Većina ispitanika iz 9 srednjoeuropskih zemalja složila se da je članstvo u EU prednost za njihovu zemlju, kao i za njih osobno, dok istovremeno smatraju da bi EU trebala postati neovisnija o SAD-u.
Povodom 20. obljetnice proširenja EU 2004. kada je 10 srednjoeuropskih zemalja pristupilo Europskoj uniji (uključujući neke od ispitanih zemalja, Češku, Mađarsku, Poljsku, Slovačku i Sloveniju) CEPER je proveo studiju u 9 regionalnih država članica EU o prednostima i nedostatcima članstva u EU kao i stavove prema odnosu EU sa SAD-om s obzirom na nedavna geopolitička kretanja.
U svih 9 proučavanih zemalja apsolutna većina ispitanika izjavila je da im je članstvo u EU donijelo više prednosti nego nedostataka, kako za njih osobno, tako i za njihove zemlje. Iako se regija slaže oko uživanja prednosti članstva u EU, odgovori također idu u smjeru da bi EU trebala djelovati neovisnije od Sjedinjenih Država.
Između 51% do 64% ispitanika u 9 proučavanih zemalja reklo je da su u svojim osobnim životima vidjeli više koristi od članstva svoje zemlje u EU nego nedostataka. Slično tome, između 56% do 68% ispitanika složilo se u svim ispitanim zemljama da je članstvo u EU rezultiralo više prednosti nego nedostataka za njihove zemlje.
Osim u Bugarskoj, u svakoj je zemlji više ispitanika vjerovalo da je članstvo u EU-u koristilo njihovim zemljama nego što ih je vjerovalo da je to rezultiralo prednostima za njih same. U Austriji je 56% ispitanika bilo uvjereno da je članstvo u EU donijelo dobitke za njihovu zemlju, dok je samo 51% mislilo da je to rezultiralo koristima za njih same. Ne manje od 3% više ispitanika smatra da je članstvo više povoljno za njihovu zemlju nego za njih same i u Hrvatskoj, Češkoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj, Sloveniji i Mađarskoj.
Dok su ispitani srednjoeuropski građani bili uvjereni u prednosti članstva svoje zemlje u EU, oni su također bili za to da Unija postane neovisnija o SAD-u. Apsolutna većina ispitanika u svim istraživanim zemljama slaže se sa sljedećom izjavom: ‘EU bi trebala biti neovisnija o SAD-u’, ocrtavajući time viziju za autonomniju Uniju usred današnjeg problematičnog doba s tekućim vojnim sukobom na europski kontinent. U tri zemlje (Bugarska, Rumunjska i Hrvatska) preko 80% se složilo s gore citiranim prijedlogom, dok u četiri države članice (Slovenija, Austrija, Slovačka i Mađarska) između 70-80% ispitanika smatra da bi EU trebala povećati svoje strateške autonomiju od SAD-a. U Češkoj 69%, dok je u Poljskoj 53% izrazilo potporu EU koja nije pretjerano oslonjena na SAD – dakle, u 9 proučavanih srednjoeuropskih zemalja ova je izjava dobila najmanje podrške (ali ipak podršku apsolutne većine) u Poljskoj.
Metodologija
Istraživanje javnog mnijenja provedeno je u 12 zemalja srednjoeuropske regije: Austriji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Češkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj, Sloveniji i Poljskoj. Podaci su prikupljeni između 19. veljače i 20. ožujka 2024. Anketa je provedena telefonom s tisuću ispitanika po zemlji. Uzorak po zemlji reprezentativan je prema spolu, dobi i tipu naselja.
O nama
CEPER je robna marka CEPER Group GmbH. Akronim CEPER je skraćenica Srednjoeuropske perspektive. Područje ekspertize CEPER-a su srednjoeuropski poslovi, tvrtka svojim klijentima nudi praćenje medija, istraživanje tržišta i ankete iz regije.
Xiaomi i Polyphony Digital danas su najavili povijesnu odluku o partnerstvu na Prvoj rundi Gran Turismo World Series 2025. godine. U okviru ove suradnje, Xiaomi SU7 Ultra - luksuzno električno vozilo iz Xiaomi EV linije debitirat će u globalno poznatom simulatoru utrka Gran Turismo 7, za PlayStation 4 i PlayStation 5, čime će postati prvi Xiaomi model predstavljen u ovoj franšizi.
Što dobijete kada spojite kristalno čisto more, najljepši arhipelag Dalmacije, odličnu glazbu i zarazno dobru vibru? Odgovor je jednostavan – CMC Festival u Vodicama! Ove je godine već 17. izdanje najveselijeg festivala na Jadranu otvoreno baš onako kako priliči – glazbeno, emotivno i s puno osmijeha na tradicionalnoj brodskoj vožnji šibenskim akvatorijem.
Glazbena diva i kantautorica Alka Vuica ove godine obilježava impresivnih 40 godina umjetničke karijere. Tim povodom, u nedjelju 8. lipnja 2025., na svoj rođendan, predstavlja svoj novi album Ljubavnik, koji će istovremeno biti objavljen na svim digitalnim platformama.
Kad se srce ljeta počne osjećati u zraku, a more priziva zvukovima najdražih melodija, znamo da je stiglo vrijeme za jednu od najiščekivanijih glazbenih čarolija godine – CMC Festival Vodice 2025. Po sedamnaesti put Vodice postaju epicentar zabave, emocija i vrhunske glazbe, a ove godine slavi se još raskošnije, još veselije i – još glasnije!
I ovo ljeto Croatia Records predlaže izbor svojih hitova koji će podići atmosferu na svakom ljetnom partyju. Eminentni popis ljetnih poslastica otvaraju ženske vokalne snage - Magazin i Doris Dragović te nas odmah uvode u opuštenu atmosferu.
U sunčanom ozračju i poznatom ambijentu golf terena Riverside Gardena, Grazia je i ove godine organizirala svoj prepoznatljivi Summer Party, okupivši brojna poznata lica i zaljubljenike u modu, lifestyle i ljetno raspoloženje.
Kad život postane brz, gradske ulice užurbane, a dani nalik jedan drugome – stiže Zlatni Pan da podsjeti koliko vrijede oni mali, opušteni trenuci. Jučer je zagrebačkom istočnom stranom zavladao zlatni val – Panov Zlatni kamiončić krenuo je iz City Centera One East i već na prvoj stanici pogodio ravno u srce. Hladni Pan, dobra glazba i savršena doza ležernosti osvojili su prolaznike koji su se spontano okupili, nazdravili i usporili ritam. Jer ponekad je upravo to ono što nam najviše treba.
U raskošnom ambijentu Venecije, gdje povijest, umjetnost i romantika kroje najsnažnije modne priče, domaći modni brend Duchess predstavio je svoju novu kampanju koja je proteklog vikenda ukrala svu pažnju prolaznika, turista i modne publike.
Jedan od pjevača s najljepšim glasom na domaćoj glazbenoj sceni trenutno se odmara u prekrasnoj Švicarskoj i s obožavateljima dijeli fotografije predivne prirode.