjeruju u sebe i u ono što rade. Ovaj uspjeh inspiracija je da nastavim s istim entuzijazmom u budućim istraživanjima.“
Kroz Nacionalni program L’Oréal – UNESCO „Za žene u znanosti“ od 2006. godine do sada je nagrađeno 70 hrvatskih znanstvenica u završnoj fazi izrade doktorske disertacije. Program predstavlja priznanje mladim znanstvenicama za njihov predani trud i rad te ističe važnost žena u znanosti i društvu, a ujedno ih ohrabruje i potiče da nastave karijeru u znanosti. Ovo dugotrajno partnerstvo između multinacionalne korporacije kao što je L’Oréal i organizacije Ujedinjenih naroda iz godine u godinu okuplja sve veći broj izvanrednih mladih znanstvenica.
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.