Inozemne i domaće zvijezde te borci za ljudska prava ujedinjeni u pozivu građanima da glasaju na europskim izborima
Sportaši i nogometni klubovi pridružili su se kampanji EU-a #IskoristiSvojGlas uoči izbora za Europski parlament koji će se u Hrvatskoj održati 9. lipnja.
Ženske nogometne zvijezde, među kojima su belgijska kapetanica Red Flamesa Tessa Wullaert, Anna Johanning iz njemačke reprezentacije te Finkinja Sanni Franssi snimile su video A Goal for Europe i pozvale građanke i građane da svakako izađu na birališta.Veliki nogometni klubovi, uključujući FC Bayern München, pobjednike Europske lige Atalantu i nositelje naslova iz 2022. Eintracht Frankfurt, te SSC Napoli, također putem svojih platformi potiču na glasanje.
Švedski glumac Stellan Skarsgård EU kampanju podržao je riječima: „Iskoristi svoj glas na europskim izborima, prije nego bude prekasno.“ Njegova njemačka kolegica Sandra Hüller poručila je: „Glasanje je trenutačno najvažnija stvar koju možete napraviti. Jer ako se demokratske snage ne ujedine, kontrolu će preuzeti oni drugi.“
Laureati Nagrade Saharov za slobodu misli također su upozorili da se demokracija ne može uzimati zdravo za gotovo. Dobitnica priznanja Saharov za 2022. te Nobelove nagrade za mir u istoj godini, ukrajinska pravnica Oleksandra Matviichuk, istaknula je: „Gubimo slobodu u svijetu. Iskoristite svoj glas za obranu demokracije, iskoristite svoj glas za one koji ne mogu.” Bjeloruska oporbena čelnica Svetlana Tihanovska poručila je građanima Europe da imaju dragocjen dar: „moć da izaberete svoje čelnike i sami krojite svoju budućnost“, dok je Lorent Saleh, bivši politički zatvorenik koji predstavlja demokratsku oporbu u Venezueli naglasio da je “demokracija sustav koji je teško izgraditi, ali i vrlo lako izgubiti”. Videozapis mreže Saharov pogledajte ovdje.
I u Hrvatskoj su se u kampanju za poticanje izlaznosti birača uključila brojna poznata imena.
Fotograf Damir Hoyka poručio je: „Prepoznajte ljude koji dijele vaše ideje, izađite na izbore 9.6., odaberite ih da zajedno putujemo u budućnost kakvu želimo“. Stand up komičarka Marina Orsag podsjetila je da je svaki glas bitan: „Imate pravo glasa, svakako ga iskoristite kako bi odabrali najbolje moguće predstavnike Hrvatske u Europskom parlamentu.“
U odbrojavanju do izbora na društvenim mrežama Uredu Europskog parlamenta pridružili su se i mnogi influenseri i kreatori digitalnog sadržaja. Jan Mihaljević, Sven Kranželić (Svenky) i Lada Kušec Deči (s.lada.k), samo su neki od njih. Pogledajte njihove poruke na Instagramu Europskog parlamenta u Hrvatskoj.
TikTok zvijezda Andro Anić (@hey.andro) potpisnik je poruke upućene svim registriranim korisnicima platforme Zajednoza.eu u kojoj ističe tri važne činjenice kad je riječ o EU izborima: „Glasanje nije samo pravo nego i naša odgovornost prema zajednici u kojoj živimo. Ono što odlučite 9. lipnja oblikuje svijet u kojem ćemo živjeti. Izostanak izlaska na izbore jasan je znak da promjene neće biti brze. Ne postoji izgubljeni glas, svaki glas jednako vrijedi i svi imaju jednaku moć promijeniti ono što žele. Izlaskom na izbore pokazujete da vam je stalo do demokracije, države i kontinenta na kojem živimo“, poručio je Andro Anić.
Platforma Zajednoza.eu Europskog parlamenta povezuje građane na lokalnoj i europskoj razini, nudi informacije o događanjima i prijedloge kako se uključiti i promicati izlazak na europske izbore. Na EU razini ima više od 200 tisuća registriranih, a u Hrvatskoj više od 20 tisuća.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.