Gibonni ususret koncertima u Puli i Splitu: Najviše smo na liniji publika i ja, oni sve primijete
Razgovor o životu, glazbi i riječima koje ostavljaju trag više nije rezerviran samo za kulturne priloge. U najnovijoj epizodi Špice s Macanom, kantautor Zlatan Stipišić Gibonni i novinar Ivo Šćepanović pričali su o tome kako pjesma može nadahnuti zbirku priča, pokrenuti razmišljanja i otvoriti pitanja identiteta i autentičnosti. Naizgled jednostavna tema, pretvara se u iskrenu, duboku i duhovitu priču o tome što nam je u životu važno, koliko slušamo jedni druge i što znači ostati vjeran sebi u svijetu prepunom buke.
U pripremama za dva nadolazeća koncerta u Puli 21. lipnja i Splitu 27. lipnja, kantautor Zlatan Stipišić Gibonnise osvrće na svoj pristup stvaranju glazbe, koji je daleko od prepuštanja slučaju. Za njega, svaka pjesma mora biti savršeno izvedena jer publika primjećuje sve detalje. „Za mene je najvažnija povezanost s publikom, oni i ja smo na istoj liniji, a tek onda dolazi bend”, naglašava Gibonni u novoj Špici s Macanom, stavivši publiku u središte svog umjetničkog izraza.
Pjesma „Drvo“ nije samo glazbeni doživljaj, već i poticaj za razmišljanja o različitim temama, ne samo o životu poslije života. Ivo Šćepanović, novinar i dugogodišnji Gibonnijev prijatelj. „Ona potiče na sto drugih stvari“, objašnjava Šćepanović, naglašavajući kako pjesma, čak i kad se samo čita njezin tekst, otvara niz novih pitanja i razmišljanja. Također, spominje pjesnika Carlosa Roberta Gomeza, profesora književnosti, koji je, inspiriran Gibonnijevim pjesmama, napisao dvije svoje pjesme, pokazujući kako dobra umjetnost ne poznaje granice država, ni kontinenata. Gomez je ujedno i jedan od 26 autora zbirke priča “Drvo” inspirirane Gibonnijevim pjesmama koja je predstavljena 2024. godine.
Nekoć je slično bilo i u novinarstvu, ali medijski svijet se promijenio, ističe Šćepanović. Prisjetio se vremena kada su mediji poput Timesa i Telegrapha investirali u velike projekte, pa se od pisanja moglo dobro zaraditi. On se tako tijekom terorističkih napada 11. rujna 2001. godine našao na granici Afganistana. „Kad se nešto takvo događa, svi te trebaju“, rekao je, prisjećajući se kako je kontaktirao Telegraph i ponudio im svoje izvještavanje. Iako je komunikacija bez današnjih digitalnih alata bila teža, bilo je više volje da se dođe do dobrih priča s terena.
S druge strane, Gibonni sve manje prati vijesti i fokus u životu stavlja na druge stvari. „Jedini resurs do kojeg mi je stalo, u ovim godinama, su dobri i plemeniti ljudi“, pojasnivši kako mu dan proveden u društvu onih koji znaju slušati i koje se isplati čuti znači više od svega. Pita se i je li stalno traženje istomišljenika zapravo narcisoidno. Naglašava važnost dijaloga i međusobnog poštovanja, čak i kada se s drugima ne slaže u svemu. „Meni je drago kad naletim na nekog s kim možemo razgovarati, iako se ne slažemo, bez da nastane konflikt“, ističe, pozivajući na otvorenost prema različitim mišljenjima i razmjenu ideja, jer samo tako moguće je rasti i napredovati.
Trenutni fokus mu je na pripremi dva velika koncerta – u pulskoj Areni 21. lipnja i splitskom Starom Placu 27. lipnja. Ako želite ići na koncert besplatno, Gibonni vam u suradnji s podcastom Špica s Macanom daruje ulaznice. Sve detalje vezane za podjelu karata moguće je pročitati na objavi na blogu Manjgura.hr, u sklopu nove epizode Špice s Macanom.
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.