Đikić i Raspudić o Thompsonu: Njegov fenomen je više od glazbe, no zašto se više ne oglasi?
Fenomen Marka Perkovića Thompsona i razlozi njegove dugotrajne popularnosti, reinterpretacija povijesnih simbola te izazovi s nasljeđem iz prošlosti teme su o kojima u posljednjoj epizodi druge sezone Špice s Macanom razgovaraju filozof i saborski zastupnik dr. sc. Nino Raspudić i novinar, scenarist i pisac Ivica Đikić. Kroz osobna iskustva i analize dotiču se i pitanja političke pasivnosti, uloge UDBA-e u društvu, ali i potrebu za novim političkim snagama koje bi donijele stvarne reforme.
Petog srpnja Marko Perković Thompson nastupit će na najvećem koncertu u povijesti Hrvatske, a ujedno i najvećem komercijalnom koncertu na svijetu, što je potaknulo razgovore o tajni njegova uspjeha, ali i o politici, vjerskim motivima te emocionalnoj povezanosti s publikom. Upravo o tim temama razgovarali su Ivica Đikić i Nino Raspudić u posljednjoj epizodi druge sezone Špice s Macanom.
Thompsonov uspjeh ne može se objasniti samo glazbom i glazbenim talentom. „Mislim da je njegov fenomen sastavljen od malo više elemenata“, objašnjava Đikić, spominjući politiku i koketiranje s tematikom rata, bilo Drugog svjetskog ili Domovinskog, kao i vjerske motive u njegovim nastupima. Dodaje da je i teška obiteljska situacija sa sinom dodatno pojačala emocionalnu povezanost izvođača i publike.
Politička pasivnost javnosti i samih javnih osoba često je veći problem od same politike. „Nije kod Thompsona sporna politika i politizacija, nego je sporno zašto se više ne oglasi; mogao je tako reći da bi volio da ga dočeka gradonačelnica“, govori kroz smijeh Raspudić, misleći na svoju suprugu, Mariju Selak Raspudić, kandidatkinju za gradonačelnicu Zagreba na lokalnim izborima 2025.
Osim Thompsonovog fenomena, razgovor se dotaknuo i drugih tema, među kojima je bila i Đikićeva svjetski poznata serija „Novine“. U njoj se kroz likove poput Blage Antića i Izudina Bajrovića prikazuje kompleksna uloga UDBA-e i mračniji aspekti komunističkog režima. „U komunizmu nije bilo slobode govora, ali nije sve bilo crno,“ kaže Đikić, prisjećajući se života svojih roditelja, djece poraženih vojski iz Drugog svjetskog rata, koji su, dodaje, uspjeli živjeti relativno normalno dokle god se nisu bavili politikom. Dodaje kako su službe poput UDBA-e bile „psi čuvari“ koji su izvršavali, a ne donosili odluke, što je često mistificirano u javnosti.
Ipak, iako je prošlost još uvijek duboko prisutna, najveći izazovi prema kojima Hrvatska danas ide odnose se na političku transformaciju i reforme. „Reformu ne može napraviti HDZ. Istinsku promjenu može donijeti samo nova politička snaga jer postojeći sustavi su previše ukorijenjeni i ne mogu ništa promijeniti,“ navodi Raspudić. S druge strane, države će biti dominantnije od pojedinca i slobodnog tržišta. „Ako ćemo odvajati 5% za vojsku, to će promijeniti naš doživljaj države i života u njoj. Država će biti prisutnija i autoritativnija, što nosi i dobre i loše strane,“ zaključuje Đikić.
Koncertom Mateja Meštrovića i Borne Šercara, putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman pretvoren je u pozornicu bezvremenskih klasika koja za posjetitelje ostaje otvorena do 6. siječnja 2026.
Hrvatska premijera novog BMW-a iX3 održana je 10. prosinca u BMW Tomić & Co. City Storeu na Rooseveltovu trgu u Zagrebu, gdje je domaća publika prvi put vidjela najnoviju generaciju električne mobilnosti brenda BMW. Tomić & Co. je predstavio ovaj model kao prvi serijski automobil razvijen na platformi Neue Klasse, pa je događaj najavio smjer u kojem se razvija električna budućnost marke. Program je vodio Ivan Vukušić, koji je naglasio ključne tehnološke inovacije i objasnio ulogu modela iX3 u novoj eri održive i inteligentne mobilnosti.
Talijanski beauty brend KIKO Milano, poznat po inovativnim formulama, vrhunskoj kvaliteti i razigranom pristupu ljepoti, ove sezone predstavlja jednu od svojih najraskošnijih kolekcija — Snow Kissed Holiday. Kolekcija je dostupna u Hrvatskoj čime se KIKO Milano dodatno približava ljubiteljicama kvalitetne kozmetike diljem zemlje.
Blagdanski dani napokon su pred vratima, a s njima i ona neodoljiva potraga za malim ritualima koji donose toplinu, mirise doma i onaj poznati osjećaj slatkog iščekivanja. Upravo zato stiže vijest koja će razveseliti sve ljubitelje finih, ručno rađenih zimskih poslastica.
U vremenu u kojem se putovanja sve više pretvaraju u intimna ogledala naših odnosa i želja, najnovije Booking.com-ovo istraživanje otkriva da Hrvati u sve većoj mjeri putuju kako bi iskušali čvrstoću svojih veza, ali i kako bi pronašli personaliziranu njegu kože koja će im vratiti energiju, jasnoću i osjećaj potpunosti. Putovanje tako prestaje biti tek fizični odlazak s jedne lokacije na drugu i postaje emotivni i senzorički prostor u kojem se preispituje bliskost, otkrivaju nove dimenzije partnerstva i ispisuju priče koje će se pamtiti dulje od samog odmora. Sve veći broj putnika odlučuje se prepustiti neizvjesnosti i dopustiti da ih situacije izvan zone komfora približe onima uz koje putuju, jer odnosi proživljeni u napetim, spontanijim okolnostima često govore više od najsmirenijih svakodnevnih trenutaka.
U raskošnom, svjetlucavom ambijentu obnovljene Gradske kavane, večer je mirisala na tradiciju, mediteranske biljke i onaj poseban trenutak kada se prošlost i sadašnjost dotaknu u savršenoj točki. Maraska je upravo ondje, u prisustvu brojnih poznatih lica i zaljubljenika u fine okuse, predstavila Heritage Pelinkovac, novi premium liker koji je istodobno hommage i hrabri iskorak prema budućnosti. Atmosfera je bila nalik elegantnoj filmskoj sceni u kojoj se sve generacije Zadra i Šibenika stapaju u moderni ritam grada, dok se nasljeđe jedne od najstarijih europskih destilerija pretače u čaše i priče.
Kako dani postaju kraći, a temperature sve niže, blagdansko razdoblje donosi dobro poznatu toplinu obiteljskih druženja, ali i darivanja. Kada se to spoji sa sezonskim popustima, mnogi se odlučuju na poklanjanje novih uređaja ili gadgeta. Očekivano, na vrhu liste najpoželjnijih i dalje su pametni telefoni koji nude napredne tehnologije, stalnu povezanost, dugotrajnu bateriju i kvalitetne kamere. No, bilo da kupujete mobitel ili neki gadget za sebe ili dragu osobu, blagdanski budžet treba mudro rasporediti kako bi poklona bilo dovoljno za sve.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.