HELLO
HELLO! #HelloItsMe

U razgovoru s Cuarónom, Seresin je govorio o tehnikama legendarnih direktora fotografije poput Nestora Almendrosa i Gabriela Figueroe, s nekima od kojih je i sam radio, kao i o utjecaju koji je prijelaz s analogne na digitalnu fotografiju imao na film kao umjetnost. “Nije bitno radi li se o analognom, digitalnom, pa čak i mobitelu, dok god se film snimi. To je prednost digitalnog — demokratizirao je filmsko stvaralaštvo,” zaključio je slavni direktor fotografije. Dvojac se prisjetio i zajedničkih suradnji: “Uvijek sam se najviše divio snimateljima koji nisu odustajali od svojih principa. Bitno je imati principe i zajednički etos, ne samo na formalnoj razini, već i u životu” komentirao je Seresin sinergiju u radu redatelja i direktora fotografije.

Razgovor Paweła Pawlikowskog i Rubena Östlunda sa sudionicima, koji je moderirao redatelj Ognjen Glavonić fokusirao se na njihove specifične modele rada s glumcima, od početaka procesa castinga, sve do režije na samom setu. Švedski redatelj, koji se usprkos radu u fikciji identificira kao dokumentarni redatelj, također je istaknuo važnost autentičnosti, posebice u intimnijim pričama poput one njegova prvijenca Turist. Redatelji su razgovor završili raspravom o radu na setu. “Snimanje filma je poput nogometne utakmice. Bitno je čuvati energiju, dati sve od sebe i raditi u timu kako bi se uhvatio pravi trenutak jer njega nikada nećemo dobiti natrag,” istaknuo je Östlund. “Ono što je najbitnije jest iskrenost. Redatelj mora biti iskren sam sa sobom, kao i s publikom, te znati donijeti pravu odluku, čak i kada je ona teška,” zaključio je Pawlikowski.

U poslijepodnevnim satima Timka Grin, predsjednica Međunarodnog udruženja casting direktora i Jessica Kovacevic, partnerica u vodećoj agenciji za talente WME, razgovarale su sa sudionicima glumicama i glumcima Erom Balaj, Milicom Janevski, Saškom Kočevim, Anušom Kodelja, Lidijom Kordić, Borisom Lerom, Goranom Markovićem i  Anitom Ognjanović. Producentica i izvršna direktorica posvećena podršci i produkciji nezavisnih filmova Emilie Georges i Lili Horvát, mađarska redateljica i scenaristica, vodile su filmske razgovore s mladim redateljicama i redateljima; Ivanom Bakračem, Blertom Basholli, Dinom Duma,  Uršom Menart i Vladimirom Tagićem, a poznati direktor fotografije Michael Seresin i danas je nastavio svoje razgovore sa snimateljicama Milicom Drakulić, Dubravkom Kurobasa i Majom Radošević.

Druženje se nastavilo u domaćoj atmosferi, u Masleniku Ville Riva. Zanimljivo je da su večeru pripremili sami organizatori Slano Film Days, pod vodstvom vrsnog kulinarskog majstora među glumcima Gorana Bogdana i glavnog chefa i vlasnika restorana Luka u Sarajevu, Željka Ljubasa.

Treći je dan Slano Film Days završio dvjema projekcijama u vrtu Ville Riva, i to Oscarom ovjenčanog filma Ida, redatelja Paweła Pawlikowskog, i posebnom projekcijom filma Čovjek koji nije mogao šutjeti  – prvog hrvatskog filma nagrađenog Zlatnom palmom. Gledateljima su se iza projekcije filma Čovjek koji nije mogao šutjeti obratili sam redatelj Nebojša Slijepčević i glumac Goran Bogdan. „ Hvala vam na divnoj prilici da ovdje prikažem svoj film, sretan sam jer mi je želja da ga vidi što više gledatelja, i stojim na raspolaganju za sve vaše komentare iza projekcije.“ poručio je Slijepčević. Goran Bogdan zahvalio je redatelju na prilici da zaigra u njegovom filmu i zaključio: „ Hvala vam svima što ste tu. Ovaj je film snimljen po istinitom događaju, mislim da je važno da se taj događaj ne zaboravi.“

Paweł Pawlikowski najavio je projekciju svog filma: „Hvala vam svima na organizaciji ovog divnog filmskog događaja, upoznao sam toliko talentiranih i kreativnih filmskih autora da je to za mene pravo osvježenje i veliko je zadovoljstvo biti dijelom svega toga. Film koji ćete pogledati snimljen je prije deset godina, ali ja se nadam da i danas jednako rezonira.“ Film Ida, vodi nas u Poljsku 1962. godine. Anna, osamnaestogodišnja djevojka koja se priprema postati časna sestra, saznaje da je Židovka i da joj je pravo ime Ida. Ovo je otkriće vodi u potragu za svojim korijenima i suočavanje s istinom o svojoj obitelji.

Večeras nas očekuje projekcija filma Sjećanje Michela Franca s Jessicom Chastain i Peterom Sarsgaardom u glavnim ulogama. Ova drama, koja je svjetsku premijeru imala na Venecijanskom filmskom festivalu, prati samohranu majku Sylviju, koja živi s kćeri tinejdžericom, zaokupljenu poslom i kućom. U uznemirujućem preokretu događaja njezin rutinski život pretvara se u kaos kada je do kuće počne uhoditi Saul, nakon proslave godišnjice mature. Redatelj Michel Franco će se prije projekcije obratiti gledateljima u vrtu Ville Riva.

Sudjelovanje filmskih umjetnika i studenata na Slano Film Days podržali su regionalni filmski centri i fondovi kroz partnerstvo sa Slano Film Days: Hrvatski audiovizualni centar, Filmski centar Srbije, Filmski centar Crne Gore, Agencija za film Sjeverne Makedonije, Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo i Slovenski filmski centar.

Slano Film Days održava se u Slanom i na Elafitskim otocima do 22. lipnja 2024.

Sve informacije o programu i popratnim sadržajima Slano Film Days dostupne su na službenoj mrežnoj stranici  www.slanofilmdays.hr  te putem društvenih mreža.

druge vijesti