Zagrebački Jarun postaje arena hrabrosti: Pridruži se Terry Fox Run i budi dio borbe koja mijenja živote!
Koraci nade često su najteži, ali upravo oni vode prema cilju. Upravo tom ustrajnošću nadahnut je ovogodišnji Terry Fox Run, globalno najpoznatija humanitarna trka koja se u svijetu održava već 45. put, a u Hrvatskoj, vjerovali ili ne, već 26. godinu za redom. Zagrebačko izdanje, zakazano za 28. rujna na Jarunu, ponovno će okupiti sve ljude dobre volje kako bi zajednički nastavili Terryjevu misiju i napravili još jedan korak bliže ostvarenju njegova sna – svijetu bez raka. Prikupljena sredstva ove godine bit će donirana Institutu Ruđer Bošković za istraživanja novih modela ranog otkrivanja i terapija za lobularni rak dojke, jedan od najčešćih, a istovremeno nedovoljno prepoznatih oblika ove bolesti.
“Dvadesetjednogodišnji Terry Fox započeo je svoj Maraton nade 12. travnja 1980. godine. Pretrčati cijelu Kanadu bila je hrabra vizija borbe protiv raka koja je prerasla u globalni fenomen, inspirirajući milijune ljudi. Uvijek me dirne koliko je Hrvatima važna ova tradicija koja ujedinjuje ljude u spomen na Terryevu viziju. Ove godine okupit ćemo se u Zagrebu po 26. put kako bismo proslavili Terrijevu hrabrost i odlučnost. Samo zajedničkim naporima možemo završiti ono što smo započeli. Let’s FINISH IT!”, izjavila je Nj. E. Jessica Blitt, veleposlanica Kanade u Republici Hrvatskoj.
Terryjev cilj nikada nije bio samo istrčati Maraton nade; njegov je san bio probuditi svijest i potaknuti ljude diljem svijeta da pomognu pronaći lijek za rak. Danas, desetljećima nakon njegovog prvog koraka, poruka odjekuje još snažnije – vrijeme je da zajedno ostvarimo taj cilj. Trka će se održati u nedjelju, 28. rujna, na Jarunu, uz malo jezero i košarkaški teren, dok humanitarna akcija započinje dan ranije, 27. rujna, prodajom majica u Centru Cvjetni te u City Center one East i West shopping centrima od 10 do 14 sati. Majice se prodaju uz minimalnu donaciju od 15 eura, a moguće ih je nabaviti i putem Facebook stranice www.facebook.com/TFRCroatia, kao i na sam dan trke.
„Terry je započeo Maraton nade s vjerom da ćemo jednom dovršiti njegovo putovanje i završiti borbu protiv raka. Upravo ta ideja nas i danas pokreće, a slogan najbolje opisuje što nas okuplja već 26. put u Hrvatskoj. Donacije omogućuju znanstvenicima i liječnicima da bolje razumiju bolest, razvijaju terapije koje spašavaju živote i otvaraju vrata koja su prije bila nezamisliva. Hrabrost jednog mladog čovjeka pokrenula je globalni pokret koji pokazuje da granice ne postoje kada dijelimo istu viziju. Pozivamo sve da se uključe kupovinom majice, donacijom ili dolaskom na Jarun te postanu dio ove plemenite priče. Svaka gesta podrške – pojedinca ili tvrtke – važan je korak ka završetku Terryjevog putovanja. Vjerujem da će se i ove godine ujediniti snaga zajednice, volontera, donatora i partnera kako bismo zajedno mogli reći – We finished it!”, izjavila je Illeana Cesarec, članica Uprave tvrtke MPG.
Zaklada Terry Fox Run do danas je prikupila više od 850 milijuna dolara za istraživanje raka, a Hrvatska se u toj globalnoj misiji istaknula s gotovo milijun eura donacija. Ovogodišnja sredstva bit će usmjerena Institutu Ruđer Bošković za istraživanje lobularnog raka dojke – bolesti koja se često otkriva kasno i teško dijagnosticira standardnim metodama. Ulaganja u znanstvena istraživanja ključna su jer omogućuju preciznije dijagnostičke alate, razvoj novih terapija te pacijenticama pružaju učinkovitije liječenje i kvalitetniji život.
„Zahvaljujem organizatorima, sponzorima i građanima koji sudjeluju u Maratonu nade. Donirana sredstva bit će usmjerena na nastavak istraživanja raka u našem Laboratoriju za nasljedni rak. Ova akcija potvrđuje da trud i predanost naših znanstvenika prepoznaju građani, što je od iznimne važnosti. Vjerujem da će to biti snažan poticaj našim istraživačima i inspiracija da i dalje gradimo most između znanosti i zajednice kojoj služimo“, izjavio je dr. sc. David M. Smith, ravnatelj Instituta Ruđer Bošković.
Hrvatsko izdanje trke Terry Fox Run organiziraju agencija MPG, Hrvatska Liga protiv Raka i Veleposlanstvo Kanade, u suorganizaciji s Gradom Zagrebom te u suradnji s hotelom Esplanade Zagreb i agencijom envy, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravstva, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, Gradonačelnika Grada Zagreba i Nastavnog zavoda za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar“.
Više informacija o 26. izdanju trke Terry Fox Run i načinima sudjelovanja dostupno je na stranici: www.facebook.com/TFRCroatia
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.