Biljke.Plants otvorile zeleni concept store: Novi urbani raj za ljubitelje interijera i botanike
Bivša trgovina obućom pretvorena je u inovativan multispace koji spaja plant shop, radionice i otvoreno skladište, u dizajnu 9HZ Studija arhitektice Dore Tomulić
U centru Zagreba, u Ilici 62, bivša trgovina obućom pretvorena je u zeleni concept store brenda Biljke.Plants, iza kojeg stoji arhitektonski i dizajnerski ured 9HZ Studio arhitektice Dore Tomulić. Umjesto još jedne klasične cvjećarne ili rasadnika, nastao je prostor koji spaja plant shop, skladište otvoreno kupcima i zonu za radionice – osmišljen kao dnevni boravak velikog ljubitelja biljaka.
Polazište je bio sasvim običan, bijeli dućan u dvije poluetaze, tehnički uredan, ali bez karaktera. Kroz razgovore s osnivačicom brenda, Anom Hrgovčić, definiran je cilj: stvoriti lifestyle adresu na koju se ne dolazi samo “po biljku”, nego i po inspiraciju, druženje i novu ideju za uređenje doma ili ureda. Terariji, s kojima je Biljke.Plants i započeo, postali su heroji prostora – cijeli jedan betonski zid pretvoren je u izložbenu kompoziciju staklenih vrtova, dok ostatak asortimana čini pažljivo posložena “zelena džungla” kroz koju se prolazi kao kroz privatni interijer.
Prostor je koncipiran kao multispace s tri funkcionalne zone: prednji izložbeni dio, stražnje skladište koje je namjerno ostavljeno otvorenim kupcima te viša poluetaza za radionice i edukacije. Kupac se tako može slobodno kretati kroz cijeli prostor, vidjeti “iza kulisa” i odabrati točno onu biljku ili terarij koji mu se sviđa. Biljke se nekoliko puta tjedno intenzivno zalijevaju i održavaju, pa je odabran pod koji podnosi vodu i lako se čisti, a cijeli je prostor zoniran tako da i nakon održavanja ostaje uredan i reprezentativan.
Estetika počiva na snažnoj sivoj bazi i metalnim detaljima, koji stvaraju suvremen, gotovo industrijski okvir, dok je zelenilo glavna scenografija. Kao kontrast sivoj, uvedeni su ružičasti akcenti – PVC pod u stražnjem dijelu, odabran u suradnji s Adde dizajnom, te pojedini volumenski elementi u istoj nijansi koji djeluju kao vizualni vodiči kroz prostor. Rasvjeta neutralne temperature iz Art rasvjete naglašava svježinu zelenih tonova bez hladnog, “komercijalnog” dojma koji se često veže uz prodajne prostore.
U suradnji sa stolarskim studiom 100larija nastala su dva ključna custom komada: prodajni pult u metalnoj konstrukciji sa staklenom opekom i integriranom rasvjetom, koji navečer postaje svjetleći centar zbivanja, te ružičasta pitara/klupica za XXL drvo, zamišljena kao pozornica za sezonska stabla – od božićnog drvca do trešnje ili bambusa. Svaki komad ima jasnu funkciju, ali i ulogu u storytellingu brenda.
“Umjesto da dekoriramo prostor, radili smo s jasnim gestama i pustili da biljke budu glavna scenografija. S limitiranim budžetom tražili smo načine kako s minimalnim intervencijama dobiti maksimalan efekt, a rezultat je prostor koji živi s brendom i zajednicom, i koji može rasti zajedno s njima”, kaže arhitektica Dora Tomulić.
U zagrebačkom shopping centru King Cross svečano je otvorena nova L’Occitane trgovina – 15. po redu u Hrvatskoj i osma u Zagrebu. Ovaj korak približava prepoznatljivo provansalsko iskustvo njege i ljepote brojnim vjernim kupcima na vrhunskoj shopping lokaciji.
Blagdani su vrijeme okupljanja, zajedničkih trenutaka i opuštanja, a mnogi ih najradije provode uz gledanje omiljenih božićnih filmova i hit serija u krugu obitelji i prijatelja. Upravo zato Telemach ove godine dodatno obogaćuje blagdansko iskustvo svojih korisnika – vrhunskom TV zabavom bez ograničenja.
Blagdansko vrijeme nije samo razdoblje veselja i darivanja, već trenutak kada usporimo, posvetimo se sebi i drugima te podijelimo istinsku ljepotu darivanja. Keune, obiteljska tvrtka za njegu kose s tradicijom dugu gotovo stoljeće, vjeruje da najbolji darovi nisu samo lijepi, već promišljeni, osobni i darovani s namjerom, bilo da ih poklanjate najbližima, svom timu ili čak sebi. Lijepa kosa, ističu u Keuneu, nije samo izgled, već osjećaj, samopouzdanje i užitak u svakodnevnim trenucima, a upravo taj osjećaj ova blagdanska sezona stavlja u prvi plan.
Priprema se peto zagrebačko izdanje konferencije i pokreta koji mijenja pravila igre, vizionara koji pomjeraju granice i razgovora koji ostavljaju trajni utjecaj na zajednicu i pojedince.
U organizaciji Hrvatskog sportskog saveza gluhih obilježeno je stoljeće ustrajnosti, vrhunskih sportskih uspjeha i borbe za ravnopravnost, uz dodjelu priznanja najistaknutijim sportašima, trenerima i partnerima sporta gluhih.
KING CROSS je u novootvorenom moderniziranom dijelu centra otvorio brojne trgovine, za još bolji shopping uz najmoderniji Interspar u Hrvatskoj. Trgovine brandova kao što su CCC, Douglas, Liupka, Mass, s.Oliver, Tom Tailor te ljekarna Farmacia dodatno obogaćuju ponudu shopping centra KING CROSS. Ove nove trgovine donose još veći shopping izbor i savršene prilike za kupovinu blagdanskih darova uz bogat asortiman za sport, kozmetiku, modu, uređenje doma te ljepotu i zdravlje.
Jutro bez dobre kave za mnoge je tek napola započet dan. Ona je mali osobni ritual, trenutak tišine prije obveza, ali i savršena kulisa za duga druženja, razgovore koji se ne žure i pauze koje su – nužne. I dok se kava danas nudi gotovo na svakom koraku, istinska izvrsnost ipak nije posvuda. Ona se prepoznaje u detaljima, znanju i dosljednosti. A mi znamo gdje se skriva.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.