Kalendar koji spaja umjetnost i dobrotu: Upoznajte ONI 2026
Postoje projekti koji nas zaustave, utišaju i podsjete da je život, zapravo, satkan od trenutaka – onih nježnih, krhkih, neponovljivih. ONI 2026 upravo je takav projekt: limitirano izdanje umjetničkog kalendara koje svake godine iznova spaja ljepotu stvaranja i humanost, pretvarajući svakodnevicu u prostor doniranja, podrške i topline. Ovogodišnje izdanje, šesto po redu, posvećeno je temi “Trenutak” – jedinome što zaista možemo posjedovati.
Naslovnicu potpisuje Mihael Bađun, čiji rad “Jutro” hvata onu nijansu svjetlosti koja mijenja dan, misao, raspoloženje. Iza nje slijedi raskošan niz autora, stilova i poetika: od Marcele Gjoni i njezine “Tiranije trenutka” koju svi živimo, preko minimalističkog “Susreta” Juraja Mihalkea, do Albe Miočev i njezine meditacije o vremenu u radu “Gledam Seline”. Svaki mjesec nosi novu emociju, novu mikropriču, novi fragment svijeta koji bismo inače propustili u žurbi.
Travanj otvara Laru Grotić i njezinu “Točku u vremenu”, dok Svibanj postaje intimna oda stvaralaštvu kroz rad Helene Nemeš “Trenutak stvaranja mašte”. U lipnju nas Ivonna Grlić uvodi u introspekciju kroz rad “You Are Not There”, simboliku nostalgije i nemogućnost bijega od sjećanja. Srpanj pripada Adrianu Krmpotiću (BODI), koji “Iznenađenje” pretvara u emociju koju svi prepoznajemo, ali rijetko imenujemo. Kolovoz donosi “Most” Jakova Pašalića, a rujan Marcela Bencek s “Liminalnim plodovima” – slojevitim prikazom prijelaza i rasta. Jesenski mjeseci nose snažnu dramaturgiju: Marko Tokić u listopadu secira “Trenutak između”, dok studeni Bruno Butorac posvećuje rad nostalgiji i optimizmu u djelu “Iza zida Anouk Aimée”. Godinu zatvara Hrvoje Majer s radom “Amsterdam Nights” – slikarskim pokušajem da se stvori lažno sjećanje koje ipak zvuči stvarnije od stvarnosti.
Humanitarna nit projekta jednako je snažna kao i umjetnička. Alba Miočev ističe koliko joj znači podržati Udrugu Krijesnica: “Dijeljenje je ono čime stvaramo zajedništvo i toplinu.” Marcela Bencek naglašava ljepotu kreativnog povezivanja i humanog djelovanja. Varga Vanja, autorica projekta ONI i platforme Djelovanje, podsjeća da je trenutak jedino što imamo: “Svaki je jednako poseban, koliko god izgledali isti. Zato ga trebamo živjeti, osjetiti, pokloniti.”
Kalendar ONI 2026 dolazi u limitiranoj ediciji od 300 primjeraka, a njegova vrijednost nadilazi estetiku. Od svakog prodanog primjerka čak 22 eura donira se Udruzi Krijesnica – organizaciji koja desetljećima pruža podršku djeci na liječenju od malignih bolesti. “Vaša donacija pruža djeci trenutke sigurnosti i snage”, kaže Mirela Stanić Popović iz Krijesnice, naglašavajući važnost humanosti koju ovaj projekt njeguje.
Posebnost kalendara krije se i u njegovoj funkcionalnoj ljepoti – svaka ilustracija može se perforacijom izdvojiti, uokviriti i pretvoriti u trajni umjetnički objekt. Kupci dobivaju i ONI2026 voucher s popustima kod osam partnerskih brendova, što ga čini savršenim božićnim poklonom: smislenim, promišljenim i duboko osobnim.
Partner projekta Botaničar ponovno je dio ove priče, potvrđujući koliko je važno stvarati prostore u kojima umjetnost i humanost zajedno rastu. A upravo će se ondje, u baru Botaničar 12. prosinca održati službeno otvorenje izložbe – uz glazbu Svakober kolektiva, DJ Hiboua i DJ Oguna.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.