Nije tajna da su maturalna putovanja i izleti poskupjeli. Roditeljima to predstavlja dodatno opterećenje na inflacijom osiromašeni kućni budžet, no putničke agencije za sada nemaju rješenje. Poskupljenja na svim razinama – od troškova prijevoza i vodiča do ugostiteljskih usluga i smještaja – neminovno su se odrazila i na cijene aranžmana, kažu u splitskoj agenciji Eklata, specijaliziranoj za školska putovanja i putovanja mladih.
Iako ne mogu utjecati na inflaciju, u ovoj se splitskoj agenciji zalažu za transparentnost cijena pa za sada jedini u Hrvatskoj imaju potpuno besplatne aplikacije za maturalna putovanja i izlete osnovnih škola – maturalac.com i izlet.hr. Obje aplikacije omogućuju samostalnu izradu programa školskih putovanja u samo nekoliko klikova uz danas iznimno važan element – praćenje budžeta. I mogu ih koristiti svi – nastavnici, roditelji i učenici.
Nedavno je Eklata pokrenula i novi natječaj „Dalmacija iz školske klupe“, kojim potiče učenike dalmatinskih osnovnih škola na kreativnost, a čiji pobjednici po kategorijama od prvog do četvrtog razreda i od petog do osmog razreda dobivaju potpuno besplatan izlet.
„Željeli smo osmisliti nešto što će potaknuti djecu da kroz kreativnost izraze svoju ljubav prema Dalmaciji. Tako je nastao natječaj „Dalmacija iz školske klupe“. Pravo sudjelovanja imaju sva razredna odjeljenja osnovnih škola iz četiri dalmatinske županije: Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Zadarske. Učenici od prvog do četvrtog razreda trebaju osmisliti i izraditi plakat koji prikazuje njihovu viziju Dalmacije, dok učenici od petog do osmog razreda trebaju snimiti kratki video u trajanju do dvije minute“, ističe Marija Domikulić, voditeljica projekta.
Na pitanje što očekuje od prijavljenih radova, Domikulić kaže kako je sigurna da će djeca na najljepši način pokazati ljepote, povijest i kulturu Dalmacije.
„Želimo potaknuti maštovitost i timski rad, ali i povezati školsko obrazovanje s lokalnim naslijeđem. Natječaj je otvoren već neko vrijeme, prvi radovi su već pristigli, a svi koji žele sudjelovati mogu ih slati do 15. travnja do 12 sati na email natjecaj@eklata.com. Stručni žiri, sastavljen od članova Eklate i predstavnika Dalmatinskog portala koji je medijski pokrovitelj projekta, ocjenjivat će originalnost, kreativnost i povezanost s temom“, kaže Domikulić te dodaje kako će najbolje ocijenjeni radovi – jedan iz nižih i jedan iz viših razreda, malim kreativcima omogućiti besplatan jednodnevni izlet u atraktivnu dalmatinsku destinaciju po njihovom izboru, a u tome će im pomoći i aplikacija izlet.hr. Još nije kasno da se uključite!
Više o nagradnom natječaju i općim uvjetima možete pronaći ovdje.
Zamislite trenutak kada noćno nebo postane ogromno platno ispisano tisućama svjetlucavih tragova, a svaki od njih traje samo djelić sekunde, ali ostavlja dojam koji se pamti cijeli život, i upravo takvu magiju možete doživjeti od trećeg do četvrtog siječnja 2026. godine, kada će nebo iznad sjeverne hemisfere ugostiti kišu meteora Kvadrantidi, čiji vrhunac može doseći i do sto dvadeset meteora na sat.
Nagrada potvrđuje predanost Telemacha stvaranju poticajnog i uključivog radnog okruženja u kojem se različitosti prepoznaju kao snaga, a svi zaposlenici imaju jednake prilike za razvoj i rast.
Talijanski luksuz ponovno je u Zagrebu osvojio ljubitelje mode, donoseći spoj bezvremenske elegancije i suvremenog dizajna. Brend Furla, već gotovo stoljeće sinonim za profinjenu estetiku i vrhunsku izradu, predstavio je u svom zagrebačkom butiku najnoviju kolekciju jesen/zima 2025., uz ekskluzivni uvid u predkolekciju proljeće/ljeto 2026. Event je okupio poznata lica, modne entuzijaste i influencere, koji su među prvima mogli doživjeti raskošne siluete i sofisticirane materijale koji definiraju Furla potpis.
U toploj i blagdanskoj atmosferi Martimex parfumerije, mirisi, svjetlost svijeća i ugodno društvo isprepleli su se u savršenu kulisu posvećenu umjetnosti darivanja i bezvremenskoj eleganciji. Ovogodišnje ekskluzivno druženje posvećeno Maison Francis Kurkdjian otkrilo je kako mirisi mogu postati tihi, ali snažni nositelji emocija i osobnih priča, dok svaka nota evocira intimnost i sofisticiranost pariškog luksuza.
Novi nastavak kultne franšize donosi epsku priču o gubitku, obitelji i sukobima novih plemena na Pandori, uz revolucionarne vizualne efekte i iskustvo uranjanja u kinoformatima
20. božićni koncert ‘Želim život’ ponovno je pokazao snagu zajedništva, podrške i humanosti, dok prikupljena sredstva nastavljaju Aninu misiju spašavanja života i unaprjeđenja hrvatskog zdravstva.
Od 18. do 21. prosinca posjetitelji Ledenog parka mogu uživati u blagdanskom ugođaju, druženju s Djedom Božićnjakom i influencerima te istovremeno pomoći pučkim kuhinjama diljem Hrvatske.
U rovinjskom hotelu Lone jučer je sve prštalo od ljepote, a razlog je jubilarni, 35. izbor Kraljice Hrvatske 2025. za Kraljicu Svijeta. Nova Kraljica Hrvatske je Lana Lourdes Rupić iz Šibenika. Titula Prve princeze dodijeljena je Liv Šumak iz Zagreba, koja je uz lentu Prve princeze osvojila i lentu Kraljice elegancije. Druga princeza postala je Petra Vuleta iz Osijeka. Nina Mrvić iz Rijeke ponijela je titulu Kraljice osobnosti, Daniela Jagodić iz Rijeke osvojila je lentu Kraljice fotogeničnosti, dok je Korina Sviben iz Zagreba proglašena Kraljicom medija.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.