Rezultati i rekordi s jučerašnje prve aukcije umjetnosti Artmarka u Zagrebu
Kao vrhunci aukcije mogu se istaknuti: lot br. 53 Vlaha Bukovca, čija je „Dijana u lovu”, prodana po maksimalnoj procijenjenoj vrijednosti od 50.000 eura, a ujedno je i umjetničko djelo koje je na aukciji postiglo najvišu cijenu. Lot br. 17 Emanuela Vidovića – „Splitska obala s jedrilicama” za koju je intenzivno licitirano online i u aukcijskoj sobi postigla je konačnu cijenu od 14.000 eura.
Sinoć smo, s početkom u 19:00 sati, prisustvovali prvoj hrvatskoj aukciji umjetnina u organizaciji Artmarka u Zagrebu, u Velikoj dvorani hotela Sheraton. Na aukciji koja je trajala gotovo 3 i pol sata, ponuđeno je 105 lotova klasične i moderne hrvatske likovne umjetnosti, među kojima su bila i djela naivne i suvremene umjetnosti. Ukupna prodaja iznosila je približno 250.000 eura, s udjelom prodanih lotova od gotovo 60%.
Artmark: prva hrvatska aukcija umjetnina
Kao vrhunci aukcije mogu se istaknuti: lot br. 53 Vlaha Bukovca, čija je „Dijana u lovu”, prodana po maksimalnoj procijenjenoj vrijednosti od 50.000 eura, a ujedno je i umjetničko djelo koje je na aukciji postiglo najvišu cijenu. Lot br. 17 Emanuela Vidovića – „Splitska obala s jedrilicama” za koju je intenzivno licitirano online i u aukcijskoj sobi postigla je konačnu cijenu od 14.000 eura. Zadnja licitacija za lot br. 59 pod naslovom „Majčinstvo” Milivoja Uzelca ponudila je iznos od 14.500 eura –više od dvostruko od početne procjene. Jedan od najznačajnijih umjetnika moderne hrvatske umjetnosti prve polovice 20. stoljeća, Menci Clement Crnčića s lotom br. 23, “Bakarski zaljev” dostigao je cijenu od 10.500 eura, što je gotovo dvostruko više od početne procjene.
Na jučerašnjoj aukciji nekoliko je umjetnika postiglo rekordne tržišne cijene za svoje umjetnine. Nives Kavurić-Kurtović sa svojim „Vijećem mudrih žena” prodana je za 9.500 eura, što je svrstava u sam vrh transakcija za djela poslijeratnih umjetnika. „Marta“ Miroslava Šuteja iz 1965. godine postala je najprodavanije umjetničko djelo u tehnici kolaža na hrvatskom umjetničkom tržištu, postigavši jučer cijenu od čak 3.500 eura. Još jedan važan hrvatski poslijeratni slikar, Frano Šimunović, ostvario je osobni cjenovni rekord, s lotom br. 43 „U kamenjaru”, s iznosom od 6.500 eura. Posebno treba istaknuti izniman „Poster za izložbu Miroslava Šuteja u Šangaju” Borisa Bućana koji je postigao najvišu cijenu za plakat u Hrvatskoj, a treću najvišu u inozemstvu, s iznosom od 4.500 eura.
Interes za aukciju bio je značajan, s otprilike 120 ljudi u dvorani, 23 licitatora putem telefona i 35 online licitatora. Aukciju je uživo preko platforme Artmark Live, online pratilo preko 300 ljudi.
Artmark Croatia pokrenut je u Zagrebu, u travnju 2022., iz poštovanja i divljenja prema hrvatskoj umjetnosti i inventivnosti, a s ciljem doprinosa modernom i transparentnom organiziranju hrvatskog umjetničkog tržišta i njegove integracije u europsko tržište umjetninama. Artmark je rumunjsko-nizozemski brend koji je osnovan prije 15 godina, a pokrenuli su ga kolekcionari umjetnina, uz nizozemsko i austrijsko financiranje. Danas Artmark upravlja s nekoliko aukcijskih kuća likovnih umjetnosti, stalnim ili privremenim izložbenim umjetničkim paviljonima i pomoćnim uslugama Art Logistics u Bukureštu, Cluju, Jašiju, Konstanci, Sofiji i Zagrebu, s planom širenja prema Baltiku i Grčkoj u budućnosti.
Artmark je do sada organizirao preko 500 aukcija (prva hrvatska aukcija je zapravo Artmarkova 518. aukcija). Sljedeća zagrebačka aukcija u Artmarkovom rasporedu je svečana Zimska aukcija, koja će se održati 20. prosinca 2023.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.