Đikić i Raspudić o Thompsonu: Njegov fenomen je više od glazbe, no zašto se više ne oglasi?
Fenomen Marka Perkovića Thompsona i razlozi njegove dugotrajne popularnosti, reinterpretacija povijesnih simbola te izazovi s nasljeđem iz prošlosti teme su o kojima u posljednjoj epizodi druge sezone Špice s Macanom razgovaraju filozof i saborski zastupnik dr. sc. Nino Raspudić i novinar, scenarist i pisac Ivica Đikić. Kroz osobna iskustva i analize dotiču se i pitanja političke pasivnosti, uloge UDBA-e u društvu, ali i potrebu za novim političkim snagama koje bi donijele stvarne reforme.
Petog srpnja Marko Perković Thompson nastupit će na najvećem koncertu u povijesti Hrvatske, a ujedno i najvećem komercijalnom koncertu na svijetu, što je potaknulo razgovore o tajni njegova uspjeha, ali i o politici, vjerskim motivima te emocionalnoj povezanosti s publikom. Upravo o tim temama razgovarali su Ivica Đikić i Nino Raspudić u posljednjoj epizodi druge sezone Špice s Macanom.
Thompsonov uspjeh ne može se objasniti samo glazbom i glazbenim talentom. „Mislim da je njegov fenomen sastavljen od malo više elemenata“, objašnjava Đikić, spominjući politiku i koketiranje s tematikom rata, bilo Drugog svjetskog ili Domovinskog, kao i vjerske motive u njegovim nastupima. Dodaje da je i teška obiteljska situacija sa sinom dodatno pojačala emocionalnu povezanost izvođača i publike.
Politička pasivnost javnosti i samih javnih osoba često je veći problem od same politike. „Nije kod Thompsona sporna politika i politizacija, nego je sporno zašto se više ne oglasi; mogao je tako reći da bi volio da ga dočeka gradonačelnica“, govori kroz smijeh Raspudić, misleći na svoju suprugu, Mariju Selak Raspudić, kandidatkinju za gradonačelnicu Zagreba na lokalnim izborima 2025.
Osim Thompsonovog fenomena, razgovor se dotaknuo i drugih tema, među kojima je bila i Đikićeva svjetski poznata serija „Novine“. U njoj se kroz likove poput Blage Antića i Izudina Bajrovića prikazuje kompleksna uloga UDBA-e i mračniji aspekti komunističkog režima. „U komunizmu nije bilo slobode govora, ali nije sve bilo crno,“ kaže Đikić, prisjećajući se života svojih roditelja, djece poraženih vojski iz Drugog svjetskog rata, koji su, dodaje, uspjeli živjeti relativno normalno dokle god se nisu bavili politikom. Dodaje kako su službe poput UDBA-e bile „psi čuvari“ koji su izvršavali, a ne donosili odluke, što je često mistificirano u javnosti.
Ipak, iako je prošlost još uvijek duboko prisutna, najveći izazovi prema kojima Hrvatska danas ide odnose se na političku transformaciju i reforme. „Reformu ne može napraviti HDZ. Istinsku promjenu može donijeti samo nova politička snaga jer postojeći sustavi su previše ukorijenjeni i ne mogu ništa promijeniti,“ navodi Raspudić. S druge strane, države će biti dominantnije od pojedinca i slobodnog tržišta. „Ako ćemo odvajati 5% za vojsku, to će promijeniti naš doživljaj države i života u njoj. Država će biti prisutnija i autoritativnija, što nosi i dobre i loše strane,“ zaključuje Đikić.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.