Cijene nekretnina u Europi rastu: Hrvatska bilježi stabilan rast i snažnu potražnju za novogradnjom
Novo izvješće RE/MAX Europe – European Real Estate Insights H1 2025 otkriva da se europsko tržište nekretnina u prvoj polovici godine stabiliziralo, uz kontinuirani rast cijena potaknut padom kamatnih stopa i oporavkom kupovne moći. U eurozoni su cijene stambenih nekretnina porasle 5,4 % u odnosu na prošlu godinu, dok je rast u cijeloj Europskoj uniji dosegnuo 5,7 %.
Istovremeno, prosječne kamatne stope pale su za oko 2 postotna boda u odnosu na 2024., što je ponovno aktiviralo tržište kupaca, osobito mladih i prvokupaca. Unatoč tome, problemi s dostupnošću stanovanja ostaju izraženi jer nova gradnja u većini europskih zemalja i dalje ne uspijeva pratiti potražnju.
“Europa ulazi u novu fazu ravnoteže između cijena, inflacije i dostupnosti financiranja. Tržište pokazuje otpornost, ali izazovi ostaju — posebno u pogledu nedostatka kvalitetne stambene ponude,” istaknuo je Michael Polzler, CEO RE/MAX Europe.
Portugal, Češka i Austrija s najbržim rastom cijena, Njemačka i Italija stabilne
Prema podacima izvješća, Portugal predvodi europski rast s povećanjem cijena od 5 – 6 % kvartalno, potaknut ograničenom ponudom i stalnim interesom stranih kupaca. Češka i Austrija bilježe rast od 4 – 5 % po tromjesečju, dok su Njemačka, Italija i Španjolska zadržale stabilan rast između 2 % i 3 %. S druge strane, Turska i dalje bilježi osjetan pad kupovne moći – prosječna cijena nekretnine ondje iznosi čak 23 godišnje plaće, što je gotovo četiri puta više nego u Italiji ili Španjolskoj.
Hrvatska slijedi južnoeuropski model: stabilne cijene, brze prodaje i rastuća potražnja domaćih kupaca
Prema analizama RE/MAX Centra nekretnina, hrvatsko tržište 2025. pokazuje visoku otpornost i strukturalne sličnosti s tržištima Italije i Portugala. Cijene stambenih nekretnina u Hrvatskoj porasle su između 4 i 6 % u prvoj polovici godine, pri čemu je potražnja najizraženija u Istri, Kvarneru, Zagrebu i Zadru.
Ključni trend koji obilježava 2025. jest povratak domaćih kupaca – hrvatski građani sve više ulažu u vlastitu nekretninu, posebno u novogradnju i energetski učinkovite projekte. Strani kupci (ponajviše iz Njemačke, Austrije i Italije) i dalje čine važan segment tržišta, no njihov udio u ukupnoj prodaji lagano se smanjuje u korist domaćih kupaca.
Nedostatak nove gradnje i visoki troškovi građevinskih radova
Hrvatska, poput većine europskih zemalja, suočava se s nedostatkom novogradnji i rastom cijena građevinskog materijala. Premda se u pojedinim županijama (Istra, Primorje – Gorski kotar, Splitsko-dalmatinska) bilježi povećan broj građevinskih dozvola, stopa završetka projekata ostaje spora zbog administrativnih i troškovnih prepreka.
“Dok se u Europi prosječno gradi 3 – 5 % manje nego 2024., u Hrvatskoj se projekti sve češće odgađaju zbog rasta ulaznih troškova, no time postojeće nekretnine dodatno dobivaju na vrijednosti,” dodaju iz RE/MAX Centra nekretnina
Izgledi za 2026.: stabilizacija i povratak povjerenja kupaca
Prema RE/MAX Europe projekcijama, druga polovica 2025. i početak 2026. donijet će stabilizaciju cijena i blagi rast transakcija diljem kontinenta. Očekuje se daljnje sniženje kamatnih stopa i veća dostupnost stambenih kredita, što će dodatno potaknuti tržište.
“Tržište je ponovno aktivno, a investicijski interesi rastu. U nadolazećem razdoblju prednost će imati oni koji prate trendove, poznaju tržište i reagiraju brzo — jer kvalitetne nekretnine više ne čekaju kupce, nego kupci čekaju njih.
RE/MAX Europe okuplja više od 32.000 agenata u 2.400 ureda diljem 40 europskih zemalja. RE/MAX Centar nekretnina djeluje u Hrvatskoj s uredima u Rijeci, Zagrebu, Opatiji, Krku, Crikvenici, Poreču, Rovinju, Umagu, Puli, Velikoj Gorici, Delnicama i jedan je od vodećih aktera na tržištu posredovanja u prometu nekretnina, prepoznat po transparentnosti i stručnom savjetovanju kupaca i prodavatelja.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.