Cijene nekretnina u Europi rastu: Hrvatska bilježi stabilan rast i snažnu potražnju za novogradnjom
Novo izvješće RE/MAX Europe – European Real Estate Insights H1 2025 otkriva da se europsko tržište nekretnina u prvoj polovici godine stabiliziralo, uz kontinuirani rast cijena potaknut padom kamatnih stopa i oporavkom kupovne moći. U eurozoni su cijene stambenih nekretnina porasle 5,4 % u odnosu na prošlu godinu, dok je rast u cijeloj Europskoj uniji dosegnuo 5,7 %.
Istovremeno, prosječne kamatne stope pale su za oko 2 postotna boda u odnosu na 2024., što je ponovno aktiviralo tržište kupaca, osobito mladih i prvokupaca. Unatoč tome, problemi s dostupnošću stanovanja ostaju izraženi jer nova gradnja u većini europskih zemalja i dalje ne uspijeva pratiti potražnju.
“Europa ulazi u novu fazu ravnoteže između cijena, inflacije i dostupnosti financiranja. Tržište pokazuje otpornost, ali izazovi ostaju — posebno u pogledu nedostatka kvalitetne stambene ponude,” istaknuo je Michael Polzler, CEO RE/MAX Europe.
Portugal, Češka i Austrija s najbržim rastom cijena, Njemačka i Italija stabilne
Prema podacima izvješća, Portugal predvodi europski rast s povećanjem cijena od 5 – 6 % kvartalno, potaknut ograničenom ponudom i stalnim interesom stranih kupaca. Češka i Austrija bilježe rast od 4 – 5 % po tromjesečju, dok su Njemačka, Italija i Španjolska zadržale stabilan rast između 2 % i 3 %. S druge strane, Turska i dalje bilježi osjetan pad kupovne moći – prosječna cijena nekretnine ondje iznosi čak 23 godišnje plaće, što je gotovo četiri puta više nego u Italiji ili Španjolskoj.
Hrvatska slijedi južnoeuropski model: stabilne cijene, brze prodaje i rastuća potražnja domaćih kupaca
Prema analizama RE/MAX Centra nekretnina, hrvatsko tržište 2025. pokazuje visoku otpornost i strukturalne sličnosti s tržištima Italije i Portugala. Cijene stambenih nekretnina u Hrvatskoj porasle su između 4 i 6 % u prvoj polovici godine, pri čemu je potražnja najizraženija u Istri, Kvarneru, Zagrebu i Zadru.
Ključni trend koji obilježava 2025. jest povratak domaćih kupaca – hrvatski građani sve više ulažu u vlastitu nekretninu, posebno u novogradnju i energetski učinkovite projekte. Strani kupci (ponajviše iz Njemačke, Austrije i Italije) i dalje čine važan segment tržišta, no njihov udio u ukupnoj prodaji lagano se smanjuje u korist domaćih kupaca.
Nedostatak nove gradnje i visoki troškovi građevinskih radova
Hrvatska, poput većine europskih zemalja, suočava se s nedostatkom novogradnji i rastom cijena građevinskog materijala. Premda se u pojedinim županijama (Istra, Primorje – Gorski kotar, Splitsko-dalmatinska) bilježi povećan broj građevinskih dozvola, stopa završetka projekata ostaje spora zbog administrativnih i troškovnih prepreka.
“Dok se u Europi prosječno gradi 3 – 5 % manje nego 2024., u Hrvatskoj se projekti sve češće odgađaju zbog rasta ulaznih troškova, no time postojeće nekretnine dodatno dobivaju na vrijednosti,” dodaju iz RE/MAX Centra nekretnina
Izgledi za 2026.: stabilizacija i povratak povjerenja kupaca
Prema RE/MAX Europe projekcijama, druga polovica 2025. i početak 2026. donijet će stabilizaciju cijena i blagi rast transakcija diljem kontinenta. Očekuje se daljnje sniženje kamatnih stopa i veća dostupnost stambenih kredita, što će dodatno potaknuti tržište.
“Tržište je ponovno aktivno, a investicijski interesi rastu. U nadolazećem razdoblju prednost će imati oni koji prate trendove, poznaju tržište i reagiraju brzo — jer kvalitetne nekretnine više ne čekaju kupce, nego kupci čekaju njih.
RE/MAX Europe okuplja više od 32.000 agenata u 2.400 ureda diljem 40 europskih zemalja. RE/MAX Centar nekretnina djeluje u Hrvatskoj s uredima u Rijeci, Zagrebu, Opatiji, Krku, Crikvenici, Poreču, Rovinju, Umagu, Puli, Velikoj Gorici, Delnicama i jedan je od vodećih aktera na tržištu posredovanja u prometu nekretnina, prepoznat po transparentnosti i stručnom savjetovanju kupaca i prodavatelja.
U zagrebačkom shopping centru King Cross svečano je otvorena nova L’Occitane trgovina – 15. po redu u Hrvatskoj i osma u Zagrebu. Ovaj korak približava prepoznatljivo provansalsko iskustvo njege i ljepote brojnim vjernim kupcima na vrhunskoj shopping lokaciji.
Blagdani su vrijeme okupljanja, zajedničkih trenutaka i opuštanja, a mnogi ih najradije provode uz gledanje omiljenih božićnih filmova i hit serija u krugu obitelji i prijatelja. Upravo zato Telemach ove godine dodatno obogaćuje blagdansko iskustvo svojih korisnika – vrhunskom TV zabavom bez ograničenja.
Blagdansko vrijeme nije samo razdoblje veselja i darivanja, već trenutak kada usporimo, posvetimo se sebi i drugima te podijelimo istinsku ljepotu darivanja. Keune, obiteljska tvrtka za njegu kose s tradicijom dugu gotovo stoljeće, vjeruje da najbolji darovi nisu samo lijepi, već promišljeni, osobni i darovani s namjerom, bilo da ih poklanjate najbližima, svom timu ili čak sebi. Lijepa kosa, ističu u Keuneu, nije samo izgled, već osjećaj, samopouzdanje i užitak u svakodnevnim trenucima, a upravo taj osjećaj ova blagdanska sezona stavlja u prvi plan.
Priprema se peto zagrebačko izdanje konferencije i pokreta koji mijenja pravila igre, vizionara koji pomjeraju granice i razgovora koji ostavljaju trajni utjecaj na zajednicu i pojedince.
U organizaciji Hrvatskog sportskog saveza gluhih obilježeno je stoljeće ustrajnosti, vrhunskih sportskih uspjeha i borbe za ravnopravnost, uz dodjelu priznanja najistaknutijim sportašima, trenerima i partnerima sporta gluhih.
KING CROSS je u novootvorenom moderniziranom dijelu centra otvorio brojne trgovine, za još bolji shopping uz najmoderniji Interspar u Hrvatskoj. Trgovine brandova kao što su CCC, Douglas, Liupka, Mass, s.Oliver, Tom Tailor te ljekarna Farmacia dodatno obogaćuju ponudu shopping centra KING CROSS. Ove nove trgovine donose još veći shopping izbor i savršene prilike za kupovinu blagdanskih darova uz bogat asortiman za sport, kozmetiku, modu, uređenje doma te ljepotu i zdravlje.
Jutro bez dobre kave za mnoge je tek napola započet dan. Ona je mali osobni ritual, trenutak tišine prije obveza, ali i savršena kulisa za duga druženja, razgovore koji se ne žure i pauze koje su – nužne. I dok se kava danas nudi gotovo na svakom koraku, istinska izvrsnost ipak nije posvuda. Ona se prepoznaje u detaljima, znanju i dosljednosti. A mi znamo gdje se skriva.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.