HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Sinoć je na zagrebačkom Agronomskom fakultetu zatvoreno drugo izdanje Festivala Open House Zagreb, uz razgovor s arhitekticom Hildegard Auf-Franić i u sklopu programa “Susret s arhitektom”. Riječ je o moderiranom razgovoru s iznimno značajnim arhitektima koji su obilježili pojedine epohe. U “Susretima s arhitektom” su kroz tri dana trajanja festivala sudjelovali i arhitekti Branko Silađin i Milan Šosterič. Svečanom zatvaranju su uz članove žirija i savjetodavnog odbora, kao i stručnjake koji su vodili obilaske prisustvovale kreativna ravnateljica projekta OHZ Dubravka Vrgoč i izvršna ravnateljica projekta OHZ Tomislava Blatnik.

Zamišljen kao promocija najatraktivnijih zagrebačkih arhitektonskih djela te susret građana s arhitektima, građevinarima, investitorima i vlasnicima objekata, Open House Zagreb festival u tri dana i 85 termina na 41 lokaciji te ukupno 2000 posjetitelja i u svom drugom izdanju nadmašio je sva očekivanja.

Kreativna ravnateljica projekta OHZ Dubravka Vrgoč „U drugoj sezoni Festival Open House Zagreb, zasigurno je opravdao svoje mjesto u rasporedima značajnih događaja u našem gradu i to ne samo zbog velikog  interesa posjetitelja već i zbog njihova aktivnog sudjelovanja u svim ponuđenim programa preuzevši ulogu istraživača gradskih infrastruktura i sustava. Teme oko kojih smo ove godine okupili  – od revitalizacije baštine preko  valorizacije djela jednog od najznačajnijih hrvatskih arhitekta iz perioda moderne do šetnji urbanim cjelinama – otkrile su nam nova mjesta i ispričale nove priče kako bismo proširili svoja znanja o gradu u kojem živimo ili kroz kojeg prolazimo. Zagovarajući najkvalitetniji i najodrživiji okoliš Festival OHZ istodobno potiče građane da budu dio urbanog procesa osiguravajući si aktivnu ulogu u formiranju te brizi o izgrađenom svijetu koji pripada njihovoj svakodnevici. Kao Festival arhitekture,OHZ primiče širok pristup gradu, mjestima, ljudima, projektima, sustavima i idejama koje definiraju Zagreb i njegovu budućnost. Zahvaljujem svima koji su nam omogućili realizaciju drugog Festivala OHZ, Turističkoj zajednici grada Zagreba, brojnim stručnim voditeljima i volonterima te svim posjetiteljima, sa željom da treći Festival OHZ, kao platforma za obrazovanje, istraživanje i angažman sa svojim novim temama i novim  pričama iznova potakne uzbuđenja koje smo osjetili prošlog vikenda u gradu.“

„Vrlo sam zadovoljna odazivom i interesom koji su posjetitelj drugog Open House Zagreb festivala pokazali za arhitekonsku baštinu. Program je izveden u cijelosti. Uz pomoć 35 volontera u tri dana na 41 lokaciji u 85 termina omogućili smo građanima i turistima 2000 obilazaka. U realizaciji programa sudjelovalo je 45 stručnih voditelja; projektanata obnove, arhitekata, urbanista, povjesničara umjetnosti, antropologa i kustosa. Uz povijesne činjenice o nastanku i revitalizaciji objekata posjetiteljima smo pružili mogućnost vidjeti kako te građevine danas žive. Posebno sam ponosna što smo u godini velikih obljetnica posjetiteljima pružili priliku približiti i bolje upoznati realizacije Viktora Kovačića, ali i skrenuti pažnju na potrebu obnove koju pojedine od tih građevina zaslužuju. Pokazali smo i dobre primjere revitalizacije i obnove muzejskih i obrazovnih institucija koje su realizirane, ali i potaknuli rasprave o mogućim  urbanističkim rješenjima u gradu na razgovoru s arhitekticom Hildegard Auf Franić. Arhitekt Milan Šosterič pojasnio nam je proces ali i nadahnuća pri realizaciji Muzičke akademije kao i kompleksnost projekta jedne takve građevine. Arhitekt Branko Silađin skrenuo je pažnju na život u centru grada nekada i danas, broj i veličinu kućanstava koji obitavaju u centru kao i potrebu da centar ostane produljeni dnevni boravak dostupan svim građanima“ izjavila je izvršna ravnateljica projekta OHZ Tomislava Blatnik.

Nastavljajući se na izniman uspjeh prvog Open House Zagreb festivala druga je festivalska sezona bila koncipirana oko nekoliko tematskih cjelina: „Revitalizacija arhitektonskog nasljeđa” „Viktor Kovačić” i „Urbane cjeline“, a tijekom tri dana građani i turisti imali su priliku uz stručno vodstvo obići ukupno 41 arhitektonski atraktivan i značajan objekt:  Umjetnički paviljon, Kuću Kallina, stambeno poslovnu zgradu Radovan, Palaču Zagrebačke burze za robu i vrednote, Peti kupe, crkvu sv. Blaža, kompleks Instituta Ruđer Bošković, gimnaziju Tituša Brezovačkog, Cvjetno naselje, dvije stambene zgrade u Padovčevoj 8, Samostan sestara milosrdnica s crkvom sv. Vinka Paulskog, OŠ dr. Ivan Merz, Dječji vrtić Vjeverica, stambenu zgradu Oršić – Divković, stan Viktora Kovačića, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Jezuitski trg, zgradu Radničkog sveučilišta „Moše Pijade“, Eurotower, Fakultet političkih znanosti, rekonstrukciju i nadogradnju poslovno-stambene građevine u Petrovoj, zgradu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Grad mladih, Kuću Frank, Kuću Slavex i Svačićev trg, ex Kuću Wasserthal, Hrvatski prirodoslovni muzej, stambeno-poslovni sklop Nadarbine zagrebačke nadbiskupije, Voćarsko naselje, višestambene zgrade u Zorkovačkoj, Naselje Istrana i invalida, Rokov perivoj, Sabornu crkvu Preobraženja Gospodnjeg, Spomen park Dotrščinu, Ulicu grada Vukovara,  Zapruđe, Dežmanov prolaz, Multifunkcionalni prostor Kontejner, Zeleni paviljon-studentski restoran uz Agronomski fakultet, Agronomski fakultet, stan arhitekta Branka Silađina i Muzičku akademiju u Zagrebu.

Program je realiziran uz podršku Turističke zajednice grada Zagreba. Pokrovitelj mobilne komunikacije je Infobip. Realizaciji festivala su u sklopu društveno odgovornog poslovanja pomogle tvrtke: Međunarodna zračna luka Zagreb, OTP banka, Oktavijan, Heidelberg materials, Landmark i Regalerija.

Sve informacije o festivalu dostupne su na službenoj mrežnoj stranici: http://openhousezagreb.org/


druge vijesti

svaki put ina

Kako tehnologija i umjetna inteligencija mijenjaju način na koji putujemo?

Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.

Tech

15 prosinca 2025

de llure

Savršen božićni poklon za fashionistice: Dizajnerski nakit koji spaja luksuz, stil i bezvremenost

U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.

Shopping

15 prosinca 2025

sam u kući

Od filmske nostalgije do domaćeg božićnog hita: Legendarna pjesma iz filma “Sam u kući 2” dobila službeni hrvatski prepjev

Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.

Glazba/Festivali

15 prosinca 2025

Kraj woke ludosti u 2026. Hello Magazin Croatia Hrvatska

Povratak realnosti u televiziji i medijima: Kraj woke ludosti u 2026.

Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.

Film/TV

15 prosinca 2025