Hiljson Mandela protiv mržnje: Pozvao mlade na promjenu!
Hrvatski Telekom započeo je kampanju "Pa-pa govoru mržnje" koja upozorava na rastući problem govora mržnje među mladima u Hrvatskoj. Kroz istraživanje, HT je otkrio da je čak 52% mladih doživjelo govor mržnje, a najčešće zbog seksualne orijentacije, fizičkog izgleda i etničke pripadnosti. U sklopu kampanje, HT se udružio s popularnim trap izvođačem Hiljsonom Mandelom koji je snimio hit "Pa pa pa", pozivajući mlade da dignu glas protiv netolerancije i mržnje.
„Pa-pa govoru mržnje“ jasna je i beskompromisna poruka društveno odgovorne kampanje Hrvatskog Telekoma kojom poziva sve, osobito mlade, da se suprotstave govoru mržnje. Tom inicijativom HT želi podići svijest o ovom problemu, rasprostranjenom ponajviše u online prostoru, upozoriti na njegove trajne posljedice po mentalno zdravlje žrtava i potaknuti društvo na veću toleranciju i razumijevanje.
U sklopu kampanje HTje udružio snage sHiljsonom Mandelom, najpopularnijim hrvatskim trap izvođačem koji svojim novim hitom „Pa pa pa“ poziva mlade da zajedno dignu glas protiv govora mržnje. Pjesma je danas premijerno izvedena na jedinstvenom pop-up događanju u centru Zagreba na oduševljenje brojnih fanova i prolaznika.
Rezultati istraživanja koje je HT proveo u srpnju 2024. godine među mladima u Hrvatskoj u dobi od 16 do 25 godina potvrđuju razmjere govora mržnje kao ozbiljnog društvenog problema. Zabrinjavajuće je da je svaka druga mlada osoba (52%) osobno doživjela govor mržnje, dok je njih čak 69% svjedočilo govoru mržnje prema drugima. Metom napada najčešće se postaje zbog svoje seksualne orijentacije, fizičkog izgleda te nacionalne ili etničke pripadnosti.
Više od tri četvrtine ispitanih (77%) smatra govor mržnje ozbiljnim problemom, a čak 81% vjeruje da govor mržnje ugrožava mentalno zdravlje mladih. Manjak samopouzdanja, pojačana anksioznost, depresija i osjećaj društvene izoliranosti samo su neke od dubokih i trajnih posljedica koje govor mržnje može ostaviti na mentalno zdravlje. A u vremenu u kojem su digitalne tehnologije neizostavan dio svakodnevice, 71% ispitanih smatra da govor mržnje na internetu dovodi do povećanja nasilja u stvarnom životu. Zbog toga je ključno otvoreno razgovarati o ovom problemu i ulagati u edukaciju koja potiče toleranciju, smatra polovica mladih koji su sudjelovali u istraživanju.
Ovi alarmantni podaci upozoravaju na hitnu potrebu za većom osviještenošću i djelovanjem protiv govora mržnje u društvu, a upravo je to cilj HT-ove nacionalne kampanje „Pa-pa govoru mržnje“.
„Hrvatski Telekom prepoznaje svoju odgovornost u stvaranju sigurnijeg digitalnog okruženja za mlade. Svjesni smo da često prividna anonimnost na internetu i društvenim mrežama olakšava širenje govora mržnje, a previše mladih svakodnevno postaje njegovim žrtvama. Zato kampanjom „Pa-pa govoru mržnje“ želimo ohrabriti pripadnike generacije Alpha i Z da dignu svoj glas, otvoreno govore o ovom problemu i zauzmu se jedni za druge, računajući pritom na našu podršku. Naša je poruka jasna: netoleranciji nema mjesta – ni u online ni u offline svijetu. Svaki glas može biti dio promjene, a zajedno možemo graditi tolerantnije i pozitivnije društvo u kojem umjesto mržnje biramo poštovanje”, istaknula je Branka Bajt, direktorica sektora za brend Hrvatskog Telekoma.
Hiljson Mandela jedan je od najslušanijih domaćih glazbenika među mladima. Dosad je otvoreno i iskreno progovarao o mentalnom zdravlju mladih, a njegova glazba, koja odražava iskustva generacija Z i Alpha, sada dobiva novu dimenziju kroz poruke koje osnažuju i potiču na promjene. Pod nazivom „Pa pa pa“ Hiljson je snimio prvu trap pjesmu koja širi pozitivnu energiju i poziva mlade da zauzmu stav protiv bilo kojeg oblika govora mržnje.
„Svijet bi stvarno mogao biti bolje mjesto, ‘di’ smo svi k’o jedno i živimo sretno. Zamisli kao Lennon da nema problema nego svi skupa pjevamo: Ništa hate speech, samo ‘pozitivo’“, poručuje Hiljson u pjesmi „Pa pa pa“.
Nova pjesma „Pa pa pa“ može se poslušati na poveznici, a u kampanju protiv govora mržnje moći će se uključiti i svi mladi kroz aktivnosti na društvenim mrežama Hrvatskog Telekoma: Instagram i TikTok.
Na ovogodišnjem Greencajt festivalu, jedan od najzvučnijih gostiju dolazi iz srca Kopenhagena – Nick Curtin, chef i suvlasnik restorana Alouette, nositelja Michelinove zvjezdice i prestižne Michelinove zelene zvjezdice za održivost. Curtin je ime koje se sve češće spominje kada se govori o budućnosti fine dininga – onoj koja ne odustaje od vrhunske gastronomije, ali je duboko ukorijenjena u etici, transparentnosti i poštovanju prema prirodi.
Razgovor o životu, glazbi i riječima koje ostavljaju trag više nije rezerviran samo za kulturne priloge. U najnovijoj epizodi Špice s Macanom, kantautor Zlatan Stipišić Gibonni i novinar Ivo Šćepanović pričali su o tome kako pjesma može nadahnuti zbirku priča, pokrenuti razmišljanja i otvoriti pitanja identiteta i autentičnosti. Naizgled jednostavna tema, pretvara se u iskrenu, duboku i duhovitu priču o tome što nam je u životu važno, koliko slušamo jedni druge i što znači ostati vjeran sebi u svijetu prepunom buke.
Greencajt Film Festival održat će se 21. i 22. svibnja na Zagrebačkom velesajmu, u vanjskom prostoru Paviljona 13. u sklopu Greencajt festivala. Zahvaljujući partnerstvu s Raiffeisen Hrvatska, publiku očekuju dva dana ispunjena nagrađivanim dokumentarnim i autorskim filmovima – njih čak 80! Od očaravajućih prirodnih krajolika, drevnih plemena i njihovih kultura do priča o inovatorima koji pomiču granice – svaki film donosi novu perspektivu i nadahnuće, a ulaz je besplatan.
U srijedu je u Zagrebu otvoren prvi hrvatski Centar za zdravlje metabolizma, a tim povodom održan je i okrugli stol posvećen inzulinskoj rezistenciji - poremećaju koji pogađa gotovo 40 posto populacije te je povezan s razvojem više od 26 različitih bolesti, uključujući određene vrste karcinoma i povećan rizik od preuranjene smrti, osobito kod žena.
U bečkoj koncertnoj i kazališnoj dvorani Das MuTh, ovog je vikenda održana 21. dodjela nagrada SozialMarie. Riječ je o prestižnoj nagradi za društvene inovacije koja se svake godine dodjeljuje projektima koji se ističu svojom originalnošću i učinkovitošću. Nagrađuju se inicijative koje na inovativan i održiv način odgovaraju na suvremene društvene izazove, nudeći pritom rješenja koja su nova, rijetka i primjenjiva kao inspiracija drugima. Projekti se koji se provode u Austriji, Mađarskoj, Češkoj, Slovačkoj, Sloveniji i Hrvatskoj. Od čak 401 prijave, projekt Centra mladih Ribnjak „Alternativna nastava“ osvojio je nagradu za društveno inovativan projekt.