Dan planeta Zemlje: Simboličan datum, ali snažan podsjetnik
Dan planeta Zemlje nosi snažnu poruku i podsjetnik je svima nama: naš odnos prema planeti oblikuje našu budućnost. Važno je da se ne zadržimo samo na riječima već donesemo male svakodnevne odluke koje stvaraju kolektivni efekt. Klimatske promjene, gubitak bioraznolikosti i prekomjerno korištenje resursa zahtijevaju naše djelovanje. Dan planeta Zemlje zato više nije samo datum – on je snažan podsjetnik da je promjena nužna.
Dok se diljem svijeta obilježava s ciljem poticanja djelovanja za zaštitu okoliša uz poruku „Naša snaga, naš planet“, u Zagrebu se priprema jedno od najvažnijih regionalnih događanja posvećenih održivosti – Greencajt festival. Od 21. do 23. svibnja Zagrebački Velesajam postat će središnje mjesto susreta lidera, poduzetnika, znanstvenika, aktivista i građana koji dijele istu poruku: vrijeme je za konkretne promjene. Ovogodišnja globalna poruka nosi jasan cilj: utrostručiti proizvodnju čiste energije i staviti obnovljive izvore u središte svjetskih energetskih sustava do 2030. Potrebe za energijom rastu, a oslanjanje samo na fosilna goriva više nije održiva opcija – ni za planet, ni za naše zdravlje. Ona zagađuju zrak, pogoršavaju klimatske promjene i uzrokuju ozbiljne bolesti..
Pod motom „Ni crno / ni bijelo“, ovogodišnje izdanje festivala fokusira se na realne izazove održivosti – bez idealiziranja, ali s jasnom željom da se otvori prostor za dijalog i konkretna rješenja. U svijetu gdje se često traže brzi odgovori, Greencajt postavlja važna pitanja: može li tranzicija biti pravedna, kako izgleda kružna ekonomija u praksi, i što zaista znači održivo poslovanje?
Jedna od misija festivala je povezati publiku s ljudima koji istinski pomiču granice održivosti. Tako je prošlogodišnji nastup britanskog istraživača i pustolova Bena Foglea ostavio snažan dojam. Festival će ove godine ugostiti brojne ugledne govornike, među kojima su Lily Cole, model, aktivistica i pokretačica zelenih inicijativa; Sara Riis-Carstensen, žena koja je brendirala kompanije LEGO, Lufthansa i Giorgio Armani; danska ekoinfluencerica Signe Wenneberg; urbanist i vizionar Damian Cerrone; direktorica održivosti Jyska Ditte Revsbæk Hansen; bivši direktor Googlea i AI strateški savjetnik Brett StClair te brojni drugi lideri iz Hrvatske i svijeta.
U vremenu kada su znanje i informirano djelovanje ključni za izgradnju održivog društva, ključno je omogućiti mladima pristup relevantnom sadržaju, dijalogu i inspiraciji. Upravo zato, ovogodišnji festivalski partner Henkel omogućit će besplatan ulaz svim studentima na Greencajt festival. Ova inicijativa potvrda je njihove globalne posvećenosti održivosti, koju godinama dosljedno provode kroz razne projekte i partnerstva. Među njima se ističe inicijativa kategorije proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu pod nazivom Promjene počinju s nama. Održiva budućnost nije samo odgovornost korporacija, institucija i vlada – ona je zajednički projekt u kojem i mladi imaju važnu ulogu. Cilj je motivirati ih da aktivno sudjeluju u razgovorima koji oblikuju njihovu budućnost i potaknut ih na konkretne svakodnevne promjene.
Za sve ostale posjetitelje, dostupna je i promotivna 1+1 ponuda – prilika da dođete u društvu po tri dana inspiracije, znanja i konkretnih koraka prema održivom sutra. Ulaznice su dostupne na službenoj web stranici. Više informacija o Festivalu možete pratiti i na društvenim mrežama Instagram i Facebook.
U zagrebačkom shopping centru King Cross svečano je otvorena nova L’Occitane trgovina – 15. po redu u Hrvatskoj i osma u Zagrebu. Ovaj korak približava prepoznatljivo provansalsko iskustvo njege i ljepote brojnim vjernim kupcima na vrhunskoj shopping lokaciji.
Blagdani su vrijeme okupljanja, zajedničkih trenutaka i opuštanja, a mnogi ih najradije provode uz gledanje omiljenih božićnih filmova i hit serija u krugu obitelji i prijatelja. Upravo zato Telemach ove godine dodatno obogaćuje blagdansko iskustvo svojih korisnika – vrhunskom TV zabavom bez ograničenja.
Blagdansko vrijeme nije samo razdoblje veselja i darivanja, već trenutak kada usporimo, posvetimo se sebi i drugima te podijelimo istinsku ljepotu darivanja. Keune, obiteljska tvrtka za njegu kose s tradicijom dugu gotovo stoljeće, vjeruje da najbolji darovi nisu samo lijepi, već promišljeni, osobni i darovani s namjerom, bilo da ih poklanjate najbližima, svom timu ili čak sebi. Lijepa kosa, ističu u Keuneu, nije samo izgled, već osjećaj, samopouzdanje i užitak u svakodnevnim trenucima, a upravo taj osjećaj ova blagdanska sezona stavlja u prvi plan.
Priprema se peto zagrebačko izdanje konferencije i pokreta koji mijenja pravila igre, vizionara koji pomjeraju granice i razgovora koji ostavljaju trajni utjecaj na zajednicu i pojedince.
U organizaciji Hrvatskog sportskog saveza gluhih obilježeno je stoljeće ustrajnosti, vrhunskih sportskih uspjeha i borbe za ravnopravnost, uz dodjelu priznanja najistaknutijim sportašima, trenerima i partnerima sporta gluhih.
KING CROSS je u novootvorenom moderniziranom dijelu centra otvorio brojne trgovine, za još bolji shopping uz najmoderniji Interspar u Hrvatskoj. Trgovine brandova kao što su CCC, Douglas, Liupka, Mass, s.Oliver, Tom Tailor te ljekarna Farmacia dodatno obogaćuju ponudu shopping centra KING CROSS. Ove nove trgovine donose još veći shopping izbor i savršene prilike za kupovinu blagdanskih darova uz bogat asortiman za sport, kozmetiku, modu, uređenje doma te ljepotu i zdravlje.
Jutro bez dobre kave za mnoge je tek napola započet dan. Ona je mali osobni ritual, trenutak tišine prije obveza, ali i savršena kulisa za duga druženja, razgovore koji se ne žure i pauze koje su – nužne. I dok se kava danas nudi gotovo na svakom koraku, istinska izvrsnost ipak nije posvuda. Ona se prepoznaje u detaljima, znanju i dosljednosti. A mi znamo gdje se skriva.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.