Rezultati i rekordi s jučerašnje prve aukcije umjetnosti Artmarka u Zagrebu
Kao vrhunci aukcije mogu se istaknuti: lot br. 53 Vlaha Bukovca, čija je „Dijana u lovu”, prodana po maksimalnoj procijenjenoj vrijednosti od 50.000 eura, a ujedno je i umjetničko djelo koje je na aukciji postiglo najvišu cijenu. Lot br. 17 Emanuela Vidovića – „Splitska obala s jedrilicama” za koju je intenzivno licitirano online i u aukcijskoj sobi postigla je konačnu cijenu od 14.000 eura.
Sinoć smo, s početkom u 19:00 sati, prisustvovali prvoj hrvatskoj aukciji umjetnina u organizaciji Artmarka u Zagrebu, u Velikoj dvorani hotela Sheraton. Na aukciji koja je trajala gotovo 3 i pol sata, ponuđeno je 105 lotova klasične i moderne hrvatske likovne umjetnosti, među kojima su bila i djela naivne i suvremene umjetnosti. Ukupna prodaja iznosila je približno 250.000 eura, s udjelom prodanih lotova od gotovo 60%.
Artmark: prva hrvatska aukcija umjetnina
Kao vrhunci aukcije mogu se istaknuti: lot br. 53 Vlaha Bukovca, čija je „Dijana u lovu”, prodana po maksimalnoj procijenjenoj vrijednosti od 50.000 eura, a ujedno je i umjetničko djelo koje je na aukciji postiglo najvišu cijenu. Lot br. 17 Emanuela Vidovića – „Splitska obala s jedrilicama” za koju je intenzivno licitirano online i u aukcijskoj sobi postigla je konačnu cijenu od 14.000 eura. Zadnja licitacija za lot br. 59 pod naslovom „Majčinstvo” Milivoja Uzelca ponudila je iznos od 14.500 eura –više od dvostruko od početne procjene. Jedan od najznačajnijih umjetnika moderne hrvatske umjetnosti prve polovice 20. stoljeća, Menci Clement Crnčića s lotom br. 23, “Bakarski zaljev” dostigao je cijenu od 10.500 eura, što je gotovo dvostruko više od početne procjene.
Na jučerašnjoj aukciji nekoliko je umjetnika postiglo rekordne tržišne cijene za svoje umjetnine. Nives Kavurić-Kurtović sa svojim „Vijećem mudrih žena” prodana je za 9.500 eura, što je svrstava u sam vrh transakcija za djela poslijeratnih umjetnika. „Marta“ Miroslava Šuteja iz 1965. godine postala je najprodavanije umjetničko djelo u tehnici kolaža na hrvatskom umjetničkom tržištu, postigavši jučer cijenu od čak 3.500 eura. Još jedan važan hrvatski poslijeratni slikar, Frano Šimunović, ostvario je osobni cjenovni rekord, s lotom br. 43 „U kamenjaru”, s iznosom od 6.500 eura. Posebno treba istaknuti izniman „Poster za izložbu Miroslava Šuteja u Šangaju” Borisa Bućana koji je postigao najvišu cijenu za plakat u Hrvatskoj, a treću najvišu u inozemstvu, s iznosom od 4.500 eura.
Interes za aukciju bio je značajan, s otprilike 120 ljudi u dvorani, 23 licitatora putem telefona i 35 online licitatora. Aukciju je uživo preko platforme Artmark Live, online pratilo preko 300 ljudi.
Artmark Croatia pokrenut je u Zagrebu, u travnju 2022., iz poštovanja i divljenja prema hrvatskoj umjetnosti i inventivnosti, a s ciljem doprinosa modernom i transparentnom organiziranju hrvatskog umjetničkog tržišta i njegove integracije u europsko tržište umjetninama. Artmark je rumunjsko-nizozemski brend koji je osnovan prije 15 godina, a pokrenuli su ga kolekcionari umjetnina, uz nizozemsko i austrijsko financiranje. Danas Artmark upravlja s nekoliko aukcijskih kuća likovnih umjetnosti, stalnim ili privremenim izložbenim umjetničkim paviljonima i pomoćnim uslugama Art Logistics u Bukureštu, Cluju, Jašiju, Konstanci, Sofiji i Zagrebu, s planom širenja prema Baltiku i Grčkoj u budućnosti.
Artmark je do sada organizirao preko 500 aukcija (prva hrvatska aukcija je zapravo Artmarkova 518. aukcija). Sljedeća zagrebačka aukcija u Artmarkovom rasporedu je svečana Zimska aukcija, koja će se održati 20. prosinca 2023.
Zamislite trenutak kada noćno nebo postane ogromno platno ispisano tisućama svjetlucavih tragova, a svaki od njih traje samo djelić sekunde, ali ostavlja dojam koji se pamti cijeli život, i upravo takvu magiju možete doživjeti od trećeg do četvrtog siječnja 2026. godine, kada će nebo iznad sjeverne hemisfere ugostiti kišu meteora Kvadrantidi, čiji vrhunac može doseći i do sto dvadeset meteora na sat.
Nagrada potvrđuje predanost Telemacha stvaranju poticajnog i uključivog radnog okruženja u kojem se različitosti prepoznaju kao snaga, a svi zaposlenici imaju jednake prilike za razvoj i rast.
Talijanski luksuz ponovno je u Zagrebu osvojio ljubitelje mode, donoseći spoj bezvremenske elegancije i suvremenog dizajna. Brend Furla, već gotovo stoljeće sinonim za profinjenu estetiku i vrhunsku izradu, predstavio je u svom zagrebačkom butiku najnoviju kolekciju jesen/zima 2025., uz ekskluzivni uvid u predkolekciju proljeće/ljeto 2026. Event je okupio poznata lica, modne entuzijaste i influencere, koji su među prvima mogli doživjeti raskošne siluete i sofisticirane materijale koji definiraju Furla potpis.
U toploj i blagdanskoj atmosferi Martimex parfumerije, mirisi, svjetlost svijeća i ugodno društvo isprepleli su se u savršenu kulisu posvećenu umjetnosti darivanja i bezvremenskoj eleganciji. Ovogodišnje ekskluzivno druženje posvećeno Maison Francis Kurkdjian otkrilo je kako mirisi mogu postati tihi, ali snažni nositelji emocija i osobnih priča, dok svaka nota evocira intimnost i sofisticiranost pariškog luksuza.
Novi nastavak kultne franšize donosi epsku priču o gubitku, obitelji i sukobima novih plemena na Pandori, uz revolucionarne vizualne efekte i iskustvo uranjanja u kinoformatima
20. božićni koncert ‘Želim život’ ponovno je pokazao snagu zajedništva, podrške i humanosti, dok prikupljena sredstva nastavljaju Aninu misiju spašavanja života i unaprjeđenja hrvatskog zdravstva.
Od 18. do 21. prosinca posjetitelji Ledenog parka mogu uživati u blagdanskom ugođaju, druženju s Djedom Božićnjakom i influencerima te istovremeno pomoći pučkim kuhinjama diljem Hrvatske.
U rovinjskom hotelu Lone jučer je sve prštalo od ljepote, a razlog je jubilarni, 35. izbor Kraljice Hrvatske 2025. za Kraljicu Svijeta. Nova Kraljica Hrvatske je Lana Lourdes Rupić iz Šibenika. Titula Prve princeze dodijeljena je Liv Šumak iz Zagreba, koja je uz lentu Prve princeze osvojila i lentu Kraljice elegancije. Druga princeza postala je Petra Vuleta iz Osijeka. Nina Mrvić iz Rijeke ponijela je titulu Kraljice osobnosti, Daniela Jagodić iz Rijeke osvojila je lentu Kraljice fotogeničnosti, dok je Korina Sviben iz Zagreba proglašena Kraljicom medija.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.