HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Električki i elektronički otpad predstavlja najbrže rastuću kategoriju otpada u EU, a kad uzmemo u obzir da se čak do 80 posto svakog mobitela može reciklirati i ponovno koristiti, jasno je kako adekvatnim zbrinjavanjem malih elektroničkih uređaja poput starih mobitela, telefona, tableta, punjača, satova, narukvica, slušalica koje imamo po ladicama, a ne koristimo činimo odgovornu i za čuvanje prirode važnu stvar. Kao umjetnički izraz te ekološke ideje, ovi jedinstveni medaljoni,  prikazani kao dio instalacije „Oko“ koja je bila dio postava na izložbi Genesis u Klovićem dvorima, pokazuju kako kreativna transformacija elektroničkog otpada može, poput umjetnosti općenito, biti sredstvo promicanja pozitivnih društvenih vrijednosti, pri čemu medaljoni predstavljaju simboličan putokaz za održivu i bolju budućnost.

Nenad Sovilj u sklopu inicijative ‘Poziv koji ne propuštaš’ Hrvatskog Telekoma dizajnirao medaljone

‘Poziv koji ne propuštaš’ je inicijativa za jačanje svijesti o važnosti recikliranja elektroničkog otpada, posebno starih mobitela. U sklopu inicijative provedeno je i nacionalno istraživanje koje je pokazalo kako većina ispitanika razvrstava plastiku i papir, ali kada je u pitanju elektronički otpad, veliki broj ispitanika ne zna kako može adekvatno zbrinuti, odnosno reciklirati stari mobitel. Imajući u vidu činjenice kako svaka reciklirana tona otpada smanjuje emisiju CO2 za dvije tone, da je za proizvodnju jednog pametnog telefona prosječno potrebno 12.000 litara vode te kako toksini iz odbačenog elektroničkog otpada ostaju u organizmu između 7 i 11 godina, važnost pravilnog zbrinjavanja otpada je tim veća.

„Produbljene teme, povezane s prirodom, energijom i stvaranjem kroz umjetnost predstavlja jedno novo poglavlje mog umjetničkog opusa kroz koje želim izraziti kompleksnost ljudskog postojanja i ulogu čovjeka u svijetu. Limitirana serija medaljona, nastala u suradnji s Hrvatskim Telekomom predstavlja transformaciju starih mobitela i elektroničkih uređaja u novu umjetničku formu za koju vjerujem kako će biti zanimljiva umjetničkoj, ali i široj javnost, a koja istodobno prenosi iznimno važnu poruku nužnosti ekološki-odgovornog djelovanja svih nas“, istaknuo je Nenad Sovilj.

PROČITAJTE: Haljina koju ne može odjenuti svatko: Severina još jednom dokazala da je kraljica stila

„Zaštita okoliša, održivost, davanje svog doprinosa u očuvanju prirode su sastavnim dijelom poslovanja Hrvatskog Telekoma. Kroz programe koje provodimo cilj nam je napraviti pomak u povećanju svijesti o problematici elektroničkog otpada te motivirati građane na pravilno zbrinjavanje mobitela i raznih drugih elektroničkih uređaja. Tako se rodila i ideja o suradnji s Nenadom Soviljem gdje smo na kreativan način željeli spojiti umjetnost i održivost. I dok umjetnost ima bezvremensku dimenziju, priroda s obzirom na način na koji se ljudi s njome ophode nema već je suočena s prijetnjom sve kraćeg ‘roka trajanja’, i zato je nužno da svi djelujemo odmah. To su priča i poziv iza ovih medaljona održivosti koji su nastali kao rezultat naše suradnje, a koji su ujedno i dokaz moći i ljepote transformacije te pretvaranja nečega staroga u nešto novo“, izjavio je Igor Vukasović, direktor korporativnih komunikacija u Hrvatskom Telekomu.


druge vijesti

oscaki

Oscari napuštaju televiziju: Od 2029. ekskluzivno na YouTubeu

U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.

Film/TV

18 prosinca 2025

hippy garden

Četvrt stoljeća Hippy Gardena: Kako je vizija Đurđice Vorkapić postala simbol urbane elegancije

Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.

Modne vijesti

18 prosinca 2025

prahir

Zašto svi ovog Božića govore o Prahir nakitu i zašto je to najpoželjniji dar koji traje cijeli život?

U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.

Modne vijesti

18 prosinca 2025